Bumblebeee Skrevet 15. mars 2009 #1 Skrevet 15. mars 2009 Utenom pupp på natta og morgenen er det ikke mye hun vil ha i løpet av dagen. Får tre måltider med fast føde. Hvor mye melk skal de ha, hun er 6,5 mnd. Stemmer det at det er ca 5 dl/pr dag? Er dette inkl det man lager grøt av?
Tonen Skrevet 15. mars 2009 #2 Skrevet 15. mars 2009 Hei. Jeg kjenner ikke til at det finnes noen fast mengde mm de skal ha i løpet av døgnet. Med amming kan jeg ikke se for meg annet enn at det er svært individuelt hvor mye barn drikker. Mange kan jo miste litt interessen for å die når verden rundt er så mye mer spennende og de spiser annen mat. Jeg passer på å alltid gi min gutt tilbud om melk før måltidene, og sørger for at han spiser godt i senga før vi står opp. Så lenge hun drikker mm om natta og morgenen og får tilbud om det på dagtid tror jeg ikke du trenger å stresse. Men fortsett å tilby, og ender hun opp med å drikke enda mindre kan du jo pumpe litt for å opprettholde produksjonen. Du kan jo tilby vann fra tutekopp ofte om du er redd hun får for lite væske i seg. Min gutt syns vann fra kopp er stor stas! Sånn sett greit å ikke stresse med en nattavenning for enhver pris som mange gjør. Da får hun i seg masse verdifull melk på natta:)
MarihønaMedHvitveis Skrevet 15. mars 2009 #3 Skrevet 15. mars 2009 Vi har samme mønster her, hun er 5,5 mnd. Skal på hgelsestasj på torsdag og da skal jeg spørre hva de syns, kan dele svarene da:) Ellers er jeg ikke så strtesset med det, ammer en gang om natten og tidlig morgen i senga, og det er greit. Har lest et sted, mener det var på flaskeposten, at antistoffene og alt det andre konsentrerer seg når man ammer mindre, slik at barnet får det i seg selv om man ammer mindre.
lillespire08+10 Skrevet 15. mars 2009 #4 Skrevet 15. mars 2009 Helsesøstra mi sa at en 6 mnd gammel baby skal ha 6 dl væske i døgnet. Inkl. væske i mat, f.eks vann i grøt. Vanskelig å vite hvor mye morsmelk som går inn, men er man redd for dehydrering kan man jo se på tegn som tørr hud f.eks. Jeg ammer nå morgen, lunch og kveld, og gutten min er 7 mnd. Han drikker ellers noe vann.
månestråle32 Skrevet 15. mars 2009 #5 Skrevet 15. mars 2009 Det med 5 dl melk per døgn er snakk om vanlig kumelk når du begynner med det. Men det anbefales jo ikke før de er 12 mnd. og ja, det er inkl det man lager grøt av, i så fall. gir du henne vann å drikke da? du kan jo gi henne mme i tillegg til amming, om hun vil ha det? for væske og kalsium.
KarinB Skrevet 16. mars 2009 #6 Skrevet 16. mars 2009 husk at det er masse melk i grøten også, selv de du lager med van. Den inneholder melkepulver. Dette må også telles med når man prøver å finne ut hvor mye de drikker. Det høres ut som du gir nok melk! Så lenge bleiene er våte er lt fint. Jeg gav flaske 2 ganger ved 6 mnd, og det var nok sa hs fordi han også fikk 2 måltider med grøt.
Grateful mom Skrevet 16. mars 2009 #7 Skrevet 16. mars 2009 Snuppa mi hadde også en sånn periode når hun var rundt 6-7 mnd, var helt sikker på at nå var ammingen på hell. Så gikk det en liten stund, og nå ser jeg at hun koser seg skikkelig med puppen! Hun kan bli sutrete og vi skjønner ikke helt hva det er og da er det kun pupp som gjelder! Nå er hun 10 mnd, og jeg ammer når hun våkner, legger seg, og en gang i 12tiden, til lunsj. Hun drikker mye vann da. Syns dette er greit.
Bumblebeee Skrevet 16. mars 2009 Forfatter #8 Skrevet 16. mars 2009 Ja, hun får nok i seg nok med melk. Jeg pumper 1-2 ganger om dagen for å opprettholde produksjonen, og for å ha til grøt. Hun har kumelksallergi, så jeg bruker foreløpig 4mnds grøt som blandes med mm. Må innrømme at det er deilig også å kunne være borte i mange timer uten å få melkespreng
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå