Vålerenga12 m/ 3 små Skrevet 15. mars 2009 #1 Skrevet 15. mars 2009 Saken er den at han er fotballtrener for et fotballag. Han fikk lov til å ta en sesong til mot at det ble to dager i uken og på tisdager og lørdager. Jeg fikk tiden: tirsd kl 1830 (da reiser han kl 1745 og er hjemme 2030) og lørdager kl 09. Reiser kl 0800 og er hjemme mellom 1100 og 1200. Denne helgen skulle vi egentlig hente Xena - schæferen vår. Men, så fikke jeg vite at han skulle ha kamp med laget sitt. Da fikk jeg ordnet meg avspassering på jobben for å hente hunden på fredag. Eierne var ikke hjemme tidlig på morgenen og de kunne kun ta imot oss fra 14-18. Det syntes jeg ble for sent både med at Daniel ville få rutinene sine forskjøvet denne helgen og at vi ville få kun lørdgaskvelden sammen med henne + søndagen - før det var jobb på mandag igjen. Så jeg hentet Xena kl 12 på fredag istedenfor. Vi har kost oss masse idag, og jeg ser at jeg gjorde det riktige der. Også mtp på at det tok TO timer å kjøre en vei. Men, det irriterer meg med denne fotballen. Jeg har fått en beskjed og han har sagt til meg at fotballaget VET at han ikke kan hvis tidene blir forandret. Dette hevdet han til meg at han hadde sagt den dagen han gjorde en avtale med klubben. Jeg spurte han om klubben ikke tok det til etteretning. Hva da spør han. At du helst ikke kan utenom de tidene som er oppgitt? Det har ikke jeg fortalt de sier han. Neivel, så den avtalen vi gjorde i september har ike du overholdt? Han begynte å vri seg unna, men jeg lot å være å diskutere det nevneverdig. Sa at jeg håpte at det ikke blir flere slike ganger, fordi vi ofte HAR avtaler i helgene. Så, gjorde jeg en avtale med søsteren min for tre timer siden. Om at neste helg skal vi til henne, på søndag. Da er det nemlig ikke kamp, sier jeg til henne. Jeg går inn og er fornøyd over at jeg ikke trenger å irritere meg over fotballjobben hans, siden vi avtalte en søndag. Så får jeg beskjed: Men, kampen er flyttet til søndag så da kan jeg ikke!! Da får du dra alene!! Jeg ble irritert. Slik har det vært helt siden vi flyttet sammen. Er det fotball kan han ALDRI unnvike noe. Det er en grunn til at jeg sa KUN to dager i uken. Og at det kun blir på de dagene og tidene som jeg har fått oppgitt. I sommer jobbet han FIRE dager i uken, jeg så han nesten aldri pga jobben han hadde i tillegg. Jeg satt hjemme 4 av 7dg i uken og spiste middag med Daniel alene. Det var ikke særlig gøy. Samboeren mener jeg er ALTFOR kontrollerende og ikke klarer meg uten han. Vel - det er ikke noe problem for meg å dra til søsteren min alene - for all del! Men, det er noe med familie! Jeg har vært hos søsteren min 6ganger siden hun flyttet i nov - og han har blitt med kun 2 av de. Pga fotball, så kunne han ikke de andre dagene. I tillegg spiller han selv også, så det tar enda en dag. Han er en skikkelig fotballinteressert fyr, men for bare 2mnd siden sa han at han skulle slutte med fotballen til høsten fordi han fikk så lite tid med meg og Daniel, og sin egen familie. Bestefedrene hans er 1. dement og nr 2 har kreft. Han sa at han ville besøke de oftere - men han har enda ikke vært på ETT eneste besøk hos de. Jeg mener det er dobbeltmoral. Å si slikt at han vil bruke mer tid på familien, men når det kommer til alt så betyr den HELVETES fotballen alt. *grr* Jeg er selv fotballfan, men kun Vålerenga. Han har holdt på med fotball hele livet, jeg kun i 4år og bare supporter. Jeg har også tenkt å be han fortsette en sesong til, fordi vi trenger pengene han får til det OG fordi han virkelig elsker det han gjør. Men, ikke hvis han skal lyve og gå bak ryggen på den måten. Og ikke om han kan unnvike en fotballkamp eller trening. jeg blir så irritert.. Det er skuffende å alltid måtte dra til søsteren min alene, fordi han må trene laget sitt liksom,.. Må få ut litt damp og høre om det egentlig er jeg som er helt korka her... Han gikk forresten og la seg, fordi han var så "såret over meg og mitt syn", som han så pent sa... Jadddaaaaa...... )
Vålerenga12 m/ 3 små Skrevet 15. mars 2009 Forfatter #2 Skrevet 15. mars 2009 Kan også nevne at jeg ikke har vært ute en gang siden jeg flyttet sammen med han. Jeg er alltid hjemme etter jobb og Daniel er alltid med meg overalt. Jeg har ingen fritidssysler, slik han har..
Anonym bruker Skrevet 15. mars 2009 #3 Skrevet 15. mars 2009 Jeg er enig med samboeren din utfra det du skriver her. Av og til er det slik at avtaler blir flyttet på. Virker som om du er litt for kontrolerende. Men skjønner det kan være sårt at deres sønn ikke f¨r spise middag med både mamma og pappa hver eneste dag, men slik er det noen ganger. Man kan ikke tilbringe tid sammen hele tiden. Min samboer jobber også mye, to dager i uka spiser jeg og vår datter middag alene. For da jobber han fra 7 om mårran til nesten 8 om kvelden. Og da er han hjemme etter vår datter er lagt. Selv om han jobber såpass mye så kan ikke jeg prioritere bort aktiviteter. Vi tar igjen det tapte på kveldene. Legger oss tidlig av og til så vi får snakket sammen. Husk det er viktig at man får tid fra hverandre også. Menn har ofte et litt større behov for å holde litt på friheten sin. Og jeg syns det er viktig i et vært forhold at man viser forståelse for hverandre. Hvis fotballen betyr så mye i hans liv så hvorfor ta det fra ham? Du kan risikere at han blir deprimert, stille og kanskje trekker seg mer og mer unna dere. Rett og slett frodi han føler seg innesperret i forholdet. To ganger i uka med fritidsaktiviteter er ikke mye. Syns det er synd du har lagt dine interesser til side, kanskje på tide at du også har noe fast og sosialt du kan gjøre en gang i uken, det har du nok bare godt av. Så kanskje du ikke føler deg så ensom mer. Hvis du vil tilbringe mer tid sammen så hvorfor ikke bli med på kampene å heie, sikkert morsomt for barnet å se pappa skåre mål. Spør din søster om dere kan flytte avtalen til lørdag siden kampen ble flyttet til søndag
Vålerenga12 m/ 3 små Skrevet 15. mars 2009 Forfatter #4 Skrevet 15. mars 2009 Nei, for på lørdag jobber han i den vanlige jobben, skjønner du.. Han jobber en god del i den vanlige jobben sin også. Jeg hadde gått utifra at det først var vanlig jobb også fotballjobben. Det er jo ikke bare disse to gangene, men det er nå jeg virkelig har blitt irritert. De siste tre ukene har det vært ekstra møter, så han har vært borte mandag, tirsdag, torsd og lørdag denne uken. I tillegg til sin egen treningsperiode med gutta, på onsdag. Jeg må jo bare si at pga av at han elsker fotballen så mye som han gjør, så vil jeg ikke ta dte fra han og han skal få fortsette en sesong til iallefall. Vi har nemlig planer omå flytte om ett år eller to - og da skal han slutte med fotball. Siden fotballagene på bygda ikke gir likens forutsetninger som i Oslo - der han jobber nå. Og ikke noe lønn, som han vil ha. Jeg skjønner jo samboeren også - så det er sagt. ) Men, det er dette med at han ikke skjønner meg. Han skjønner ikke at jeg sliter meg ut med å holde huset ryddig, lage middag hver dag, sette på tøy og henge opp. Når han kommer hjem etter fotballtrening er han så sliten og har migreneanfall - så han slapper av til kl blir 23 og legger seg. Står opp neste dag kl 06.. Så har han innimellom i uka fotballmøter, andre møter ++ Det er jeg som tar med Daniel til lege, det er jeg som er hjemme md Daniel når han er syk (om ettermiddagen) fordi han har jo fotballen å tenke på. Det er slitsomt når jeg selv er syk (jeg er ikke syk nå, men da jeg var syk med omgangssyken - ikke da kunne han være borte. Selv om det er TRE assistenttrenere. ) Det er det som gjør det så sårt egentlig. Jeg har full forståelse for at ting kan bli flyttet på i ny og ne, men det hoper seg bare opp nå for tiden. Pga snø så har noen baner blitt stengt og da har de fått andre tider. Mine planer blir igjen forskjøvet, fordi jeg alltid må tenke på at han får lønn for det og ikke kan bli borte derfra. Jeg skal jo bare møte familien, så det kan vente. Eller jeg kan dra alene (og det gjør jeg...) Og bare en ting: Det er ikke han som spiller, det er han som er trener, hehe Han spiller kun for morro skyld, og det er lite seriøst egentlig. Veldig lite seriøst. hehe Det er områder der jeg er lei av å kjempe for å få forholdet til å gå rundt. Fordi.. Bowling?? Hvorfor skal vi det når vi kan sitte i sofaen? Eller gå på tur i skog og mark? "Det gidder jeg iallefall ikke". Jeg brukte tre timer på å overtale han til å dra på skisenter en dag i januar, f,eks.. Og jeg skulle egentlig ut med ei venninne på fredag - men pga fotballjobben hans på lørdag - så måtte jeg avlyse den avtalen, siden kampen ble flyttet. (Vi hadde rukke å hente Xena kl 14, hadde kampen gått 09. Men ikke når kampen ikke var ferdig før kl 14... ) (Og en ting til: Jeg får vanligvis ikke vite slike ting før dagen eller maks to dager før.. Jeg har avlyst en rekke avtaler de siste mnd, pga han..) Huff, jajaja ...
Anonym bruker Skrevet 15. mars 2009 #5 Skrevet 15. mars 2009 Jeg forstår deg godt, og synes overhode ikke du er kontrollerende selv om du stiller visse betingelser. Om du ikke hadde satt foten ned et sted så hadde bare grensen blitt flyttet og flyttet helt til den ikke eksisterte lenger. Et forhold skal være til gode for begge parter, og handler om å gi og ta, og derfor må begge parter yte like mye. Om det ikke er tilfellet så er ikke partene likeverdig og grunnlaget for et godt forhold ikke tilstede. Lykke til! P.S.. Sønnen din er nydelig! Jeg har kikket på bloggen din. :-)
Miss Misantrop Skrevet 15. mars 2009 #6 Skrevet 15. mars 2009 Hei, Jeg syntes du ikke skal spørre oss hva vi syntes. Du vil ha mere kontakt med mannen din og du føler deg bort prioritert. Det er du som skal leve ditt liv og jeg hadde ikke giddet å gå rundt å vært misfornød. Enten så får han begynne å prioritere familien, eller så får du skaffe deg en interessant hobby som gjør at du irriterer deg mindre. Det skal være mer gøy å være to en å være en.
Anonym bruker Skrevet 15. mars 2009 #7 Skrevet 15. mars 2009 Jeg syns du er litt urimelig. Min mann er også fotballtrener, og har hatt forskjellige trenerstillinger ( i tillegg til jobb) samt styrestillinger de siste 5 år. Man kan ikke sette en begrensing for når man kan jobbe. Slike jobber krever møter, forskyvninger osv. At mannen din da skal proklamere at han ikke er med på slike forskyvninger fordi han skal på besøk til din søster, ville jeg syns er urimelig. Du sier at du ønsker han fortsetter i jobben pga pengene...da ville jeg faktisk ha vært mer hjelpsom. Det er han som sitter fast mellom barken og veden. Han har nok konstant dårlig samvittighet ovenfor familien, fotballen og sin vanlige jobb. Da jeg ble gravid med nr tre, var det faktisk et kriterie fra meg, at fotballen kuttes ut, ellers ville jeg ikke gjøre dette igjen. Når han har sine verv, kreves det faktisk mye støtte fra familien. Noe jeg ikke var villig til å gi på bekostning av meg selv og vårt nyfødte barn. Du får nok ta et oppgjør med deg selv, enten får du støtte ham og forsøke å være hjelpsom, eller be ham kutte ut slike ekstra belastninger for familien. Ellers overlater du alt stress til ham, der du krever både ekstra penger og at dine behov skal bli ivaretatt til enhver tid.
Anonym bruker Skrevet 17. mars 2009 #8 Skrevet 17. mars 2009 Huff. Det som er kjernen her er at du visste godt hva du begikk deg utpå da dere ble sammen, siden han hele livet har vært opptatt av fotball. Skjønner du er frustrert, men han kommer ikke til å bli mindre interessert hvis du tvinger av han denne tåpelige interessen. Jeg hater fotball selv, men du liker det jo, så enten må du bare godta det, ellers så må du bare føle som du gjør, eller så blir det ikke annerledes. Han er kanskje ikke så interessert i deg og Daniel som du tror. Eller i søsteren din eller sin egen familie for den saks skyld, Han er kanskje rett og slett selvopptatt og umoden. (Som mange menn/gutter er beskrevet her inne) Han kommer til å angre en dag. Men det er dessverre ikke noe du kan gjøre noe med. Han må ville og gjøre noe med det selv. Kanskje kompromiss må til? Kan han ikke kutte ned til et par dager i uka?
___ Skrevet 17. mars 2009 #9 Skrevet 17. mars 2009 Jeg synes dere har litt rett begge to. Det er viktig å ta vare på egne interesser, men det er også viktig å ha tid til fammilien. Det jeg synes dere burde bli flinkere til begge to er ikke å si ja til avtaler, flytting av kamper, ekstra jobbing ol før dere har snakket med den andre. For eksempel burde mannen din ringt deg før han sa ja til fotballjobben på søndag og du burde ringt ham for å avklare før du avtalte med din søster.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå