Anonym bruker Skrevet 14. mars 2009 #1 Skrevet 14. mars 2009 Barnet mitt er 6mnd og står opp kl.6 hver dag med et bredt smil:) Han er jo så skjønn og gla, men jeg må si det er litt slitsomt og stå opp så tidlig. Noen råd som gjør at han sover lenger.
Anonym bruker Skrevet 15. mars 2009 #2 Skrevet 15. mars 2009 Kl 7 her. Bredt smil her også.. Hehe. Tar å sover første lur sammen med baby..
Anonym bruker Skrevet 15. mars 2009 #3 Skrevet 15. mars 2009 0500 - 0530... er så lei nå.... Jeg vil at det skal snu, jeg er B menneske.
Anonym bruker Skrevet 15. mars 2009 #4 Skrevet 15. mars 2009 når jenta mi var baby sov hun som regel fra 22.00. om kvelden til 06-07.00. så fikk hun mat og tørr bleie..så la vi oss igjen..da sov hun til 09.00-10.00. hun har fortsatt med det her i de senere årene... så nå er hun 4,5år og legger seg sju,og er skikkelig vanskelig å få opp i ukene når det er b.hage og jobb. i helgene sover hun til senest 08.30. men det er grei tid. så skal ikke klage =)
Anonym bruker Skrevet 15. mars 2009 #5 Skrevet 15. mars 2009 Velkommen til verden som småbarnsforelder. Slik kommer det mest sannsynlig til å være helt til de kommer inn i fasen,- våken på natta og sove hele dagen...Også kjent som tenårene... Da vil vi få jobb med å vekke de og dra de ut v senga for at de skal komme seg på skolen... Kommer iallefall ikke til å ha dårlig samvittighet når den dag kommer ) Det er bare og legge seg i rett ti selv på kveldene..Jeg legger meg ca halv ti, og opp litt før seks..Hverdagene MÅ jeg det, pga jobben...I helgene blir det det pga at ungene ikke skjønner at vi kan sove lenge:o)
Anonym bruker Skrevet 15. mars 2009 #6 Skrevet 15. mars 2009 Men alle andre jeg kjenner med barn har barn som sover til 7 - halv 8.. Det er jo drømmen..... Jeg er den eneste jeg kjenner av familie, venner, barselgruppe etc med et barn som forlanger å stå opp så tidlig.. argh.
Anonym bruker Skrevet 15. mars 2009 #7 Skrevet 15. mars 2009 Vi også følte det sånn, men det er mange av oss...Og den dag barn skal kombineres med jobb og barnehage er det godt at de våkner av seg selv til rett tid..De få morgenene vi må vekke de så er det et lite h....før vi kommer oss avsted ) Så ikke noe er så galt at det ikke er godt for noe..Også bytter vi på og ta lørdag og søndag slik at EN dag i uka får vi sovet ut.....
2SmåTroll Skrevet 15. mars 2009 #8 Skrevet 15. mars 2009 Eldste står opp mellom seks og sju, er nå 4 år og har gjort det så lenge jeg kan huske. Har prøvd en del for og snu det, men ingenting hjelper og har innsett at det er morgen for henne da. Minstemann på 9 mnd sover gjerne til sju-åtte, men i dag ble ho vekt av storesøster halv sju.. gjeeesp.
Anonym bruker Skrevet 15. mars 2009 #9 Skrevet 15. mars 2009 Jeg fikk snudd den rytmen i løpet av en mnds tid, samsov delvis, hadde senga rett ved min seng, og han hadde "fri tilgang" til pupp i løpet av natta til han var rundt året. Kanskje ikke ideelt for deg i utgangspunktet, men da er det i hvert fall lett å legge litt senere, ha det mørkt på rommet og signalisere natt en stund til, så sov i hvert fall gutten min til mellom åtte og ni hver morgen ganske fort...
Anonym bruker Skrevet 15. mars 2009 #10 Skrevet 15. mars 2009 Min sto opp så tidlig en periode, men ble fort trøtt igjen. Tok han inn i min seng, skiftet bleie og ammet og sovnet videre. Han sovnet nesten alltid og sov til 9-10. Da snek jeg meg ut og tok en kjap dusj og ordnet meg, kanskje en kaffekopp i fred og ro (bygde opp rundt senga med dyner og puter så han ikke kunne falle ut da.) Like overrasket hver gang han sovnet igjen, fordi han var så opplagt og blid som en sol rundt klokken 6.
Anonym bruker Skrevet 15. mars 2009 #11 Skrevet 15. mars 2009 Du er ikke alene. Fra barnet mitt var født og til det var tre år sov det til 5.00-6.00. La ham klokken 08.00. Jeg hadde samme følelsen som Hi at jeg var helt alene. Hva i huleste skal du finne på klokka 06.00? Jeg hadde også en mann som aldri kom seg opp. Har vært hos besteforeldre på overnatting to ganger. Så jeg har trening i å stå tidlig opp. Man blir litt vant til det... Legge seg tidlig og i helgene la jeg meg nedpå når barnet sov formiddagslur. Men så plutselig da barnet ble tre begynte han og sove lenger. Først til 07-30. Jeg var i sjokk! Nå kan klokka bli 08.00 og 08-30. I dag var det ny rekord med 09.00. Det tror jeg ikke kommer til å skje så ofte. Han har vært syk og hadde nok litt å ta igjen. Men det er tydeligvis håp. Han sover fremdeles en time på formiddagen hver dag. Men livet er blitt mye lysere.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå