Gå til innhold

Barn og legging i helger...

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg hadde en diskusjon med en veninne tidligere ikveld. Hun har en datter på snart 6 år, som får være oppe til kl 10 i helgene.

Jeg har en sønn på snart 5 år. Han har alltid vært litt urolig av seg på kveldstid( ikke flink til å sovne alene i egen seng osv)...

Min sønn har tv på rommet, og pappaen har gitt han lov til å se en film på senga før han sovner når det er helg, og han har oppført seg bra tidligere i uken (klistremerkekart)...

Min mann ble oppdratt med slik luksus som tv på rommet (og det var sjeldent på den tiden).. Selv hadde jeg vel knapt en tv hjemme.

Min veninne som lar datteren få være oppe til 10 synes jeg gjør en feil. Selv om det er "snille" filmer min sønn får se, så mener ikke hun det passer seg. Er kanskje litt enig, men dette er jo en greie som min mann har med sønnen vår og noe han gleder seg til når det er helg. Han legges halv 8 og han sovner alltid under filmen.

Min mann mener vi lever i 2009 og at ting er annerledes nå enn før.

Ellers i uken har vi en stram rutine.

Synspunkter?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg er egentlig litt motstander av tv på soverommet (både barn og voksne), men så lenge bruken er så begrenset som du beskriver må det da gå greit.

En seksåring oppe til 22 synes jeg er noe helt annet. Vi har tiåringer som får være oppe til da, og det er sannelig ille nok synes jeg.

Skrevet

Syns både at barn som er oppe til 10 (de i alderen 0-9 år selvsagt) om kveldene og barn som sovner til TV er helt feil.

Skrevet

Men søvn blir jo ikkje noko betre av TV inne på rommet, det er vel ein kjend sak at TV stjel energi?

Skrevet

jeg syntes ikke barn skal ha tv på rommet uansett om de bare ser på det i helgene. er ikke noe for at barn skal sovne til tv.. det er en uting..men det er min mening da..Hvorfor tar ikke pappaen å ser en film sammen med han på helg da?? det måtte da vært mer kos.

jeg har ei på 5 hjemme. hun får lov på fredager til å sitte sammen med oss å se på norske talenter. MEN da må hun være klar til senga,ha pysj,spist maten sin og pusset tenner... hun ser bare første del.som er ferdig litt før ni.. ikke den delen som er etter nyhetene og været.

ellers legger hun seg kl 7. de andre dagene bortsett fra på Fredager. hva vi gjør med den ordningen etter norske talenter er ferid... det har vi ikke tenkt på enda.. men det tar vi når den tid kommer

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...