Gå til innhold

hva kan husverten si?


Anbefalte innlegg

Skrevet

jeg lurer på hvordan husverten kommer til å reagere på at jeg og samboer skal ha barn.. vi får en liten en i juni.. har kontrakt til første juni men håper å få være her neste år også.. viss ikke så må vi flytte til første juni, noe som er trasig siden vi begge har eksamen i begynnelsen av juni og slutten av mai...

 

kan hun nekte oss å få vere ut juni? iallefall til vi er ferdig med eksamen??

vi har ikke turt å si noe enda pga reaksjonen vi kan få...

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hun trenger ikke å forlenge kontrakten, men er det noen spessiel grunn for at hun ikke skulle gjøre det? Har hun sagt at hun ikke vil ha unger der?

Skrevet

hvis kontrakten gjelder til 01.juli da kan hun si at hun ikke vil fornye den og dere må ute.. slik er det bare desverre... men hvorfor skulle hun ikke ville fornye den da?

 

hva med å ta kontakt med henne selv da, siden du er bekymret... og si at det blir en fam.forøkelse og høre hva hun syns om det og høre ang fornyelse av kontrakten... så har dere evt god tid på å finne noe nytt dersom det skulle bli aktuelt...

Skrevet

når hun skulle til å leige ut så stod der rolig par.. hun ville ha ett par som ikke bråkte så mye.. vi er ett rolig par.. vi har ikke hatt fest her, eneste vi har hatt er noen kvelder med besøk der vi har laget god mat uten alkohol i bildet.. om vi har hatt lyst på fest har vi dratt til venner.. vi er mye ut og farter, og jeg er en person som liker å ha det rolig rundt meg.. og i helger reiser vi hjem til familie, minst en gang i mnd. helst annenhver helg..

vi bor i første etasje på ett hus, og hun over, og det er ganske lytt.. de gangene vi har hatt på høy musikk er når samboer er alene og skal rydde eller vaske.. ellers er det stille og bare tv som stårr på.. vi er studenter begge to så vi er mye på skolen eller rundt eksamenstider leser vi mye..

 

men dette vil da forandre seg med en liten i hus.. vi vet ikke hvordan den lille blir, om den skriker nye eller om det er en kolikk unge...

Skrevet

og en ting som er vært å nevne er at de to første leve måndene er vi hjemme der vi kommer fra..

 

men hun virker som en dame som liker å ha det slik hun vil.. tar egentli ikke hensyn til andre.. så om hun får en forståelse av at vi venter barn, selv om vi ikke hadde planlagt dette, vet jeg sannelig ikke..

Skrevet

vel, da hadde ikke jeg ventet til kontrakten går ut... regner med magen osv da er ganske så tydeli...

 

jeg hadde snakket med henne... forsikret meg om hva som skjer, siden den lille kommer jo uansett, og da å evt slippe å stresse med nytt bosted like før barnet kommer til verden..

 

en ting er ivertfall sikkert. får dere ny kontrakt så har ikke hun lov til å kaste dere ut eller si den opp pga barnet...

Skrevet

takk for svar:)

 

jeg håper hun kan gi oss en liten prøveperiode på noen måneder iallefall for å se hvorddan det går..at vi ikke skriver ny kontrakt, men se hvordan hun synest det er å ha en baby i underetasjen.

Skrevet

ikke si det til henne da, prøveperiode... da kan hun få ideer... men sier hun at hun ikke vil ha fornyelse av kontrakten kan du bringe det på banen... men ikke gi damen ideer, for guds skyld.

Skrevet

hehe.. men om hun gir oss en ny kontrakt kan hun ikke hive oss ut sant??

 

jeg har lagt merke til at de fleste fine leilighetene og rimelige leilighetene blir lagt ut på intrernett i oktober november og februar og mars.. så om hun fornyer, men vil ha oss ut

Skrevet

Hvis dere har en skriftlig kontrakt som går ut første juni, har hun nok lov til å kaste dere ut fra den datoen.

 

Men hun kan ikke begrunne utkastelsen med at dere får et barn. Enhver har lov til å innlemme egne barn i et leieforhold. Jeg visste ikke at det var så strengt før det var en avissak om det. La merke til det siden jeg var utrolig dårlig i svangerskapet og vi ikke rakk og finne noe annet før mini ble født. Vi spurte likevel husvertene om det var greit at vi ble boende. Hadde ikke vært noe gøy å bo her hvis de ikke ville ha en baby i hus.

Skrevet

Dere kan også se i husleieloven om hvilke regler som gjelder. Har ingen link akkurat nå, men regner med at dere finner den om dere søker.

Skrevet

takk for svar.. skal se hva jeg kan finne.. er jo litt kjedeli å finne ny plass å bo, kunne ha gjort de nå, men oppsigelses tiden er 3 mnd. og det er kjedeli å måtte betale to leiger.. vi er da studenter og har ikke allverden med penger:(

 

og veldi kjipt å måtte flytte midt opp i eksamen og terminen nærmer seg.. er jo kanskje ikke akkurat i storform og da må vell samboer gjøre alt aleine, stakkar.... mulig å få inn en spesial avtale dersom hun ikke vil ha oss boende etter juni? slik at vi eventuelt kunne finne en ny plass nå??

Skrevet

det kommer helt an på hvor "snill" hun er...

 

men som sagt, snakk med henne, hør hva hun sier... og ikke si noe ang prøveperiode etc, ikke gi hun ideer på forhånd.... og får dere ny kontrakt da har hun som sagt ikke lov til å kaste dere ut på grunnlag av barnet.

Skrevet

Å få barn er ikke noen grunn for oppsigelse av leieforholdet

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...