Gå til innhold

Erfaring med å føde i vann?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Har født med lystgass som smertestillende(synes det hadde minimal effekt, men i følge mannen min kastet seg med over masken og tviholdt hver gang en rie kom) 2 ganger før.

Har lyst til å føde i vann, er det noen kriterier som må oppfylles- feks må det være terminbarn?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg hadde fostervannslekkasje med førstemann og da fikk jeg ikke sitte i badekar ... så forstervannslekkasje er kanskje fyfy da? Der jeg skal føde har jeg anledning til å velge å føde i vann og de sa ikke noe spesielt annet enn at for å føde der i det hele tatt må barnet komme til termin (3 uker før 2 uker etter eller noe sånt) og uten mistanke om komplikasjoner.

Skrevet

tror ikke det kan være noen infeksjoner på gang

Skrevet

Det skal være null risikofaktorer-du må være en "grønn" fødende(ikke rød) som det er hos oss(St Olav). Jeg fikk f eks ikke føde i vann pga svangerskapsdiabetes. Man får heller ikke gjøre det hvis fødselen er igangsatt, hvis vannet er gått før fødselen startet osv osv.

Skrevet

Hos meg var det så behagelig at riene stoppet opp - og jeg måtte opp av vannet!

Skrevet

Må ikke være terminbarn. Jeg fødte en uke før termin og ble satt i badekar etterhvert. Var behagelig og hos meg gav det litt lindring og god modning. Problemet mitt var at jeg ble så kvalm da pressriene kom at jeg kastet opp i vannet, og da måtte jeg opp. Kunne visstnok ikke føde med oppkast i vannet:-)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...