Anonym bruker Skrevet 14. mars 2009 #1 Skrevet 14. mars 2009 Har født med lystgass som smertestillende(synes det hadde minimal effekt, men i følge mannen min kastet seg med over masken og tviholdt hver gang en rie kom) 2 ganger før. Har lyst til å føde i vann, er det noen kriterier som må oppfylles- feks må det være terminbarn?
Anonym bruker Skrevet 14. mars 2009 #2 Skrevet 14. mars 2009 Jeg hadde fostervannslekkasje med førstemann og da fikk jeg ikke sitte i badekar ... så forstervannslekkasje er kanskje fyfy da? Der jeg skal føde har jeg anledning til å velge å føde i vann og de sa ikke noe spesielt annet enn at for å føde der i det hele tatt må barnet komme til termin (3 uker før 2 uker etter eller noe sånt) og uten mistanke om komplikasjoner.
Anonym bruker Skrevet 14. mars 2009 #3 Skrevet 14. mars 2009 tror ikke det kan være noen infeksjoner på gang
Anonym bruker Skrevet 15. mars 2009 #4 Skrevet 15. mars 2009 Det skal være null risikofaktorer-du må være en "grønn" fødende(ikke rød) som det er hos oss(St Olav). Jeg fikk f eks ikke føde i vann pga svangerskapsdiabetes. Man får heller ikke gjøre det hvis fødselen er igangsatt, hvis vannet er gått før fødselen startet osv osv.
Anonym bruker Skrevet 15. mars 2009 #5 Skrevet 15. mars 2009 Hos meg var det så behagelig at riene stoppet opp - og jeg måtte opp av vannet!
Anonym bruker Skrevet 15. mars 2009 #6 Skrevet 15. mars 2009 Må ikke være terminbarn. Jeg fødte en uke før termin og ble satt i badekar etterhvert. Var behagelig og hos meg gav det litt lindring og god modning. Problemet mitt var at jeg ble så kvalm da pressriene kom at jeg kastet opp i vannet, og da måtte jeg opp. Kunne visstnok ikke føde med oppkast i vannet:-)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå