mamma til snusken Skrevet 14. mars 2009 #1 Skrevet 14. mars 2009 Har hatt migrene i over 20 år nå, og bruker Zomig nesespray og tabletter. Har migrene med aura, og blir ganske dårlig når jeg får migrene anfall. Hvilken medisin bruker du, og er du fornøyd?
Sjokoladefrik Skrevet 14. mars 2009 #2 Skrevet 14. mars 2009 Jeg bruker Maxalt smeltetabletter, og er veldig fornøyd med de. Bare så dumt at de ikke kan brukes når jeg ammer. Men blir heldigvis ikke så dårlig at jeg spyr og sånn under anfallene. Nå hjelper det ganske bra med 3 paracet og trippel kaffe latte, samt en tur i frisk luft, tar de verste smertene. Men føler meg fortsatt ør og fyllesyk og har en slags dump smerte, det forsvinner bare med Maxalt.
Aliena Skrevet 14. mars 2009 #3 Skrevet 14. mars 2009 Bruker imigran tbl. Funker bra, men blir ganske kvalm av dem.
Septemberstjerna og Martine Skrevet 14. mars 2009 #4 Skrevet 14. mars 2009 Akupunktur! Funket bra på meg, og slipper noen andre medisiner...
lÅktiHaUDe Skrevet 14. mars 2009 #5 Skrevet 14. mars 2009 Bruker Zomig nesespray og Relpax tabletter. Synes jeg begynner å få dårlig virkning av tabl. nå. Går også på Topimax hver dag som forebyggende, de hjelper kjempebra Færre og mindre anfall Er vel egentlig en epilepsimedisin men brukes også mot migrene
mamman til to gutter Skrevet 14. mars 2009 #6 Skrevet 14. mars 2009 Jeg brukte relpax og syns det hjalp. Ble likevel ganske "fjern" og fungerte dårlig en liten stund, men det gikk forholdsvis raskt over. Jeg ble kvitt migrenen når jeg sluttet på p-piller og gikk over til p-ring, så mitt beste forslag mot migrene er å prøve og kutte hormonprevensjon, evt prøve noe med mindre hormoner først. Regner med du har hatt perioder uten ettersom du har vært plaget i 20år, men til de som ikke har prøvd det, er det mitt beste tips.
Gjest Skrevet 14. mars 2009 #7 Skrevet 14. mars 2009 Zomig nesespray, funger bra. Blir jævli dårlig med grusom halvsidig dunkende hodepine, oppkast, og kvalme. Før Zomig har jeg prøvd mange andre uten hell..., Imigran, Almogran, Relpax, Maxalt.. Brukte også betablokkere som forebyggende en stund, får alltid anfall 3 døgn etter hverandre og etter hard fysisk trening..
Gjest Skrevet 14. mars 2009 #8 Skrevet 14. mars 2009 Har prøvd veldig mange forskjellige, men ikke funnet den som funker for meg. For meg er det pest eller kolera. Anfallet er helt grusomt, men medisinen gjør meg enda verre - skallebanken.
Gjest irismor Skrevet 14. mars 2009 #9 Skrevet 14. mars 2009 Maxalt, brukte imigran før men jo mer jeg brukte jo oftere fikk jeg anfall. Har migrene med aura og maxalt er det som er mest effektivt på meg. Eneste reaksjonen jeg har av maxalt er at huden blir veldig følsom. Som feks hvis jeg går i dusjen noen timer etter at jeg har tatt maxalt så prikker det (gjør nesten litt vondt) i huden når vannet treffer kroppen.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå