mamma til snusken Skrevet 14. mars 2009 #1 Skrevet 14. mars 2009 Har hormonspiralen Levonova for andre gang nå. Har hatt den siste i 14 mnd, og lurer på om jeg ikke tåler den helt... Har ikke hatt noen særlig blødninger i det siste året, men i de siste to mnd, så har det kommet bitte små blødninger i noen dager, flere ganger i mnd. Jeg har også hatt kraftige migreneanfall de siste to mnd, noe som jeg ikke har hatt på flere mnd før. Hvilke erfaringer har dere med hormonspiralen?
meg & to små vampyrer Skrevet 14. mars 2009 #2 Skrevet 14. mars 2009 Jeg bare blødde hver dag jeg. I over 6 måneder. Ellers hadde jeg ingen andre bivirkninger.
polarn & pyrene Skrevet 14. mars 2009 #3 Skrevet 14. mars 2009 Har fått noen veldige humør svingninger og her begynt å få tilbake migrenen som jeg ikke har hatt på nesten 3 år. Ellers er jeg fornøyd enn så lenge. Har bare hatt den inne i ca 6 mnd nå da.
FletteMette&DenLangeMelkeveien Skrevet 14. mars 2009 #4 Skrevet 14. mars 2009 Jeg småblødde hver dag i seks (eller var det åtte??) måneder, så gav det seg og etter det har jeg hatt små og uregelmessige menstruasjoner. Til og begynne med var de hver fjortende dag i et par måneder og så har de gradvis kommet sjeldnere. Nå er det ca annenhver måned. Har hatt den i litt over halvannet år. I tillegg har jeg dårlig sexlyst, noe jeg har hørt andre si at sannsynligvis er en bivirkning av spiralen.
PAVEEL Skrevet 14. mars 2009 #5 Skrevet 14. mars 2009 uff, jeg var såååå fornøyd med den i overkant av et år! men så fikk jeg så sykt uren hud, fullt av små kviser, særlig ved munnen. og jeg er ikke plaget med det til vanlig, har kanskje 2 stk pr år. tok den ut, og huden ble bra igjen. skulle ønske det var en annen type hormonspiral jeg.
Sjokoladefrik Skrevet 14. mars 2009 #6 Skrevet 14. mars 2009 Å fy nå begynner jeg å bli i tvil! Hadde tenkt å sette inn den, men kraftigere migrene, blødninger hver dag i månedsvis og redusert sexlyst (dvs null sexlyst det da, fra nesten ikkeeksisterende allerede), dette høres jo ikke fristende ut! Noen med gode erfaringer???
mamman til to gutter Skrevet 14. mars 2009 #7 Skrevet 14. mars 2009 Jeg hadde små blødninger til og fra de første 2-3mnd og etter det har jeg bare hatt det et par ganger (har hatt den litt over 1år nå). Ellers har jeg ingen bivirkninger. Var mye plaget av migrene når jeg brukte p-piller, men ikke hatt noen anfall mens jeg har brukt spiralen.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå