marioo Skrevet 14. mars 2009 #1 Skrevet 14. mars 2009 jeg har lurt meg inn hit fra dinbaby. fordi jeg bare MÅ fortelle om min erfaring! i februar 2008 sto det "gravid" på graviditetstesten! sambo og jeg var i himmelen! vi ventet nå vårt første barn:) svangerskapet var ALT! hormoner, mangel på sexlyst, trøtt, slapp, kvalm, leggkramper, sure oppstøt, bekkenløsning+++ MEN tanken på at en baby, VÅR baby lå inne i magen min gjorde det hele verdt det! tre dager før termin dro jeg på sykehuset. 3 cm åpning! hurra! vår lille prins skulle komme til verden! I DAG! tanken var overveldende! for uansett hva som skjedde nå så skulle jeg føde barn! sambo kom på sykehuset 1 time senere, og da var fødselen godt i gang. og etter 26 timer med SLIT og ALT av smertestillende, kom verdens fineste lille baby til verden. vår egen baby som vi skulle få med hjem!! minuttene etter fødsel ble litt mye for en nybakt mor, så for å være helt ærlig så fikk jeg ingen spontan morsfølelse. det ble rett og slett for mye å ta inn. etter ei uke på sykehuset(lillegul måtte på intensiven noen dager. brukte lang tid på å få han ut, så var litt slapp og hadde litt startvansker), fikk vi endelig ta med oss gutten vår hjem. endelig kunne vi gjøre som VI tenkte var best og prøve og feile litt uten at noen tittet over skuldra vår og fortalte oss hva som var best til enhver tid. de neste ukene gikk det i amming, bleieskift, kaffebesøk, besøk av familie og venner, og KOS! MASSE KOS! vår gutt har alltid funnet søvnen alene, men har også alltid fått sove på brystet vårt:) dette gjør vi ennå når vi vet han bare kommer til å sove kortdupp:) gullet er nå 5 mnd og vi stooooorkoser oss. vi har en liten gutt som har fra første dag sovet om natta, vært for det beste bare blid og snill og vi ELSKER han! dette var nå min erfaring. moralen er kanskje at uansett hvordan ting blir så nyyyyt det. uansett hvordan det blir! og for guds skyld uansett hva andres erfaringer er så LAG DERES EGNE ERFARINGER! ta imot råd med takk, men hvis du mener det finnes en bedre måte, så gjør det på din måte. man må prøve og feile selv for å lære:) vi har feilet masse! men blir bare en bedre mamma og pappa av det:) tror vi... hehe.... og bare så det er sagt, parforholdet er blitt satt virkelig på prøve, men når natten kommer avslutter vi alltid dagen med "glad i deg, du og gutten betyr alt for meg!" oi! ble litt langt dette.... men LYKKE TIL ALLE SAMMEN:):):)
endelig igjen Skrevet 15. mars 2009 #2 Skrevet 15. mars 2009 Tusen takk for positivt innlegg. Kjenner jeg gleder meg veldig. Og veldig enig,viktig å nyte hver dag. Denne første tida går så utrolig fort.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå