Gå til innhold

Mange som sliter med leggkramper? Hva kan hjelpe?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Har så vondt i leggen på nettenen, noe som hjelper?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Sitter her nå med en krampe som er på vei til å ta tak i leggen jeg. Sa det akkurat til mannen min;o) Litt snodig at jeg tittet rett på dette innlegget da...

Når det er sagt så er kramper ofte et resultat av mangel på magnesium. Husket endelig å kjøpe det inn i går, så jeg regner med det gir seg snart. Er så lei av å bråvåkne av kramper midt på natten, for så å måtte kaste meg opp på gulvet for å få de til å forsvinne. Magnesium hjalp meg sist svangerskap, så da satser jeg på at det hjelper denne gangen og. Ble anbefalt det av min homeopat:o) kanskje det kunne vært en ide å prøve det?

Lykke til da!

Skrevet

Prøv å binde ulltråd rundt leggen. Et kjerringråd som skal funke. Har ikke prøvd selv, men venter at kramper skal dukke opp her også. Virker som det er mange som plages med det. Det kan også hjelpe å tøye ut kroppen og bena før leggetid. Jeg har bare hatt en diger krampe til nå og den satt i underlivet og varte i 3 timer midt på natten. Veldig vondt og ønsker ikke at det skal skje igjen.

Lykke til begge to:-)))

Skrevet

Vil bare tilføye at magnesium og kalk som taes mot leggkramper trenger vit A og D for å bli tatt opp i kroppen... Så derfor bør en ta f.eks. tran i tillegg for å få max effekt!

Skrevet

Jøss, det kjerringrådet har jeg aldri hørt før.

Fyttikatta, krampe i underlivet hørtes helt grusomt ut... Håper ikke det er en gjenganger hos gravide;o)

Takk for tips:o)

Skrevet

Men a-vitamin skal man vel være forsiktig med som gravid? Eller er jeg helt på jordet?

Skrevet

Jeg kjøpte magnesium på apoteket forrige svangerskap. Det hjalp meg veldig ihvertfall. Har heldigvis ikke vært plaget med kramper denne gangen.

Skrevet

Magnesium har hjulpet meg, har slitt med kramper i høyre legg og rastløse ben hele svangerskapet... :(

Men hjelper best sammen med omega-3 kapsler med a og d vitaminer.

Men det er ingen selvfølge at det vil hjelpe hver natt, jeg tok dosen i går rett før jeg la meg, men våknet på morgenen i dag med den værste krampen jeg har hatt til nå... Hylte så høyt at både sambo og bikkja våknet, og måtte for første gang få hjelp til å få strekt ut benet. Sambo strakk benet og bikkja slikket meg i ansiktet ;) Men stort sett har det hjulpet meg masse, så det skader iallefall ikke at dere prøver magnesium.

Skrevet

...støttestrømper...

magnesium+kalsium

kalsium tar jeg ikke, får nok gjennom kosten

Skrevet

D står her på bim i en av de uke til uke greierne at har man legg kramper skal man ta kalk;)

Skrevet

Det hjelper og å legge magneter under madrassen i sengen. Da får du ikke krampet..... Vet det høres helt på jorde ut, men det funker her vertfall. (mamma har en sykdom som gjør hun fort får kramper så det var legene som sa det til henne så hun sover med dette hele året, og krampene er helt vekke....)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...