Gå til innhold

Dere som ammer, har dere prøvd å gi flaske? Skeptisk...

Anbefalte innlegg

Skrevet

Ammer hver andre time, og tenker at det hadde vært godt med litt frihet. F.eks at man kan være borte fra poden (3,5 mnd ) lenger enn 1 time av gangen. Men kjenner at jeg kvier meg for å prøve ut flaska. Ser for meg at hun blir forvirra og at det bare blir rot med amminga. Noen her som gir babyen flaske av og til? Der det fungerer bra både med amming og at det av og til gis flaske?.........

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jenta mi er 2 mnd og jeg har gitt flaske fire-fem ganger. Det har gått helt fint. Tok flaska med en gang og ikke noe tull med puppen i ettertid. Men det er jo helt sikkert forskjellig fra baby til baby. Første gang jeg prøvde var hun vel 6-7 uker gammel.

Skrevet

De sier jo at når ammingen er godt etablert (å det er den vell etter 3,5 mnd) så skal det ikke være noe problem.

Er jo mange som både ammer og gir flaske uten at det blir trøbbel av det :)

Skrevet

Mini har fått flaske med morsmelk iblant siden hun var 3 uker. Veldig greit å kunne dra en tur på trening synes jeg! Hun får masse kos og pupp før og etterpå, så da velger jeg å tro at hun ikke tar skade av det! Ikke vært noe tull med amming i det hele tatt her, og flaska tok hun også på første forsøk:) har hørt at det er lurt å gi en flaske en gang i uka for å opprettholde "flaske-mottakeligheten"... men er nok ulikt for alle, ville ikke gjort det om ikke ammingen gikk så fint!

Skrevet

Mine 2 har fått flaske - med pumpa melk - nesten 1 gang per dag siden fødsel de:) Deilig at pappan kan ha ansvaret for ett måltid syns nå jeg.....også er flaska etablert slik at han man kan delta på sosiale aktiviteter som dukker opp hvor man er borte lenger enn mellom 2 måltider:) Minstemann er nå 3 mnd og jeg har vært på konserter og arrangementer med jobben, trening og tilstelninger i barnehagen uten å måtte ha henne med:)

Skrevet

Her er min straks 2 mnd gammel.. Ammer og gir flaske, og d funker kjempefint! Bruker mme som supplement til puppen :) Du kan jo prøve ut forsiktig med flaske f eks en gang om dagen?

Skrevet

Høres jo herlig ut med den friheten man får, så jeg får hoppe i det og bare prøve det ut....

Skrevet

Ja, jeg brukte flaske før hun var 1 uke gammel. Det var fordi jeg ikke ammer hvor som helst, så når vi skulle på besøk pumpet jeg meg og ga flaske hver gang. Hun hadde aldri problemer med verken flaske eller pupp. Overgangen gikk fint ettersom hva hun fikk mat av.

Skrevet

Jeg har ikke prøvd, men svigermor har når jeg er borte for fysioterapi. Babyen blir 5 mnd på mandag og er ikke begeistret for flaske (eller Avent tutekopp), men tar det hvis hun er helt desperat. Men jeg har ikke vært borte mer enn 3 timer, og hun pleier ikke å spise oftere enn det uansett.

Søsteren min måtte tilbake til jobben da babyen var 5 uker, og da ble det flasker på dagtid og pupp om kvelden/natta. Fungerte veldig bra for hennes barn.

Bare prøv deg frem, slik som de andre sier.

Lykke til!

Skrevet

Jeg ble pent nødt til å innføre flaske med mme da jeg fikk brystbetennelse for et par uker siden... Melken min var helt gul av betennelse og smakte sikkert helt forferdelig, for han kastet bare opp igjen hver gang.

Har fortsatt med å gi ett måltid mme på kvelden før han skal legge seg, for å slippe å amme kontinuerlig på kvelden. Det har gått helt fint, og alle andre måltider ammer jeg. Det har også ført til at han sover lenger om natten, ikke å forakte det! :)

Skrevet

Ja vi har gitt mini en flaske m mm et par ganger i uken, de tre siste ukene (hun er fem uker i morgen). Både fordi hun skal bli vandt med det og fordi da slipper jeg å løøøøpe hjem hvis jeg er ute en tur og hun våkner.

Det er deilig for meg og koselig for han:-)

Og mini tok flaska med en gang og sluker i seg innholdet!

Ikke noe tull eller nekting ved puppen etterpå heller.

Jeg var livredd for at hun ikke skulle ta flaske, har hørt historier om flaskenekt og hadde ikke lyst til å bli støkk hjemme et halvt år:-)

Syntes du skal prøve jeg!

Skrevet

Jeg leste at man bør vente 4 uker med smokk og flaske for å sikre mot ammeforvirring, så det gjorde vi. Hun har tatt flaske siden det, og får det iblandt når hun passes av andre og den ene gangen pappaen har hatt henne på natta alene. Det skal forresten garantert gjentaes snart!

Så kjør på med flaske. Ammingen er så etablert nå at ammeforvirring er helt usannsynlig.

Skrevet

Tvilsomt at det vil påvirke amminga di nå når hu er såpass gammel. Jeg ville være mer spent på om hun vil ta flaske så sent..... MEN PRØV!!!

tenk så flott for pappaen å kunne gi mat til poden??!!! JEg er sikker på at det skjer ennå mer "bonding" når pappa kan gjøre det også :) Det vil dere nyte godt av alle mann :)

Min første datter fikk flaske for første gang da hun var 4 uker. Det gikk helt fint, så derfor vedlikeholdt vi det ca en gang i uka fra da. aldri noe problem med teknikken og skiftet. Mange ganger hvor vi gav flaske og så ammet jeg rett etterpå.

Min yngste nå er 3 mnd og har fått flaske fra ca 3 uker innimellom amming, og han kan også skifte fra det ene til det andre. fikk smokk da han var 2 dager gammel- har og gått helt fint.

Det eneste jeg ville tenkt over, var om du har veldig treg utdrivning av melka. Slik at han må jobbe lenge for å få ut melka. Med flaska så kommer det jo med en gang, og da kan det kanskje bli lite fristende å jobbe lenge med puppen :)

Sikker på at du har godt av å være borte et par timer- du kommer tilbake med masse energi og savn :) deilig!!!

Lykke til

Skrevet

dette kjenner jeg meg igjen i. Prøv å del amme. Amme først og så gi litt mme i tillegg i samme måltidet. Fungerer kjempe bra, og du skla se det går 3 timer til neste gang du må amme. Babyen din får alle antistoffer den trenger selv om du ikke full ammer. Noen få dråper er nok:) HVis du har lyst til å beholde melken over en lengre periode anbefaler jeg at du ikke kutter ut et måltid med mm og gir mme. Prøv å amme ved hvert måltid og gi supplement med mme. Eller så kan du kan skje holde ut i 2 uker til, og så gi grøt? Men går ammingen deg på nervene løs og det ikke er kos lengre kan du jo begynne å kutte ut noen måltider og gi mme i stedet. Da vil nok melkeproduksjonen gå ned over tid og tilslutt vil det bare være flott mme igjen til babyen. Dette er ditt valg! Du har jo vært kjempe flink som har holdt ut med så hyppig amming i 3,5 mnd!!

Skrevet

Jeg har gitt babyen min flaske noen ganger, i forbindelse med f.eks. barnedåp, begravelse og julebord. Det har gått helt greit, men egentlig er det så mye styr med flaske at jeg ikke gidder gjøre det uten å ha en "god" grunn. Når babyen er 3,5 mnd burde det vel ikke være fare for at han plutselig skal bli så sugeforvirret at amminga går skeis? Har du hørt på helsestasjonen eller ammehjelpen?

Skrevet

vi begynte med flaske med mm veldig tidlig, ca 3 uker, har brukt det fast siden. Har lenge pumpet før jeg legger meg og lillegutt får det på flaske på kvelden etter for å "fylle" han opp for natten. funker kjempe bra det:) Vil anbefale tommee tippee flaskene, de etterligner formen til brystet og har vært en kjempe suksess for oss. den har vunnet endel priser for smart design også.

Skrevet

har ikke vært noe problem her i gården!

Vi måtte flaske mye pga for svak baby.

Det har gått fint både med pupp, flaske og kopp!

Sett i gang og få deg litt frihet!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...