Gjest Skrevet 14. mars 2009 #1 Skrevet 14. mars 2009 Jeg har 5 uker igjen til termin. Har egentlig ikke hatt så mye "vondter", bortsett fra i skambeinet for noen uker tilbake. Nå har det gitt seg, men har litt vondt i lysken på venstre side, foten henger litt etter når jeg går. Vondt når jeg skal flytte den. Men så....på natta, og da når jeg skal snu meg fra side til side, har jeg en så stor smerte nederst i ryggen/korsryggen/kanskje bekkenet, at tårene spretter hver gang!!! De smertene er bare helt enorme! Jeg klarer liksom ikke å flytte føttene rundt. Jeg må på en måte sette meg opp for så å snurre på rompa.... Huff, merker dette ble litt fatalt forklart..... Merker jeg blir tusen ganger verre hvis jeg har vært aktiv på dagen.... I dag feks har jeg måkt litt snø, shina litt hus og vært på butikken. Kjenner det litt allerede her jeg sitter (når jeg skal røre meg). Gruer meg sååå til natta kommer.... Kan det være bekkenløsning dette eller? Takknemlig for svar...
Helene <3 Sarah&Anniken Skrevet 14. mars 2009 #2 Skrevet 14. mars 2009 Definitivt bekkenet ja, jeg får akkurat det samme - spesielt etter gulvvask eller å ha vært ute på tur med veslesnupp (mye vridning og bøying i bevegelsene).
Bring_it_on!!:)) Skrevet 14. mars 2009 #3 Skrevet 14. mars 2009 Det er nok bekkenet ja.. bekkenløsning er det nok ikke.., for da klarer man ikke gå.. men begynnende bekkenløsning.. Jeg startet med det greiene der i andre trimester.. Men har faktisk ikke blir noe verre, kanskje nesten litt bedre mange dager.. =) Det du må tenke på er hvordan du beveger deg når du skal snu deg osv.. Jeg fikk noen tips av fysioterapauten min som jeg brukte en liten stund når bekkenplagene var på det verste.. Når du skal snu deg i sengen så snu deg mens du har bena samlet.. Det kan hjelpe og ha en pute mellom bena når du sover for og avlaste bekkenet.. ( det har forsåvidt ikke hjulpet meg da).. Glatt sengetøy så det er lettere og skli rundt.. Enkelte netter så har jeg rett og slett fått mannen til og hjelpe meg på det verste.. tatt tak i handen min og dratt meg over.. hehe.. =) Når du skal inn og ut av bil f.eks.. Hold bena samlet.. Sånn generelt så gjelder det og holde bena samlet..
Mrs Bad enkelt og greit Skrevet 15. mars 2009 #4 Skrevet 15. mars 2009 MEN, du skal ikke krysse beina. Jeg trodde kanskje det ble bedre hvis jeg gjorde det for da er de jo veldig samlet men det gjør det bare verre. Pass på at beina ligger rett ved hverandre. Jeg bruker en vanlig dyne som jeg bretter et par ganger og har den mellom beina når jeg sover om natta. Ble mye bedre etter jeg fikk det tipset.
Gjest Skrevet 15. mars 2009 #5 Skrevet 15. mars 2009 Høres veldig ut som symptomgivende bekkenløsning ja.. Svigerinna mi beskrev det akkurat som du nå.. Bruk silkepysjamas, og spør på helsestasjon/jordmor om silkelaken (til låns) for å ha i senga!! Kan hende de hat det, hjalp henne svært bra!
☆★MammaTil2Snart1UkeIgjen☆★ Skrevet 15. mars 2009 #6 Skrevet 15. mars 2009 Har hatt akkurrat det samme, holdt på å gå på veggen for ei uke siden, sa da ti mannen min at "NÅ er det nok!!!".. Ringte legen og lurte på om hun hadde noen tips mot kramper, har egentlig aldri hadd noe trua på bekkenløsning...(sorry) =P Har liksom jobba til siste da, og hatt 1 sykedag under hele sv. Så kom inn til legen og hun kunne fortelle meg at det var kraftig bekkenløsning jeg hadde!!! HÆH!! hehe... jaja
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå