Gå til innhold

Hva er det som dukker opp på brystvortene mine?!

Anbefalte innlegg

Skrevet

Stod i dusjen i dag da jeg så at det var kommet noe hvit/blant størknet greier på tuppen av brystvortene mine. Kunne liksom plukke det av i "biter" / flak......hva er dette for noe? Kan det være tørket råmelk?? Jeg har ikke merket no til at jeg har fått råmelk enda men...er 20+5 i dag...

Videoannonse
Annonse
Skrevet

KAN være tørket råmelk??ikke noe unormalt, men jeg blir veldig tørr på brystvortene....flasser rett å slett??kan det være det...vet at begge deler er normalt/råmelk...flassing !!!

du hadde sikkert lagt merke til det hvis det hadde vært råmelk..

Skrevet

Er litt tørr på brystvortene ja...men flasser ikke. Bare hvis jeg plukker på. Merkelige greier....viste det til mannen min, han sa det så rart ut...hyggelig :-/ hehe jeje er vel sikkert normalt...skjer jo mye rart med alt annet på kroppen, skulle vel bare mangle.

Skrevet

Kan godt være at du skiller ut væske, ja. Om det er råmelk eller noe annet "forberedende" stoff, vet jeg ikke, men jeg hadde det ganske mye da jeg gikk med nr. 1.

Jeg kunne ikke klemme ut noe (ikke så tidlig hvertfal), men det lå likevel ganske ofte tørket væske helt på tuppen av vorten.

Noen lekker jo ordentlig og må bruke ammeinnlegg allerede før ungen er født! :)

Skrevet

Lurer på om det er dette jeg og har...

Er 16 uker på vei, har ikke merket noe særlig råmelk men har lagt merke til at det er kommet litt merker i bh'en! (som om det har lekket bittelitt)

Legen påpekte at brystene var veldig gravide (eller hva han nå sa) :P

Men hadde vel aldri trodd at det skulle begynne å lekke.

Skrevet

Det er sånn det ser ut når det kommer littegrann råmelk ut bare og så størkner det. :)

Skrevet

Sånn var det under begge mine graviditeter også. Tegn på at kroppen forbereder seg det..

Litt snålt som hendte meg var at det kom ut melk ikke bare fra tuppen av brystvorta, men av de "småvortene" rundt på vorten også. rare greier.

Skrevet

sikkert råmelk.. slik begynte det hos meg. var i uke 17 da det kom hos meg. Nå er jeg 19+0..

Skrevet

Det kan kanskje også være talg fra talg-kjertlene. Hos meg blir disse forstørret og kan til og med klemme ut litt hvis de blir veldig tydelige. (men forsiktig!!! Aua...)

Tror ikke du opplever noe unaturlig på noen måte. Har pirket bort noe hvitt fra porene i selve brystvorten og dette er nok talg.

Gravide bryster er større, tunge, har mørk brystvorte/areola og forstørrede talg-"tupper". Alt klart for at noen skal maltraktere de om noen uker, med kraftig sugemekanisme..! Gruer meg allerede jeg... ;) Aua... Kan bli ufattelig sår hvis babyen/mamma ikke har rett teknikk!

Det at brystvortene blir mørkere har visstnok med kontrast å gjøre, babyen skal lettere se hvor melken er å finne. Vet nå ikke jeg.

Men si meg, kikket legen på brystene dine under sv.sk kontroll? Hvorfor det?

Skrevet

Tipper det du ser er talg som kommer ut, jeg vet ikke hvorfor det kommer talg, men det er helt normalt, det kommer liksom i "porene" på brystvorten...kan være det er en skalgs "smurning" noe, jeg smører puppene med fet krem, og nå kommer det ikke noe der....smører jeg ikke kommer det talg og jeg blit litt tørr i huden.

Skrevet

Det hørtes logisk ut, for det ser ut som talg....får prøve å smøre meg litt mer da...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...