Linn...*Førstegangs* Skrevet 14. mars 2009 #1 Skrevet 14. mars 2009 Denne lørdagen ble ikke helt som jeg hadde trodd! Våknet grytidlig av at noe rant og var vått i sengen. Jeg var sikker på at vannet mitt hadde gått (jeg er 37 uker i morgen), men da jeg vekte samboeren min så vi at det var blod. Masse blod også! Reiste meg og det splættet ned på gulvet, skikkelig deilig. Stod en stund i dusjen og bare så på i fascinasjon at det rant. Samboeren min løp rundt som en hodeløs kylling og visste ikke hva han skulle gjøre. Vi ringte føden på rikshospitalet og fikk beskjed om å komme ned med en gang. På kvinneklinikken ble babyen registrert med CTG, men vi fikk ikke sittet så veldig lenge fordi det rant blod nedover bena mine. Hun hadde ihvertfall hjerterytmen i orden, og det var masse liv! Men etter dette så ble det stille. Ingenting virket galt, og blødningene stoppet. Jeg måtte inn til observasjon og endte opp med å ligge rett ut og se på Dr. Phil og Oprah i syv (!) timer. Nå er jeg endelig hjemme igjen, men jeg er litt i sjokk enda. Ingen kunne gi meg svar på hvorfor jeg blødde, og fødselen er tydeligvis ikke i gang. Hva skjer?? Har noen av dere andre her inne opplevd noe lignende, og hva skjedde? Nå har jeg bare fått beskjed om å ta det helt rolig, men jeg kan ikke noe for at jeg engster meg! Jeg er veldig takknemlig hvis noen har noen svar eller råd eller medfølelse!
angie fødeklar Skrevet 14. mars 2009 #2 Skrevet 14. mars 2009 Hei! Det høres kjemperart ut at ingen fortalte deg hvorfor du blødde så mye.Det er helt vanlig å ha litt blødning på slutten av graviditeten,men når det blir så mye som det høres ut som at du har hatt så skjønner jeg godt at du blir engstlig.Jeg ville nok ha dratt inn på sykehuset igjen hvis du blør noe mer nå.Både for at du skal føle deg trygg på at alt står bra til og for å få noen klarere svar.Ellers så ville jeg også bestilt time hos legen/jordmoren din denne uken for å snakke med hun/han.Selv om alt sikkert er i skjønneste orden så er det greit å slippe å ha unødvendige bekymringer nå på slutten av graviditeten. Lykke til:)
Linn...*Førstegangs* Skrevet 14. mars 2009 Forfatter #3 Skrevet 14. mars 2009 Jeg synes de driftige damene på riksen var kjempeflinke til å fortelle meg hvorfor jeg IKKE blødde, de kunne utelukke morkakesvikt og skader på mormunnen. Og det er jo selvfølgelig en lettelse! Det var også godt å vite at babyen har det bra. Men jeg lurer fælt på hvorfor jeg blødde så mye, og hvor alt blodet kom fra! Jeg skal til jordmor på onsdag, forhåpentligvis er alt i orden. Tusen takk for svar angie! Kryss fingrer og tær for at det ikke blør noe mer.
Ranni Skrevet 14. mars 2009 #4 Skrevet 14. mars 2009 Kjempeekkelt når sånt skjer, og utrolig viktig å komme seg til sykehuset med en gang. Blødninger i 3. trimester skal man ta veldig alvorlig pga de grunnene du nevner (som de heldigvis kunne utelukke). Hadde liknende opplevelse for en måned siden, var da i uke 33. De kunne ikke forklare meg heller hva som hadde skjedd, men sa at det ikke var så sjelden gravide blødde uten at de kunne se hva det var. Store blodkar i skjeden som går (er jo ekstra sart der nå) el.l Godt å høre at alt var bra med babyen din!! Lykke til videre!
Linn...*Førstegangs* Skrevet 15. mars 2009 Forfatter #5 Skrevet 15. mars 2009 Jeg antar nå som ting har roet seg at det mest sannsynlig bare var blodkar som hadde bristet, slik du skriver Ranni! På denne tiden er vel skjeden og omegn et ganske blodfylt sted:) Jeg er ikke fullt så engstelig nå, takk til dere som svarte, og lykke til videre begge to!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå