Gå til innhold

Vektøkning i svangerskapet??

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg er nå 21+1, har gått opp 4 kg og lurer på hva jeg kan forvente meg fremover...

Skjønner at dette er veldig individuelt, men dere kan kansje dele egne erfaringer?

Hvordan har deres vektøkning blitt? Når gikk dere opp mest og sluttet dere å gå opp i vekt på noe tidspunkt?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Gått opp mye etter uke 18-20..27 uker på mandag nå...gått opp 5 kilo:O Håper da ikke jeg legger på meg noe særlig mye mer..er lett overvektig fra før.

Skrevet

uhm...5 kilo bare?... gått opp 10 jeg :S i uke 27....

men er vel individuelt ja..det som er gjennomstnittlig er 12,5 ellernoe..men her er noe som er fra info fra 2-trimester =

undervektig: 10-15kg

vanlig : 10-15kg

overvektig: 8-10kg

noen går opp 25 kilo..noen bare 9..veldig individuelt..men kan være mye vann i kroppen også... man misster mye når man ammer igjen da ;) så vet om folk som har lagt på seg 25 kilo og missta 20 på en måned pgav at det meste var vann og amming osv...

Skrevet

og ei anna ei sa ho gikk opp 9 kilo, og synes det var alt for lite , fordi ho forsvant nermest av amminga...

har rekna sammen hva bare babyn,fostervann,morkake, osv blir tilsammen nesten 9 kilo alene...

Skrevet

I første så var jeg så dårlig så jeg gikk ned 3 kg til uke 17. Men når matlysten kom tilbake så ble det økning ja! Totalt 18 kg, det meste i 2.trimester.

I andre så ble det vel 11 kg totalt og jevnt spredt utover. Hadde vel gått opp noe som deg når jeg var rundt uke 20-25.

Det som kommer på i 3.trimester er jo for det meste vann, hvertfall var det sånn hos meg.

Gjest eelis+spire
Skrevet

Skal man veies på kontroll hos lege/jm? Jeg har vært hos lege tre ganger allerede (er bare 9+1), men har aldri blitt veid. Ikke har jeg badevekt heller...

Skrevet

Gikk opp jent og trutt jeg, er så individuelt.. Endte på 16 kg + ved forrige sv. skap, og ser ut til å ende rundt der denne gangen også;) La på meg 10 kilo førte 30 ukene.. Sluttet å gå opp helt på slutten.. Sto stille i 2 uker i hvertfall..

Skrevet

Jeg har gått opp ca 8 kg nå, er snart i uke 34. Det er ikke så stengalt tror jeg, ligger vel da ann til å gå opp 11-12 kg totalt tror jeg.

De to andre gangene gikk jeg opp mellom 12 og 14 kg, men kiloene drar seg fort på på slutten...

Skrevet

Er 26+2 i dag og har gått opp 2 kg til nå. Har vært kjempedårlig dette svangerskapet og hatt hyperemisis. Er til dels en del kvalm enda, men blir bedre og bedre. Mista 6 kg på en uke, men heldigvis gått opp igjen til utgangspunktet og gått opp 2 kg fra utgangspunkt. Syns overhodet ikke dette er noe å skryte av, men så lenge baby har det greit så er det greit for min del. DET ER IKKE OM Å GJØRE OG LEGGE PÅ SEG MINST!

Jeg gikk opp 23 kg sist svangerskap og brøy meg døyten om det, gikk ned 15 kg kjemperaskt etter fødsel og gikk ned gradvis enda mer.. Selv om jeg hadde lyst til å beholde noen av de..

Ta det med ro med vekta jenter, kos dere! Viktigste er jo at barnet har det bra!

Skrevet

nej ikke lagt på meg mer enn 5 kg enda..jeg trenger virkelig ikke å legge på meg stort sier legen min..har nok fra før av:P

Gjest Mylian&A.V+29.10.2009
Skrevet

I forrige svangerskap gikk jeg opp 4kg totalt etter uke 30. Utover det ingenting. Dette svangerskapet (trillinger) har jeg allerede gått opp 4kg og er i uke 8.. og jeg spiser jo ingenting :S

Skrevet

Hmmmm... Jeg la på meg 18 kg med første mann, og fikk høre at jeg kom til å gå ned masse etter fødsel pga amming og turer. Mistet INGENTING! Så jeg synes ikke det er noen regel på det akkurat!

Med nummer 2 la jeg på meg 5 kg totalt tror jeg, egentlig helt greit, siden jeg ikke er akkurat sylslank. De kiloen + litt til ble selvsagt borte etter fødsel, for det var i grunnen bare baby, vann og morkaka.

Denne gangen har jeg forløpig lagt på meg 3,5 kg. Er i uke 32, så det ser ut til at det blir noe av det samme denne gangen som nr 2.

Så lenge babyen har det bra, og MAGEN vokser, så synes jeg ikke at det gjør noe at jeg ikke legger på meg så voldsomt. Kanskje det er håp om å gå ned etter dette svangerskapet... ;-)

Skrevet

første svangerskap gikk jeg opp ca 12 kg, men så gikk jeg ned 4-5 kg i første del av svangerskapet pga kvalme.

Med nr to nå så gikk jeg ned 2-3 kg pga kvalme og så har jeg gått opp ca 4 kg etter det så jeg er 1-2 kg over normal vekt. Er nå i uke 31.

Jeg er normal vektig og jobber hardt for å ikke gå opp noe særlig mer. En god veninne gikk opp kun 2 kg totalt i hele svangerskapet, hun var normal vektig og fødte en flott og fin gutt som var normal vektig og til termin. Dvs at hun gikk ned litt selv noe som var flott.

At man tar av når man ammer er oppskrytt og særdeles inidviduelt, jeg tok ikke av noe pga ammingen sist gang, men måtte trene hardt for å få av de ekstra kiloene.

Det har jeg ikke lyst til denne gangen, da jeg hater å slanke meg og er veldig dårlig til dette!!!

Man har nok å tenke på når man har en liten baby om man ikke skal tenke på å slanke seg også!!!!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...