Anonym bruker Skrevet 14. mars 2009 #1 Skrevet 14. mars 2009 Dere sitter her og klager på penger dere får gratis. Penger som bare kommer inn på kontoen deres uten at dere løfter på rævva deres. Vi får barnetrygd hver måned. De fleste land i verden har ikke sånne goder. Vi har trygder for ditt og trygder for datt, og syter og klager for alt. Bostøtte, støtte til utdanning, støtte til å være hjemme med barna den første tiden etter at de er født, gratis å føde på sykehus, gratis oppfølging for ungene etterpå, støtte til barnehager, og ekstra støtte til barna våre som trenger det. Vi er en gjeng bortskjemte kaklehøner! Landet vårt er blitt en kravstat, et sytogbæreoss-land som vil ha mer og mer og mer!! Neste generasjon kommer til å bli enda verre, med mindre vi slutter med denne kravmentaliteten som hersker over hele landet. Ikke noe rart at alle vil komme til Norge fra alle kriker og kroker i alle verdens fattige hjørner! Her er det jo penger å få, uten å løfte en finger! Dette går ikke i lengden. Noen må jobbe. Arbeide! Fremtiden klarer seg ikke ellers, dersom alle skal leve på penger som dumper inn på en konto, uten å gjøre en dritt.
Anonym bruker Skrevet 14. mars 2009 #2 Skrevet 14. mars 2009 Hva jobber du med Hi? Og hva gjør mannen din?
Anonym bruker Skrevet 14. mars 2009 #3 Skrevet 14. mars 2009 Du jobber vel, selv om du får barnetrygden, gjør du ikke? Da er du nok ganske lik alle andre, likevel:) Grunnen til at vi har disse godene, er vårt skattesystem og at vi er en velferdsstat. Alle skal ha muligheter og ingen skal måtte klare seg helt alene, samme hvilken situasjon en er i. Syns det er flott at vi har alt dette:) Og når NAV roter med penger en har søkt om og rett til å få, så blir det klaging. Samfunnet er nemlig lagt opp til at en har disse godene, og da må godene komme når de skal! Så enkelt.
Anonym bruker Skrevet 14. mars 2009 #4 Skrevet 14. mars 2009 Jeg er ikke villig til å legge ut hva jeg jobber med, og om jeg har mann eller ikke. Vi nordmenn er på sytetoppen i verden, det er det som er poenget mitt. Jeg mottar ikke noe jeg ikke jobber for. Og er ikke villig til å motta det heller. Det er forkastelig. HI
Anonym bruker Skrevet 14. mars 2009 #5 Skrevet 14. mars 2009 Du får ikke noe uten at du har krav på det. Hvis du blir arbeidsledig. skal du da ikke ta imot arbeidsledighetstrygd. Sterkt!
Anonym bruker Skrevet 14. mars 2009 #6 Skrevet 14. mars 2009 Arbeidsledighetstrygd er jo faktisk noe folk har jobbet for. Man kan da ikke noe for om man har mistet jobben sin?
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå