To i en Skrevet 14. mars 2009 #1 Skrevet 14. mars 2009 Noen som har noen fine jentenavn på lur?? vi ønsker et litt gammelt nordisk jentenavn. har vært inne på Julie ,Amalie, Ingrid og Mathilde.. Setter pris på noen fler fine tips???
♥tosmåtroll♥ Skrevet 14. mars 2009 #3 Skrevet 14. mars 2009 Ylva...verdens fineste navn!! Liker også Linde, Helje, Vilja! Får gutt...og det er mye vanskeligere...hyl ut om noen har noen fine på lur!! :-) Liker best navn som det ikke er mange som bruker!!
morsomjente Skrevet 14. mars 2009 #4 Skrevet 14. mars 2009 Isabelle dattra mi heter det...har fått veldig mange gode tilabake meldinger....veldig fornøyd med det !! ikke så mange som heter det heller
sjokobaby Skrevet 14. mars 2009 #5 Skrevet 14. mars 2009 Alma, Helga og Eva er fine navn syns jeg da.
Staark Skrevet 14. mars 2009 #6 Skrevet 14. mars 2009 Jeg har samme smak som juliguttimagen ser jeg(-og har også en juligutt i magen ) Ylva er ett av de vakreste navnene jeg vet om. Kort, norskt og nydelig uten noe klissj! Jeg synes Lone og Lykke også er vakre navn, i tillegg til de andre som er nevnt.
punky......:) Skrevet 14. mars 2009 #7 Skrevet 14. mars 2009 Eg syns Mynte, Iben, Tille, My, Mari, e super søte navn. Liker jo aller best Frida og d hette datteren min Lykke klem
☠Diamanda Galas☠ Skrevet 15. mars 2009 #8 Skrevet 15. mars 2009 Tuva Alva Ebba Ulrikke Hermine Minna Milla/Mille Eyvor Hedvig
Solstråle77 Skrevet 15. mars 2009 #9 Skrevet 15. mars 2009 Har en Aurora fra før, og nå kommer det en Hermine.. Ellers synes jeg Wilhelmine, Tale, Mille og Sofie er fine navn.. Mattis og William er fine guttenavn..
Onna Skrevet 15. mars 2009 #10 Skrevet 15. mars 2009 Jeg liker alle de navnene du har nevnt. Emilie liker jeg veldig godt. Men for oss passer det ikke med etternavn, så om vi får jente har jeg tenkt litt på Solveig etter min farmor. Ellers er jo Emma veldig pent, men også populært.
PartyOfFour Skrevet 15. mars 2009 #11 Skrevet 15. mars 2009 Så du hadde vært inne på Herman hvis det var en gutt, jeg syns at Martine er et veldig fint jentenavn som passer perfekt hvis du senere får en liten Herman ;-)
Elviraen Skrevet 15. mars 2009 #12 Skrevet 15. mars 2009 Jeg synest det tar litt av innimellom her.....My?....Minne? Lykke? jaja det er godt vi er forskjellige...vi har to hunder den ene heter Mille, det er en jakthund og for meg som kjenner folk med hund vil mange navn bli hundenavn: Kaysa, Hera, Sona, My, Minne og Lykke.....eller henstenvan: Lucas, Pontius og Birk...... vi har funnet et enkelt navn som ikke så mange heter, men det er alikevell ikke slik at folk må spørre to ganger.... det er kort og kan uttales på flere språk, det har bare en skrivemåte og passer godt med våre etternavn.....men dere får ikke vite hva det er!! På listen over jentenavn hadde vi : Hilja, Alvilde, Josefine, Sofia, Fredrikke, Andrea, Johanna og Astrid. Guttenavn blir vi aldri enig om, men så er det mest sannynlig også en jente inni her da......de har jo tatt feil før har jeg hørt, så jeg er åpen for at det er en gutt, men følelsen sier også jente....
Caity<3 Skrevet 15. mars 2009 #13 Skrevet 15. mars 2009 TYRA! Så fiiint når det uttales som det skal. På NORSK!
Linn,Skrållan&LilleSøster Skrevet 15. mars 2009 #14 Skrevet 15. mars 2009 Vi har en Mathea fra før,og i magen bor Hermine;) Ellers syntes jeg: - Cornelia -Othelie -Leah -Ella -Sofie
Bøtteknott Skrevet 15. mars 2009 #15 Skrevet 15. mars 2009 Jeg synes Ylva er et fantastisk fint navn! Og ellers navn som er litt korte og norske. Nora Ida Frida (heter mitt nye tantebarn) Selma (heter mitt andre tantebarn.., i tillegg til Martine som også er veldig fint) Line eller Stine Leah (uten Isadora. .:-) Altfor mange fine å velge blant. Godt jeg skal ha gutt.. He he..
Lilje Sille ♀♀♂ Skrevet 16. mars 2009 #16 Skrevet 16. mars 2009 Har Ingeborg og Karoline vi. Hadde denne tredje blitt jente, hadde vi satset på Margrete. Men det blir en gutt, så da har vi problemer... Lange guttenavn blir så voldsomme, Alexander og Leopold og sånt. Ser ut til at du liker lange navn, slik som vi. Kan anbefale Ingeborg, det møter mye glede hos den eldre garde. Anna og Ingeborg var de mest populære navnene rundt år 1900. I Selbu i Nord-Trøndelag, het de av og til Ingeborganna! Litt ekstremt da. Lykke til med navnevalget. Det er ikke lett nei!
Kurt Skrevet 16. mars 2009 #17 Skrevet 16. mars 2009 Får vi en jente, så blir det nok Tale. Ellers liker jeg godt Alma, Ida, Anna.
zoia/Adam/Theodor/Frida <3 Skrevet 16. mars 2009 #19 Skrevet 16. mars 2009 Åh,så mange fine jentenavn!! noen av mine favoritter er: Emma Elin Louise Klara/Clara Mathilde Frida Ella Tilde Elise Ida Lillie
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå