Gå til innhold

Jentenavn????vansklig valg..


Anbefalte innlegg

Skrevet

Noen som har noen fine jentenavn på lur??:) vi ønsker et litt gammelt nordisk jentenavn. har vært inne på Julie ,Amalie, Ingrid og Mathilde.. Setter pris på noen fler fine tips???

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Erle, Tiril, Selma, Stine...

Skrevet

Ylva...verdens fineste navn!! Liker også Linde, Helje, Vilja!

Får gutt...og det er mye vanskeligere...hyl ut om noen har noen fine på lur!! :-) Liker best navn som det ikke er mange som bruker!!

Skrevet

Isabelle :) dattra mi heter det...har fått veldig mange gode tilabake meldinger....veldig fornøyd med det !! ikke så mange som heter det heller :)

Skrevet

Alma, Helga og Eva er fine navn syns jeg da.

Skrevet

Jeg har samme smak som juliguttimagen ser jeg(-og har også en juligutt i magen ;) )

Ylva er ett av de vakreste navnene jeg vet om. Kort, norskt og nydelig uten noe klissj!

 

Jeg synes Lone og Lykke også er vakre navn, i tillegg til de andre som er nevnt.

Skrevet

Eg syns Mynte, Iben, Tille, My, Mari, e super søte navn. Liker jo aller best Frida og d hette datteren min :)

 

Lykke klem

Skrevet

Tuva

Alva

Ebba

Ulrikke

Hermine

Minna

Milla/Mille

Eyvor

Hedvig

Skrevet

Har en Aurora fra før, og nå kommer det en Hermine.. :) Ellers synes jeg Wilhelmine, Tale, Mille og Sofie er fine navn.. :) Mattis og William er fine guttenavn.. :)

Skrevet

Jeg liker alle de navnene du har nevnt.

Emilie liker jeg veldig godt. Men for oss passer det ikke med etternavn, så om vi får jente har jeg tenkt litt på Solveig etter min farmor.

Ellers er jo Emma veldig pent, men også populært.

Skrevet

Så du hadde vært inne på Herman hvis det var en gutt, jeg syns at Martine er et veldig fint jentenavn som passer perfekt hvis du senere får en liten Herman ;-)

Skrevet

Jeg synest det tar litt av innimellom her.....My?....Minne? Lykke? jaja det er godt vi er forskjellige...vi har to hunder den ene heter Mille, det er en jakthund og for meg som kjenner folk med hund vil mange navn bli hundenavn: Kaysa, Hera, Sona, My, Minne og Lykke.....eller henstenvan: Lucas, Pontius og Birk...... vi har funnet et enkelt navn som ikke så mange heter, men det er alikevell ikke slik at folk må spørre to ganger.... det er kort og kan uttales på flere språk, det har bare en skrivemåte og passer godt med våre etternavn.....men dere får ikke vite hva det er!! På listen over jentenavn hadde vi : Hilja, Alvilde, Josefine, Sofia, Fredrikke, Andrea, Johanna og Astrid. Guttenavn blir vi aldri enig om, men så er det mest sannynlig også en jente inni her da......de har jo tatt feil før har jeg hørt, så jeg er åpen for at det er en gutt, men følelsen sier også jente....

Skrevet

TYRA! Så fiiint når det uttales som det skal. På NORSK!

Skrevet

Vi har en Mathea fra før,og i magen bor Hermine;)

 

Ellers syntes jeg:

- Cornelia

-Othelie

-Leah

-Ella

-Sofie

 

Skrevet

Jeg synes Ylva er et fantastisk fint navn! Og ellers navn som er litt korte og norske.

Nora

Ida

Frida (heter mitt nye tantebarn)

Selma (heter mitt andre tantebarn.., i tillegg til Martine som også er veldig fint)

Line eller Stine

Leah (uten Isadora. .:-)

 

Altfor mange fine å velge blant. Godt jeg skal ha gutt.. He he..

 

Skrevet

Har Ingeborg og Karoline vi. Hadde denne tredje blitt jente, hadde vi satset på Margrete. Men det blir en gutt, så da har vi problemer...

Lange guttenavn blir så voldsomme, Alexander og Leopold og sånt. ;)

 

Ser ut til at du liker lange navn, slik som vi. Kan anbefale Ingeborg, det møter mye glede hos den eldre garde. Anna og Ingeborg var de mest populære navnene rundt år 1900. I Selbu i Nord-Trøndelag, het de av og til Ingeborganna! Litt ekstremt da.

 

Lykke til med navnevalget. Det er ikke lett nei!

Skrevet

Får vi en jente, så blir det nok Tale. Ellers liker jeg godt Alma, Ida, Anna.

Skrevet

elisabeth

nathalie

maria

elise

 

Skrevet

Åh,så mange fine jentenavn!!

noen av mine favoritter er:

Emma

Elin

Louise

Klara/Clara

Mathilde

Frida

Ella

Tilde

Elise

Ida

Lillie

 

 

 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...