Gå til innhold

kynnere


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

hei

er det flere her som har mange kynnere?

jeg har en del...

men synes det er litt vanskelig av og til å vite om det er en kynner...eller om det er mageknip (for har litt trøbbel med magen), eller om det bare er lille gullet inni der som legger seg ut mot magen.

flere som opplever dette? Noen ganger kjener jeg jo helt klart å tydlig at det stramer seg og da vet jeg jo det er en kynner, men andre ganger blir jeg litt usikker.

jordmoren sa at 8-10 kynnere til dagen kunne man ha, men ikke flere enn dette. Synes det er litt vanskelig å telle....

noen tips?

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

For en merkelig ting av jordmoren din å si, jeg har mange flere kynnere enn 8-10 om dagen. Sånn er det bare, ikke noe galt eller farlig med det. Var slik sist gang også. Er bare livmoren som trener på fødselen. Så ekke noe vits i å telle dem.

 

Er nok bare de gangene du veit at det er kynnere at du har kynnere, ellers så er det nok mageknip eller lillegutt ;)

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hmm...jeg har heller aldri hørt noe om at man ikke bør ha flere enn x antall kynnnere, kun at de ikke bør være veldig vonde, ta "tak" i ryggen og komme med for jevne mellomrom...

Noen dager får jeg kynnere for den minste bevegelse, og også når jeg ligger i ro. Har ikk etalt de, men flere enn 10 er det iallefall. Ganske ubehagelig til tider, men får sikkert en superdyktig livmor ;P

 

Tror jeg skal sjekke det der med antall kynnere på neste kontroll, for å se hva jordmora mi mener.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

ja lurer litt på hvorfor jordmoren sa d nå...ska spørre mer om dette neste gang.

kan kanskje ha noe med at jeg bærer barnet veldig langt nede, dette såg hun på sist kontroll. og at jeg av og til får følelsen av at babyen "faller" ut..dvs presser litt nedover...

(hadde det bare vært så lett at de "falt" ut......hehehe)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

17:37 her igjen.

 

Jeg bærer også barnet veldig langt nede. Når han tuller med arma, så føles det ut som han nårsomhelst skal stikke ut en arm å vinke.

Å når han var i seteleie, så føltes det ut som at han skulle sparke ut en fot.

 

Å den følelsen av at babyen skal falle ut, den er vanelig, også blandt de som bærer barna sine høyt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Var en merkelig ting av jordmor å si, syns jeg.. Jeg har mange flere en 8-10 kynnere for dagen.. Mangedoblet.. De er ofte så kraftige at jeg føler jeg må puste meg igjennom de.. (Slik som jeg følte det med de første riene sist fødsel) Jeg hadde mange kynnere forige svangerskap også, vannet gikk da i uke 32, men det har mest sansynlig med en GBS infeksjon som jeg hadde.. Dette svangerskapet har jeg flere og kraftigere.. For 14.dager siden var jeg i en stresset livssituasjon både fysisk og psykisk, da kom kynnerene mye kraftigere.. Jeg hadde 14 stk på en time.. Jeg skrev ned, å de kom regelmessige.. Da ringte jeg og snakket med en jordmor, å de ville ha med på sjekk på sykehuset.. De sjekket meg grundig med både ultralyd og CTG.. Alt var fint, så det var faslke rier, alså kynnere..

Vi får trøste oss med at vi får supersterke livmorer,.. hehe.. Sist gang så skøyt jeg gutten min ut, bokstavlig talt.. Samboeren min holt på å få sjokk av farten.. hehe.. ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...