Gå til innhold

Har dere fortalt det til noen? Når skal dere fortelle det?


mammamia-15.nov?

Anbefalte innlegg

Noen ganger er jeg så sprekkeferdig at jeg har lyst til å si det til "alle", mens andre ganger tenker jeg at jeg skal prøve å holde det hemmelig lengst mulig. Hittil er det bare samboeren og jeg som vet. Når forteller dere det, og til hvem?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg fikk positiv test i morres, så denne gladnyheten er rimelig fersk for meg og min kjære - men jeg merker allerede at jeg også har veldig lyst til å fortelle resten av verden hvorfor jeg er så glad og lykkelig. Vi kommer til å si det til vår nærmeste familie, dvs foreldre og søsken til påske tenkte vi, etter det så får vel nære venner vite det, og etterhvert kolleger og resten av verden :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har sagt det til hele den nærmeste familien, og noen venner allerede. Dette er en så stor del av livet mitt, så dette vil jeg dele.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kun jeg og sambo som vet enda.

tenkte vi skulle si det til foreldre og søskene våres (kommende onkler og tanter) rundt uke ti og resten uke 12 og utover.

ska foresten ha ca 15 nov jeg og :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kun jeg og samboer som vet det her også. Jeg har termin i begynnelsen av november, så i midten av april har vi tenkt å si d til familien. Kanskje i slutten av april til venner, får se ann formen. Blir jeg sykmeldt, blir det slik at vi forteller det før vil jeg tro. Håper spira klorer seg fast!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kun jeg og samboer som vet det her også. Jeg har termin i begynnelsen av november, så i midten av april har vi tenkt å si d til familien. Kanskje i slutten av april til venner, får se ann formen. Blir jeg sykmeldt, blir det slik at vi forteller det før vil jeg tro. Håper spira klorer seg fast!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Vi har fortalt det til den nærmeste familien og endel venner allerede. KLarer ikke holde meg. Alle hadde nok oppdaget det likevel hvis vi skulle ventet så lenge, og det er jo litt kjipt. Så får vi heller sende rundt endel smsèr om det ikke skulle gå. Er i syvende uke, har ei jente fra før men venter med å fortelle det til henne. Jeg husker da jeg mistet før jeg fikk førstemann, da hadde jeg ikke sagt noe til noen, og det var faktisk litt kjipt. Hadde ihvertfall ikke klart å holde meg til midten av april, men det er nå meg:-) sjef og kollegaer får vente litt til da. Der vil jeg være sikrere før jeg sprer det glade budskap:-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi har termin rundt 17 nov. Jeg prøver og ikke si noe ennå. tenkte vi skulle fortelle den nærmeste familien om det i påsken. Og etter det så begynnner vi vel og fortelle nyheten.. min mann vil gjerne si det til alle med en gang. Har sagt han kan si det til en slik at man har en å snakke med.

Men tror jeg skal slite litt helgene fremover. min bestevenninne har 30 årslag på lørdag, da må jeg finne på noen lure ideer. er jo litt forventet at man ikke skal være festbrems da.

Tenkte kanskje jeg skulle fylle en vinflaske med sånn druejuice.. Er ikke det smart?? Noen som har andre ideer?

Forrige helg holdt jeg Munkholmen under vann slik at labelen gikk av og åpnet korken raskt så ingen så det.. Ingen spurte da.. :)

 

Om to uker skal vi på hyttetur, da blir det nok værre :(

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Enig med deg jahoo. det er vanskelig å holde det hemmelig og samtidig ha et liv... skal på stor fest neste helg, vet ikke helt hva jeg skal gjøre da. Eller har jeg faktisk avlyst et par avtaler, fordi det jo ville vært helt "umulig" å skjule... blant annet en jentekveld på jobben ;o)

 

så, nei, har egentlig ikke noen gode tips da. men har hørt om folk som har byttet etikett på vinflasker da. det går jo an hvis man skal til venner, og drikke sin egen vin ;o)

 

Vi har nok tenkt å fortelle våre nærmeste om ikke så lenge. skal på UL på fredag, og da får vi jo sikkert vite litt mer - forhåpentligvis positive nyheter da. ;o) akkurat nå føler jeg ikke for å fortelle det til så mange, for jeg klarer ikke helt å slippe gleden løs, fordi jeg er veldig redd for at det skal gå galt slik det har gjort de siste 2 gangene jeg har vært gravid..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi har fortalt det til et vennepar av oss som også venter barn da de vet om da vi mistet tidligere og vet at vi prøver.Ellers ingen og det kommer vi til å vente med, blir å fortelle nærmeste familie i påsken for da treffes vi, ellers vente til etter uke 12. Har som sagt mistet 2 ganger og orker ikke at "alle" vet om det skjer igjen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Høres ut som du har noen fine ideer til hvordan du kan skjule graviditeten!;) I stedet for druejuice kan du kjøpe en alkoholfri og en alkoholholdig vin med skrukork. Så heller du den alkoholfrie over i den med alkohol i og tar med på fest. Har brukt dette trikset ved to anledninger, blant annet i min egen 30-årsdag, og det funket som bare det! Det eneste du må passe på da er at ingen smaker på vinen din...med mindre de er så fulle at de ikke merker noe:) Jeg har veeeldig mistenksomme venninner, så spørs hvor lenge jeg kan holde på slik:/

 

Lykke til!:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

jeg fortalte det i uke 6 faktisk til nærmeste familie.., men jeg trodde at jeg var 8 uker.... og jeg hadde stor mage som jeg sliter med å skjule...

var på ultralyd, og hun sier at jeg har tvillinger, eller har hatt tvillinger..

jeg er tynn, og alltid hatt flat mage...og denne magen viste tydelig...

 

takk og lov for den vide moten fortiden... så jeg har foreløpig ikke fått noen spørsmål på jobb... og de fleste vennene mine har jeg ikke truffet på en stund.. men ser at mange stirrer...;-)

jeg var hos ei venninne nettopp og hun så d med engang...;_)

 

prøver selvfølgelig å holde dette hemmelig lengst mulig... men når magen er der er det ikke så lett...

(i forhold til første svangerskap ser jeg ut som jeg er 4 mnd på vei...)

 

jeg tror det er viktig å føle på selv når en vil fortelle dette...

men det er viktig å tenke på at du må også fortelle om det skulle skje noe.. jeg bryr meg ikke om å fortelle til familie... de ville jeg fortalt til uansett...om hva så skulle skje... så for heller holde på det litt lenger i forhold til venner og de på jobben...;-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

vi holdt tett nesten helt til nå, sprakk på torsdag. da måtte jeg fortelle det til bestevenninna mi, er veldig godt å ha noen å prate med som har vært gjennom det samme. dessuten måtte vi fortelle det til både sjefen min og samboerens på onsdag da jeg trodde det hadde gått gærent. de var veldig forståelsesfulle og ønsket virkelig at dette skulle gå bra, hvilket det gjorde. igår fortalte vi det til nærmeste familie. vi tenkte at om det går gærent nå så er det bedre at folk veit det og har forståelse, enn om vi skulle måtte gå å holde det for oss selv.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg, kjærsten, foreldrene mine og noen venner et dette. Foreldrene hans og jobben skal jeg vente med en god stund:)

 

Har egnetlig lyst og skrike det ut hehe!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...