Gå til innhold

Er det jeg som overreagerer her?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Har nettopp kjøpt meg ny bil. Hadde m meg ei venninne i bilen i går, hun var ganske full.

Så spydde hun utover hele bilen, altså innvendig!

Dere vet hvor ille spy lukter. Jeg har vasket og renset til den store gullmedaljen både i natt og i dag,

men lukten sitter fortsatt i! Jeg er skikkelig irritert og egentlig sur!

Overreagerer jeg? Hva mener dere?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Nei du overregerer ikke og hun burde betale for rens.

Skrevet

hmmm.. vanskelig å si... hvordan reagerte du da?;)

Skrevet

Jeg er rett og slett skikkelig sur. Føler ikke for å snakke m henne nå.

Hun har sagt unnskyld, så den er nå grei.

Men, jeg hadde i det minste tilbudt meg å ta jobben selv å betalt rensingen. I den formen hun var i natt, kan jeg ikke be henne rense, hadde aldri gått bra.

Men jeg har betalt dyre rensemidler til dette!

Og fy f... som det lukter!!

Skrevet

Tja forstår at du er sur men du kan jo egentlig ikke være sur på henne pga det var ikke med vilje.

Skrevet

Hvem skal jeg bli sur på da? Splitter ny bil, spm stinker spy!!! Tror du hadde vært sur selv 17:08!

I tillegg må du selv stå for rensing og betaling!

"Det var ikke m vilje" Greit nok, men er det ikke normalt å si fra om man føler seg uvel?

Ikke bare elge utover hele bilen??

Skrevet

Ikke med vilje? Ble hun bundet og tvangsforet med sprit da eller...?

Skrevet

Hehe, nei hun satt da der av fri vilje! Kunne sagt ifra slik at jeg fikk stoppet!

Skrevet

Jeg hadde sikkert blitt litt sur selv, men du valgte jo selv å kjøre denne fulle venninnen da...Og alle som har vært ekstra fulle vet at det ikke alltid¨er like lett å si i fra før en må kaste opp, det bare kommer liksom:)

I og med at dette skjedde i går så er nok venninnen din fortsatt litt fyllesyk, gi henne noen dager så kommer hun sikkert til å ville betale for rensigen av bilen din:)

Skrevet

Poenget mitt var jo da at de som spyr av fyll faktisk spyr med vilje, siden det er de selv som har drukket seg fulle. Jeg hadde krevd at hun betalte for full rens av bilen.

Anonym 17.22

Skrevet

Er jo slik man risikerer når man kjører fulle folk hjem. Ingen som tvang deg til å kjøre henne. Har hun råd til en kveld på byn, bør hun ha råd til taxi hjem også.

Så ja du overreagerer, syns ikke det er noe å bli sur for.

Men syns venninnen din burde tilby seg å betale for rens. Men hvis du ble potte sur før hun fikk sukk for seg, skjønner jeg henne godt om hun ikke tilbyr seg det. Du burde jo ha gitt henne anlendning til å tilby seg å betale rens før du ble sur på henne. Vente til hun hadde kommet over fyllesyken.

Jeg drikker ikke, å har aldri prøvd, så vet ikke hvordan det er med kvalme/oppkast når man er full. Men har jo hatt omgangssyken noen ganger, å det hender jo av å til at det kommer opp så fort at man ikke rekker å tenke omrent, langt mindre si i fra.

Men vet jo ikke om det kan skje plaga fyllekvalme da... bare tenker at hvis man ikke rekker å si i fra, så rekker man jo ikke å si i fra, å da kan man ikke bli sur for noen for ikke å ha sagt i fra.

Skrevet

"å da kan man ikke bli sur for noen for ikke å ha sagt i fra."

mente selvfølgelig

"å da kan man ikke bli sur på noen for ikke å ha sagt i fra"

Skrevet

Det er irriterende, men det nytter ikke å bli sur. Sånt skjer.

Hvis du er så redd for bilen må du ikke kjøre folk som har drukket hjem fra byen.

Skrevet

Vår sønn på 13 spydde ut hele sofaen. Huff. Det luktet grusomt etter 14 dager også. Renset og vasket med maskin, hjalp ikke.

Fikk en spray på møbelbutikk (av en kompis) som fjernet lukten straks. Vil råde deg til å prøve dette, ellers kan jo lukten bli i måneder..

Heter; "Anti Odør" og produseres av Ernst P. AB. Sverige. www.ernstp.se

Tror de har det i de fleste møbelbutikker, men kompisen vår jobber i LIVING kjeden.

Håper du får vekk lukten. Hadde forresten blitt sur jeg også, særlig nå, siden jeg ikke orker lukter idet hele tatt.

Lykke til..

Skrevet

Jeg må innrømme at jeg en gang kastet opp inne i en bil og jeg foreslo, selv om jeg var utrolig dårlig, der og da at jeg kunne betale regningen for proff rens ... enda jeg var fattig student. Det skulle da bare mangle!

Skrevet

17:30; Tror du jeg har kappet hendene av henne og skjelt henne ut?

Kanskje du skal vite litt bedre før du kommer m påstander?

Jeg kjørte henne videre hjem etter at hun kastet opp!

Stoppet bilen, så hun kunne spy videre utenfor. Stod bare å skulle hive seg inn igjen m alle klærne nedspydd!

Hadde våtservietter til bil som jeg ba henne vaske seg m før hun satte seg inn igjen, men neida, hun var hinsides!

Synes det er sykt at folk ikke tilbyr seg betaling av rens når de har gjort slik!

Da hadde jeg satt strek over dette, men når jeg må rydde og vaske etter henne i tillegg, da mister jeg litt futten.

HI

Skrevet

Hendig uhell som kan skje selv den beste. Si til henne at bilen må leveres inn for skikkelig vask og at hun må ta regningen. Du har lov til å være litt irritert, men ikke mer enn det. Skulle venninna de si at hun ikke vil betale, da har du lov til å være mye mer enn irritert!!!

Skrevet

Hun er ikke interessert i å betale for dette. Jeg tror dessuten at de aller aller fleste her inne hadde blitt sure om det skjedde dem, dog dette kan skje de fleste!

Nå er det slutt på å ha fulle folk i bilen!

Skrevet

Vil hun ikke betale for det? Vel, da hadde hun ikke lenger vært min venninne!

Skrevet

Fikk beskjed at det var null poeng i å rense - det ville ikke fjerne seg uansett!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...