Anonym bruker Skrevet 14. mars 2009 #1 Skrevet 14. mars 2009 forrige fredag...hatt hodepine i 3 dager,kommer til lege,har høyt blodtrykk,hvilepuls på 110,utslag på urin og crp mandagen tilbake og har litt bedre blodtrykk,men fortsatt høyt i følge legen,fin urin,men stigning på crp siden sist i dag..får brev fra legen...må komme en tredje gang for blodprøvetaking da han vil sjekke crp og utslaget på hvite blodlegemer står det så da lurer jeg på..hva kan dette være? svangerskapsforgiftning? infeksjon? leukemi? grr..blir jo gal
Anonym bruker Skrevet 14. mars 2009 #2 Skrevet 14. mars 2009 glemte si at jeg er gravid,23 uker,følt meg svimmel,dårlig,kynnere en del,og sånt
Anonym bruker Skrevet 14. mars 2009 #3 Skrevet 14. mars 2009 jeg hadde det på samme måte, det de var bekymret for var svangerskapsforgiftning, men det viste seg å vere urinveisinfeksjon. jeg hadde mange hvite blodlegemer og høg crp som steig fra 20 til 40 på en dag, så dei dyrket prøvene og tok mikroskopi og der fant dei en kraftig urinveis infeksjon. håper dette kan roe deg ned litt
Anonym bruker Skrevet 14. mars 2009 #4 Skrevet 14. mars 2009 joa..men det er vel leukocytter som slår ut på uvi? og hvorfor høyt blodtrykk og puls?.. hi
Aliena Skrevet 14. mars 2009 #5 Skrevet 14. mars 2009 CRP og leukocytter stiger ved infeksjon. Høyt BT kan være tegn på svangerskapsforgiftning, men hvis urin er fin og Bt var bedre ved andre måling, høres det ikke alarmerende ut. Leukemi høres veldig usannsynlig ut.
Anonym bruker Skrevet 14. mars 2009 #6 Skrevet 14. mars 2009 jeg hadde høyt blodtrykk og stigende puls fordi urinveisinfeksjonen hadde gått i nyrene på meg derfor var jeg så dårlig, men er jo selvklart ikke sikkert du har det samme, men tenkte jeg skulle skrive åssen jeg hadde det med tanke på at symptomene våres var veldig like.
Anonym bruker Skrevet 14. mars 2009 #7 Skrevet 14. mars 2009 ja--sant--blir litt bekymret bare;) skal ta nye prøver som blir sendt til dyrkning på mandag;) hi
Anonym bruker Skrevet 14. mars 2009 #8 Skrevet 14. mars 2009 Hei! Legen din mistenker nok at du har en eller annen infeskjon som muligens trenger behandling. Dette kan være alt fra Uvi, luftveisinfeksjon osv. Noen lungebetennelser har hodepine som eneste symptom b.l.a. Han ønsker å følge med CRP for å sjekke en evt videre stigning, da dette vil fortelle om infeksjonen er forårsaket av virus eller bakterier. Om CRP begynner å nærme seg 50 og fortsatt stiger er dette en indikasjon på en bakteriell infeksjon som du nok trenger behandling for. Virusinfeksjoner gir ikke like høy stigning i CRP, men ved en a-typisk lungebetennelse forsårsaket av spesielle bakterier kan CRP-stigningen være beskjeden, da bakteriene kan være innkapslet. De hvite blodlegemene forteller også legen i hvilken grad kroppen har med en infeksjon å gjøre, da disse stiger og vil gi legen en pekepinn på hvorvidt du trenger behandling eller ikke. Det er standard prosedyre å sjekke hvite blodlegemer med blodprøve når Crp stiger, dette for å kartlegge og følge utviklingen om du skulle trenge flere blodprøver. Leukemi skal du ikke tenke på engang, da symptomene dine på ingen måte tilsier dette!!! Hodepinen og blodtrykket kan ha en sammenheng, men ikke nødvendigvis. Om kroppen kjemper mot en infeksjon kan dette i seg selv øke trykket eller forårsake hodepinen. Begynnende svangerskapsforgiftning kan nok ikke utelukkes enda, men ettersom trykket var synkende og urinen ok er det ikke veldig sannsynlig. Du får prøve å slappe av, da det ser ut som at legen din følger deg godt opp. Ikke vær redd for å ringe på mandag og spør rett ut hva han tror det kan være, ikke godt å gå å gruble slik. Det går nok bra dette! Hilsen sykepleieren.
Anonym bruker Skrevet 14. mars 2009 #9 Skrevet 14. mars 2009 takk for svar igjen snart sykepleier her også..hihi..men han mistenker svangerskapsforgiftning sier han..symptomer kan komme og gå,,roe seg litt og komme tilbake..stabilisere seg osv.. men har nok en fantastisk lege tror jeg ,som virkelig vil følge meg godt opp..kanskje så godt at det er derfor jeg blir nervøs..hehehehe...siden jeg skal inn for 3.gang å ta blodprøver blodtrykket av 138/80 sist..og over 140/80 før det..O2 metning kjempefin..så han utelukka noe med lunger og blodpropp(blodprøvesvar) crp var 30 fredag og 40 mandag..så den stiger..og vil få svar på mandag nå på om det har steget enda mer han sykemeldte meg uten å spørre også..hehe..
Anonym bruker Skrevet 14. mars 2009 #10 Skrevet 14. mars 2009 Du er helt klart i gode hender hos legen din da ja;) Er ikke bare bare å være sykepleier når det kommer til egen helse nei...hi hi. Er så lett å tenke det verste, jeg er selv en katastrofe-tenker når det kommer til meg og mine...ikke bra altså Du får i allefall ha lykke til og god bedring:)
Anonym bruker Skrevet 14. mars 2009 #11 Skrevet 14. mars 2009 ja..ung flott lege..skal si det til han neste gang..dem fortjener ros også og ja..til å være i helsesektorn selv nei..hehe...ikke noen spøk..pinglete når det gjelder oss selv..godt å høre det er fler..hihi takk;)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå