Mamma´n til lillemor Skrevet 14. mars 2009 #1 Skrevet 14. mars 2009 Jeg er førstegangs, og vet ikke helt hva behovet blir etterhvert. Jeg vet mange ikke bruker pumpe, men jeg tror jeg får nytte av det innimellom. Har tenkt at denne kanskje bør være i hus til fødselen, leste om en som fødte og babyen klarte ikke å die med en gang. Da må man jo pumpe, da. Men hva velger jeg? Er manuell veldig tungvint i forhold?
Perledykkeren Skrevet 14. mars 2009 #2 Skrevet 14. mars 2009 Tror dette er veldig individuelt jeg, så man vet egentlig ikke før man har testet det ut (desverre). Jeg pumpet mye med mine to første og brukte manuell, noe jeg syns var både slitsomt i armen og tok relativt lang tid, så denne gangen kjøper jeg dobbel elektrisk :) Smaken er som baken, nemlig delt!
:)ettena:) Skrevet 14. mars 2009 #3 Skrevet 14. mars 2009 hei! jeg er 4 gangs gravid. kjøpte håndpumpe til barn nr 1. det ble slitsomt og det var en nytelse å få en elektrisk, den ble brukt til de to andre også. til 4 mann må jeg nok ha en ny og det blir helt klart en elektrisk:)
Gjest 5 andre Skrevet 14. mars 2009 #4 Skrevet 14. mars 2009 Er letter å få ut melk med elektrisk. Jeg kjøpte manuell, men fikk ikke ut en dråpe samme hvor lenge jeg satt. Leide derfor elektrisk, det funket som bare det...
Gjest Skrevet 14. mars 2009 #6 Skrevet 14. mars 2009 Anbefaler forøvrig Mini Electric Medela, den koster ca 1000,- og er effektiv:)
Mamma´n til lillemor Skrevet 14. mars 2009 Forfatter #7 Skrevet 14. mars 2009 Tusen takk for alle svar. Jeg tror nok jeg går for elektrisk, jeg da.
Mamma Mim Skrevet 15. mars 2009 #8 Skrevet 15. mars 2009 Jeg hadde begge deler med første og hver til sin bruk.. Den manuelle (DR Browns) kjøpte jeg fordi jeg var så utrolig sår og klarte ikke amme, men ville ikke slutte.. Den funket helt fint for meg og jeg fikk lett ut melk med den. Tok ett par ganger hvor det kom lite også ble det greie mengder de neste gangene. Den elektriske (Medela) arvet jeg og den var kjempekjekk den også, men når jeg var sår rev den rett og slett for mye til at jeg klarte bruke den. Fikk kontrollert det bedre selv med den manuelle.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå