Mamman til Leon <3 Skrevet 14. mars 2009 #1 Skrevet 14. mars 2009 Jeg var å tok glukoesetest, å da fant de ut at jeg ikke hadde svangerskapsdiabetes.. Men blodsukkeret lå på 7.3 etter 2 timer, å da lurer jeg på om det er noen som er i samme sko som meg? Hvordan lever dere om dagen? Å er det veldig høyt? Legene sa liksom ingenting til meg..
hvalenmedoscarpåmagen Skrevet 14. mars 2009 #2 Skrevet 14. mars 2009 Eg hadde 4,3 før og 6,3 etter. Eg hadde ikkje svang.dia. Veit ikkje kor skillet ligger. Har forstått det sånn att det forsvinner etter fødsel. Men att ein er meir disponibel til å få diabetes seinare i livet viss ein har hatt det i svangersk. Syns jo ikkje ditt var så høgt då....Du må spørre legen din ut om dette ! Lykke til
scoobydo Skrevet 14. mars 2009 #3 Skrevet 14. mars 2009 blodsukker mellom 4-7 er normalt... ! så det var jo ikke så mye over. De hadde nok gitt beskjed om det var noe du måtte tenke på. Ville levd som normalt så lenge de sa at alt var ok.
Mamman til Leon <3 Skrevet 14. mars 2009 Forfatter #4 Skrevet 14. mars 2009 Okei tusen takk for svar Jeg har helt sluttet å drikke brus.. Å får kjempe dårlig samvittighet om jeg spiser noe med sukker i.. Vil ikke ha en enorm baby.. men sf målene er normale å ligger akkurat på streken å følger linja perfekt...
Nonsense Skrevet 14. mars 2009 #5 Skrevet 14. mars 2009 Jeg har også høyt blodsukker, og venter på resultatet på prøve jeg tok for å se om jeg har sv.skapsdiabetes eller ei :S Uansett om jeg ikke har det, så har jeg nå sluttet med brus og ting med sukker eller kjappe karbohydrater. Byttet ut brødet til et veldig grovt ett, eller spiser knekkebrød. Og er forsiktig med frukt og melk (druesukker og laktose git hopp for blodsukkeret.). Anbefaler deg å prøve dette i tillegg til mosjon og mye grønnsaker og proteiner om du er engstelig. Er jo uansett bare bra for både deg og baby! (Og så føler man seg så mye mer vell enn å ligge på sofaen og hive innpå cola og sjokkis i tide og utide)
Lykkelig 2 barnsmor <3 Skrevet 14. mars 2009 #6 Skrevet 14. mars 2009 Hei. Jeg tok glukosetest uti svangerskapet, og blodsukker på 9 og det var svangerskapsdiabetes.. Ikke så veldig alvorlig, men måtte legge om kostholdet. Å da målte jeg bl.sukkeret ca 6 ganger om dagen. De hadde sikkert sagt noe til deg om det var noe spes du måtte tenke på. Lykke til videre :-)
manonym Skrevet 14. mars 2009 #7 Skrevet 14. mars 2009 Mitt ble målt til 7,7 (husker ikke hva det var før). mener det var 7,8 og oppover så var det sv.diabetes. Men jeg hadde altså ikke diabetes, men fikk beskjed om å spise slik som de med diabetes gjør. Altså total forbud mot cola og sjokolade, og forsiktig med alt annet søtt, minst mulig sukker. Spise grovt brød, mange små måltider istedenfor få store, forsiktig med frukt, spise mye grønnsaker. ++++
HH72 Skrevet 15. mars 2009 #8 Skrevet 15. mars 2009 HI-du har normale verdier, ingenting å bekymre seg over. Grensen går ved 7,8
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå