Gå til innhold

Plutselig MYE mindre liv!?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei,

jeg er nå i uke 26 og har den siste måneden kjent spark og bevegelser veldig regelmessig. Mannen har også kunne kjenne det fra utsiden. På siste kontroll hos jordmora lå babyen på tvers med ryggen innover og magen var da ganske "pølseformet". Men siden i går kveld har jeg nesten ikke kjent noe liv og magen er plutselig bitt mye rundere. Har såvidt kjent bevegelse - men ikke i nærheten av de kraftige sparkene som har vært til nå. Kan det være at babyen har endret stilling og at det er grunnen til at jeg nesten ikke kjenner noe?? Eller er det grunn til bekymring??

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Du skal jo egentlig ikke begynne å kjenne mindre liv allerede...men jeg er ingen ekspert..de sier jo at hvis du kjenenr mindre skal du ringe føden med en gang..men babyen er så¨lien enda at dens vømmer jo rundt inni der så babyen skifter hele tiden stilling selv om du ikke merker d...så d kan godt være..men du skal ikke kjenne mindre liv av den grunn vil jeg tro..hadde heller ringt føden eller jordmora mi og spurt hvis jeg var deg.

Skrevet

Babyen har vel bare snudd seg litt slik at du ikke kjenner sparkene like godt. Her varierer det litt, men kjenner liv hver dag og da er jeg ikke så bekymret..

Skrevet

Synes fremdeles du skal ringe jeg...alle får beskjed om d stort sett,ring helelr en gang for mye...du skal ikke gå rundt og bekymre deg..d er ikke bra..man blir jo tullete av d og.Er du bekymra så ringer du til føden...d kan være godt å få være helt sikker.

Skrevet

Jeg har også hatt dager hvor jeg har kjent litt mindre liv, men dytter litt jeg da, og ser om hun reagerer og blir mer aktiv. Så føler jeg meg mer sikker, men jeg er helt enig med de andre her: ring føden. Bedre føre var.... Hvis det skulle være noe grunn til at babyen får for lite næring kjenner man først at det er roligere før det blir helt stille. Så er du usikker er det ingenting å vente med. Stort sett er alt bra med babyen, men tror de har full forståelse på føden at man heller ringer en gang for mye. Jeg har forstått det som om de ønsker at man er tidlig ute med å gi beskjed utifra den informasjons-boka lege/jordmor deler ut.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...