Gå til innhold

Morro med hund i hus!! :D

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg hentet henne igår og hun er bare helt fantastisk!! Blitt så glad i den store, lille rakkeren allerede :)

Hun leker med Daniel, og han leker med henne. De løper rundt og oppfører seg som om de har kjent hverandre hele livet.

Hun blir litt trist, når hun ikke får ligge i sofaen eller senga - og ser på meg med DE sørgmodige øynene. Smelter nesten, men kan ikke la henne ligge i sofaen en eneste gang. Da er det gjort, hehe..

Veldig kosen, ligger på gulvet og når jeg reiser meg opp så legger hun seg på ryggen og vil bli kost. Så morro å endelig ha en hund igjen! :D

Er bilde av henne på bloggen min: vaalerenga12ogdaniel.blogspot.com

Skal legge ut flere senere, bilder som jeg har tatt.

:)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hehe...er kjempegøy med hund. Rufus herjer rundt her med småjentene nå, de storkoser seg i lag. Han og minsta sov lur i lag på et pledd på gulvet i sta, blitt skikkelig bestevenner de to.

Skrevet

Ja, de er gode! :-) Vi hadde en schæfer tispe vi også som vi dessverre måtte avlive før jul pga svulst på hjernen.. Savner kosen, men skal si vi har mer overskudd og tid til overs vi voksne. 2 lange turer hver dag når vi har 2 barn og i full jobb begge to var ganske hektisk å få til.. men det må man jo bare.. så ingen tid til trening, venner etter jobb etc for noen måtte ut med hunden i over en time mens den andre måtte ta barna. Nå har jeg plutselig tid til trening på kvelden og kan møte venner etter jobb.. :-)

Vi kommer til å få hund igjen, men ikke før barna er store nok til å bidra litt eller iallefall kan være hjemme alene mens vi er ute med hunden.. Så vi må nok vente noen år...

Skrevet

Hehe, morro å høre Ugl@ :o)

Daniel vil så gjerne gå tur med Xena - så han hentet båndet henne. Akkurat da snakket jeg med søsteren min på tlf, så jeg hadde ikke øynene festet fullt på de.

De lå bare på gulvet sammen.

Jeg reiser meg og ser at han har tatt båndet rundt henne og rundt bakbena - slik at hun haltet. La fra meg tlf og fikk viklet båndet rundt og ut av henne. Så kommer den vanskelige delen: Han hadde tatt løkken (altså på leiebåndet, den løkken hvor vi holder båndet) og tatt det rundt/inni halsen hennes. Så jeg måtte først dra det ene øret under båndet, så det andre øret under før jeg fikk løsnet det og tatt det ut gjennom huet hennes. Hun er jo bare helt fantastisk snill - siden jeg ikke hørte en eneste lyd når Daniel dreiv på med det der. Og ikke gjorde hun en lyd eller bevegelse når jeg tok det av henne heller.

Men, han fikk klar på beskjed på at: Det kan gjøre vondt for Xena - og da ga han henne en kos og sa: unnskyld nena! ;o)

Gemini: Ja, jeg har hatt henne bare siden igår - men det krever sitt! Bare dette med sammenføring gammel katt og vilter hund. Hun er vant til katter og kaniner, men hun er for vant. Så jeg lærer henne opp ifh til det å sitte rolig og se på katten uten bevegelse nå, Så håper jeg om en ukes tid at Dennis kan ferdes rundt på gulvet. (Nå ligger han i vinduskarmen på soverommet... Men, han må få tid han også. Så lenge han ikke freser og viser aggresjon og ikke minst FRYKT kan dette gå veldig bra :)

Jeg jobber kun deltid, så jeg har mere tid. Og har jo bare Daniel foreløpig:)

Men, det kreves! Før kunne jeg ligge i senga med Daniel og kose en halvtimes tid - idag var jeg oppe kl 08 for å gå tur liksom, hehe :)

(Daniel pleier å stå opp kl 08 - og vi er aldri ordentlig påkledd i helgene før kl er rundt 09-10.

Jeg har vokst opp med hunder og kan bare ikke se livet uten en hund. Savnet ble stort etter at jeg flyttet fra foreldrene mine. Tenkt på å anskaffe en hund nå i minst 6mnd. Og jeg storkoser meg (enda) med å gå tur :)

Nå er det full fokus på: Sitt, på plass, rolig, ligg ++

Hehe, morro å "være tilbake" til hundelivet :P

Men, jeg skjønner at du vil vente, for det kreves sitt. Og det er verre for dere og hunden om hunden ikke får den tiden h*n trenger med trening, tur og kos.

Det var jo derfor jeg fikk akkurat Xena - fordi eierne ikke hadde tid.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...