Gå til innhold

hurra for epidural!


lenema82

Anbefalte innlegg

Bare et kort lite innlegg fra min side. Syntes det er på tide at noen avliver alle de skrekkinngytende mytene som florerer rundt epidural. Min fødsel ble av ulike grunner dratt ut i det lengste laget, og både kropp og motivasjon begynte å bli slitne. I samråd med jordmor besluttet vi å sette en epidural bedøvelse for å gi meg et lite pusterom før press-riene. jeg må innrømme at jeg syntes dette var fryktelig skummelt, da jeg har hørt mange skrekkhistorier rundt denne bedøvelsen. La meg si en ting; Det var helt fantastisk!!! Bedøvelsen tok toppen av smertene i endel timer, noe som gorde at jeg fikk slappe litt emr av og hadde nok energi til å klare siste innspurt. Ja, det finnes bivirkninger, men flertallet av kvinnene som får denne bedøvelsen slipper unna disse. Så om dere kommer til det punktet i fødselen hvor det kan bli aktuellt å sette en epidural, så vit at det i de fleste tilfeller hjelper MASSE på smertene og er et glimrende smertestillende for de som ønsker dette.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

:) høres bra ut. Har det i bakhode dersom jeg ser det blir nødvendig, men har og vært litt skeptisk til alt man hører..
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja jeg må si meg enig med deg, å få epidural var som å komme til himmelen for meg :-) Var så godt å få "slappe av litt" før siste innspurt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

fikk epidural ved første fødsel, og er det første jeg skal "be" (les:kreve!!hehe) ved denne fødsel!!Åååååå.....håper jeg får det ;-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

JAAAAAAA! Liker epidural jeg å... Fikk sove i nesten 3 timer, våkna av pressrier, genialt...

Neste gang blir det å dette vidundermiddelet...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...

Annonse

helt enig med deg ja, jeg fikk r

epidural sist å det var veldig godt, tok toppene, hadde grudd meg til å sku sette den i ryggen ,men det kjente jeg ikke, så skal ha det nå også, er ikke i tvil, annbefalles på det sterkeste,

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Enig i at epiduralen er fantastisk, men i mitt tilfelle bomma legen første gang, trodde han traff andre gang, satte meg på drypp men det viste seg at epiduralen var bom så fødselen ble bare mye værre en den i utgangspunktet var.... (Dette er jo bare noen uker siden så det er fortsatt litt friskt i minne)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er nettopp slike innlegg jeg blir så oppgitt over..hvorfor har vi kvinner så stort behov for å dele skrekkhistoriene våre? Er så mange førstegangsfødende (og sikkert flergangsfødende) som gruer seg noe sinnsykt til fødsel, hvorfor kan vi ikke heller støtte hverandre og snakke om det som er positivt? Ser ingen hensikt til å prøve å skremme hverandre med ting som KAN gå feil...blir bare unødvendig redd for noe mann MÅ gjennnom. En fødsel er uten tvil en HEFTIG opplevelse, men også noe av det mest fantastiske jeg har vært gjennom! DET burde vi være flinkere til å dele!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...