Anonym bruker Skrevet 14. mars 2009 #1 Skrevet 14. mars 2009 Hei. Skal på første svangerskapskontroll om en uke. Leste på babyverden.no om helsekort for gravide og der står det at alle tidligere graviditeter, fødsler og aborter skal føres på. Stemmer det? Spør dem etter tidligere aborter og må du opplyse om det? Jeg hadde en provosert abort for mange år siden i et tidligere forhold, som jeg ikke har fortalt min nåværende partner om. Har heller ikke lyst å fortelle om det på svangerskapskontroll med mannen til stede eller at det står på noe skjema. Er ikke det taushetsbelagte opplysninger, eller kan dem komme til å si noe om det på sykehuset i forbindelse med fødsel/svangerskap når mannen er tilstede? Noen som vet noe om dette? Har erfaringer de kan dele?
Anonym bruker Skrevet 14. mars 2009 #2 Skrevet 14. mars 2009 Ville forklart situasjonen for fastlegen og sagt at du IKKE vil at det skal stå på helsekortet. Si at det er noe som er privat for deg og at du ikke vil at partneren din skal vite det. De har taushetsplikt!
Gjest -<<- Skrevet 14. mars 2009 #3 Skrevet 14. mars 2009 Ingen kan jo tvinge deg til å opplyse om det, men tidligere aborter kan være relevant - i hvert fall om du skulle vise deg å være rhesus negativ og ha en rhesuspositiv partner. Et alternativ kan kanskje være at du bestiller deg en legetime hos en privatpraktiserende lege, uten din mann, og der ber om å få opplyst konsekvensene av å utelate denne opplysningen.
Miss Misantrop Skrevet 14. mars 2009 #4 Skrevet 14. mars 2009 Det er ikke første gang jeg har lest denne problemstillingen her inne. Jeg ville ha svart nei, når de spør og heller funnet ut blodtypen din inkludert om du er RhD negativ noe som ikke er et problem om han ikke er Rhd positiv. Finn ut din først og er du positiv er det ikke noe problem.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå