Gå til innhold

Kor vondt skal det egentlig gjøre??

Anbefalte innlegg

Skrevet

har hatt vondt øverst til høgre i magen, rett under ribbeina i snart en uke. I begynnelsen (de første dagene) gjorde det bare vondt av og til, og smerten flyttet litt på seg, fra fremme til nedover siden mot ryggen, og frem igjen, litt her og der kan du si..Men nå er det mer og mer en konstant verk og den ligger under de høgre ribbeina,/magen.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

og det er langt ifra uutholdelige smerter på noe vis, men veldig ubehagelig, og er ekkelt å sitte. Kjennes nesten ut som noen holder med en hånd der eller noe, på innsiden (det er jo umulig å forklare på skikkelig vis) noen som har vert borti dette? hva kan det skyldes og hva hjelper?

Skrevet

Er du gravid? Kan være svangerskap utenfor livmor.

Skrevet

hehe, ja jeg er gravid, i uke 30, så er ikke utrenfor livmor iallefall;)

men det er da helt oppe, i nederste del av lungene.. kanskje det er lungen? men gjør ikke vondt å puste, ikke hosting eller forkjølet eller syk..

tusen takk for svar iallefall!

Skrevet

Er det lenge siden du var hos legen. Det kan være så mangt. Press på ribbenene, luft som presser på og ble vanskelig å få ut, men det kan goså være tegn på begynende svangerskapsforgiftning(men da har man som regel mange andre symptomer også), eller det kan være uvi.

Skrevet

Leveren ligger der du beskriver. Jeg og hadde dette problemet, og legen undersøkte leververdiene mine som var fine, men det blir og press på tarmene når ungen vokser så det blir ikke bedre før magen synker. Men ta nå kontakt med legen for sikkerhets skyld.

Skrevet

Nei.. leveren er jo på venstre side. Sorry.

Skrevet

Kan være barnet som presser på? De indre orgenene blir jo ganske flatklemte der inne : )

Ville tatt en ul for å være på den sikre siden.

Skrevet

Tusen takk for mange svar! er jo typisk at det er helg... og legen min har fri på mandagene, så må jo vente helt til tirsdag da.. æsj..

Men er litt det jeg mener med "kor vondt skal det gjøre?" for, kan det vente til tirsdagen liksom? Hvis det er tarmer eller noe, så ligger det helt i klemme tror jeg, for det er samme "spoten" som verker hele tiden, så luft tror jeg ikke. Men det er likevel for langt oppe tilå være luft, kjennes nesten ut som det er i lungen, bare bak lungen kanskje, ikke "lunge vondt" vertfall nei... blir ikke noe klok på denne kroppen.

Skrevet

Urinveisinfeksjon?? der oppe?? det er rett under puppen på en måte.

Kan det være uvi altså? så rart at man kjenner det der da..

Skrevet

jeg hadde ringt føden med det samme! Smerter som du beskriver øverst til høgre i magen tyder på de samme smertene en får ved svangerskapsforgiftning! Ta en telefon jaffal! Jeg ville ikke ha venta til tirsdag! Du er tross alt gravid i uke 30 og en skal ta smerter på alvor. Ikke for å skremme men ring NÅ!

Skrevet

? er ikke det litt drammatisk? huff, tenk om de sier jeg må komme, det passer ytterst dårlig da:( skal i digert familieselskap kl 3 og ungene mine gleder seg som valpunger..

hm. tusen takk for svar.. tror jeg ser det an utover kvelden før jeg ringer og "maser" på damene på føden. Hvis det blir uutholdelig vondt ringer jeg selvsagt, men man skal jo tåle litt vondter her og der, orker ikke ringe og "syte". er så kjipt å høre at dette er sånn som hører med! føler seg som en sutrete unge da liksom :( blæh.

Men ok, blir det verre skal jeg gjøre noe med det før tirsdag. takk for rådet forresten

Skrevet

en skal ikke bagatellisere sånne smerter når en er gravid! Det hører med å ha diverse ubehag, men ikke smerter!

lykke til jaffal:o)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...