Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Er førstegangs så mangler en del erfaring på praktiske ting, og en ting jeg har lurt litt på er dette med størrelser på babyklær. Er det slik at det i de aller fleste tilfeller stemmer med at størrelse 56 er 1-2 måneder, og 74 er for 6-9 måneder osv?

For jeg tar veldig utgangspunkt i det når jeg kjøper inn klær. Tenker på årstider og sånt. Når babyen er 6-9 måneder er det vinter, så derfor kjøper jeg litt varmere klær i størrelse 74 og sånt...

Og hva med skostørrelser? Hadde lyst til å kjøpe noen søte sandaler til neste sommer da han vil være et år, men siden det ikke stod noe om alder, bare størrelse, så turte jeg ikke kjøpe for jeg aner jo ikke hva skostørrelsen er til ettåringer...

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg ville ventet med å kjøpe sko ellers risikerer du å bare gjøre bomkjøp. De må prøves på foten til barnet. andre klær ville jeg også heller kjøpt etterhvert, umulig å si om barnet er stort eller lite for alderen osv.. Min erfaring er at str. ofte varierer litt fra merke til merke også.

Skrevet

du finner garantert noen søte(re) sandaler neste år når du kan måle foten til barnet for å finne str.

Skrevet

babystørrelser er veldig varierende! Min lillegutt vokste veldig fort i starten. 50 var for liten da han ble født. 56 og 62 passerte han på under 1 mnd og tror han kjapt var oppe i 68-74 og det leeenge før han var 6 mnd! 6-9 mnd er jo et veldig stort sprang også! Om jeg var deg villle jeg kjøpt klær opp til 62 nå og så heller supplert ettersom du trenger senere. De vokser så utrolig fort i starten! Sko er også ikke noe lurt å kjøpe nå. De har veldig forskjellig str på beina sine, og dersom sandalene skal være sko han/hun bruker fra starten av gå-perioden er det viktig at de ikke er for store/små ... lykke til.. husk.. i permisjonstiden har man masse tid til å kikkei butikker! hehe

Skrevet

Noen vokser fort, andre ikke så fort. Å så går det i rykk og napp også.

Jeg kjøpte klær for sommeren, når sommeren sto for dør, å ventet med å kjøpe høst klær til den sto for dør osv. Gutten min har aldri brukt klær som skal passe etter hvor gammel han er, han har hele tiden brukt 1 eller 2 strl større enn hva han "skal" bruke.

Han var 52 cm lang, å veide 3575 når han ble født, så han hadde jo helt normal strl når han ble født, han har bare vokst fort.

Sko bør prøves før de kjøpes. Det er stor forskjeld på disse små beina. Min gutt har breie føtter, å det er vanskelig å finne riktige sko til han. Det går ikke ann å kjøpe sko uten at de prøves først.

Skrevet

Altså, til min gutt går det ikke ann å kjøpe sko uten at de blir prøvd først, var det jeg mente.

Skrevet

Takk for svar, alle sammen!

Jeg lærer for hver dag som går ;) Er nok litt for overivrig til å shoppe nå, og glemmer at det går an å ta de litt større størrelsene etterhvert. Kanskje litt fordi jeg gleder meg sånn til å kle en liten tass i disse klærne.. Hehe!

Skrevet

Hei! Ser mange her sier de bruker større størrelser enn det som er angitt ut fra str. Jenta mi brukte 56 til hun var 3-4 mnd. Hun er nå 21 mnd, og bruker noe i 80 ennå (altså 9-12mnd) Er veldig glad jeg ikke hadde kjøpt så mye fra før!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...