Gå til innhold

2000 kr fram til barnetrygda kommer...

Anbefalte innlegg

Skrevet

..er det lite??

Har ikke peiling på hva vi bruker i uka/mnd på mat ol.

Er litt over to uker, den ene uka er det jeg og 2 barn (3 år og 6 år), og den andre uke er det jeg og minsten hjemme.

Skal hyre til diesel og mat!

Fyller diesel for ca 300 kr hver uke.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hvis du fyller for 300.- i diesel hver uke så kan du jo trekke vekk 600.- ca fra den summen og resten skal holde til mat.. Så da skal du og to barn leve på 1400.- i 2 uker.. Det er klart at det kan gå.., men da skal du nok ikke ha store utskeielser av en sjokolade eller tyggis,.

Men gå og sjekk priser og handle billig produktene.. På rema så er det f.eks 24.50 for kjøttdeig.. Det hadde ikke ¨gått her i huset..

Skrevet

Det er ikke det at jeg ikke har mer penger, men skal prøve å handle mer bevist, og ikke sløse så masse med pengene, så da tok jeg bare en sum, men den må jo være realistisk, vi skal jo ikke sulte heller da :-p.

Tenkte å sette av en del penger på sparekonto, så de ikke er så lett tilgjengelig, men heller ikke umulig å få tak i ;-)

Skrevet

Da ville jeg nok økt grensen litt.. Kanskje 1000.- i mat på en uke.. Om man ligger på 4000.- i mat i mnd ligger man uansett under normal budsjett som blant annet sifo bruker..

Altså da prater jeg om 1000.- kun mat pr uke.. Da må dieselen utenom..

Skrevet

Hørtes utrolig slitosmt ut være avhengig av barnetrygd. Tror jeg heller ville tatt meg ett par ekstra vakter på jobben. Hør om du kan få en ekstrajobb så slipper du snu på krona.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...