Gå til innhold

Kan dere beskrive hvordan dere har det nå???


mammamia-15.nov?

Anbefalte innlegg

Jeg er sååå bekymret... Flere som har det sånn? Jeg tror jeg er 5+2 i dag. Har regnet meg fram til termin 15.november her på BIM. Og jeg som egentlig ikke bruker å være så bekymra, heller en type som tar ting som det kommer, jeg har plutselig blitt utrolig bekymra... Tenker på alt som kan gå galt og hvor lenge det er til ting blir "sikkert". Har noen av dere symptomer? Syns jeg har hatt symptomer fra før IKM (press på blæra, stikkninger i magen, kvalm og ømme bryster), dagen etter IKM var jeg så kvalm at jeg bare måtte ta en test.... Og den var svakt positiv, leverte urinprøve hos lege som helt klart var positiv. Og har fått legetime om 1,5 uke. Hadde noen av dere andre symptomer så tidlig? Kan jeg ha kommet lengre enn det jeg tror? I dag syns jeg plutselig at jeg har blitt mindre øm i brystene, og så bekymrer jeg meg for det også... Jeg har ikke blødd/spotta enda, men hver gang jeg går på do så ser jeg etter blod. Noen her som klarer å glede seg så tidlig??? Må legge til at jeg er gravid for aller første gang også, kanskje det er mer vanlig å være bekymra da? Hadde satt stor pris på om dere kunne beskrevet hvordan dere har det nå...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Vet du.. Jeg tror mange her stresser helt unødig. Slapp av. jeg merker selv at jeg blir stersset av å lese alle disse bekymrede meldingene. Nyt dagene og vær lykklige. Prøv å tenke rasjonellt selv om det er vanskelig. Skulle noe skje så var det ikke meningen likevel. Kroppen din jobber slik at du kan slappe av og forberede det som kommer. Lykke til alle sammen..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hei mammamia, det er nok mange av oss bekymrede om dagen. jeg er hvertfall en av dem, tenker og kjenner etter symptomer hele tida. jeg føler også at brystene har blitt mindre ømme og bekymrer med for det. jeg blødde litt på onsdag og var derfor på UL på torsdag. fikk se spiren der, men klarer ikke helt slippe bekymringen. gleder meg veldig på midten på april da den største risikoen er over, da kan jeg liksom slippe skuldrene litt ned...jeg er også førstegangsfødene så vi er vel i samme båt. tror det er veldig individuelt hvor bekymret man er, men alle har vel en liten bekymring første trimester. klem

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hallo mammamia!

 

Ho, ho, ho jeg tror du er helt på gjennomsnittet av oss her inne. Føler meg helt psyko for tiden. Det svinger fra den ene ytterligheten til den andre. Jeg er i uke 7 nå og jeg har hatt ømme bryster i flere uker og er kvalm og tissetrengt hele tiden. Når jeg føler at brystene ikke er ømme, ja da klemmer jeg for å kjenne etter og så blir de bare enda mer ømme. Jeg kikker på dopapiret etter hvert ENESTE dobesøk og sånn går nå dagan.....! Etter å ha lest litt om hvordan de andre har det her inne skjønner jeg at jeg ikke er den eneste som har det sånn. Jeg har en sønn på 3 1/2 fra før og jeg tror nesten at jeg var mer avslappet den gangen. Jeg har venninner som tidligere har sagt at det andre svangerskapet går så fort for da har man så mye å henge fingrene i.....vel det stemmer ikke her i heimen. Jeg synes det går sååååå innmari tregt og jeg kan nesten ikke vente til første UL den 26. mars. Så mammamia - jeg tror du kan ta det med knusende ro. Som de sier: "delt sorg er halv sorg og delt glede er dobbel glede" ;o)

 

Gratulerer så masse og velkommen til novemberklubben!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er også veldig nervøs og tror det er noe alle går gjennom. Jeg er 6+2 og hadde en SA på denne tida i desember så jeg er kjempebekymret! Håper bare ikke det skjer igjen. I desember begynte det med litt blod de første dagene og så ble det bare mer og mer. Så da måtte jeg bare innse at jeg hadde mistet. Nå for tida kjenner jeg heldigvis en del kvalme, veldig ømme bryster og utrolig trett. Så får bare håpe det beste!!! Gleder meg til de første tre månedene er over. Men nervøsiteten tar nok aldri slutt - den kommer nok til å være der under hele graviditeten. Selv om jeg har ei datter fra før så blir jeg ikke noe mindre engstelig denne ganga...Håper virkelig det går bra for oss alle sammen!!!!!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei du=) Jeg tenker ikke på hva som kan gå galt bare på det som blir bra om 8mnd<3 Jeg tar forhåndsregler som, ikke løfte så tungt, styre unna usunn mat (for det meste) , tar vitaminer osv og slapper av der jeg kan slappe av. Man blir små gal av å tenke på mye på hva som kan skje.

Jeg har time til legen 24 mars fordi jeg er usikker på hvor langt jeg egentlig er på vei + at det er tvillinger i familien min og samboeren min sin familie så dette kan bli spenndene! hehe Kvalmen har faktisk vært borte noen dager nå og det er kjempe deilig, har har fått bekkenløsning allerede så har mye vondt, magen er veldig oppblåst så må gå med store gensere ellers så vil faktisk noen spørre snart (så ille er det- magen er har så derfor trur jeg også at jeg er lengere enn bare 6 uker=p) har det veldig bra om dagen, koser meg masse=) Håper dere koser dere snart også!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Godt å høre at det ikke bare er jeg som er bekymret. Men også godt å høre at det er noen som klarer å slappe av og ta det som det kommer. Ventetiden fram til uke 12 er lang, men tiden blir vel egentlig bare enda lengre at å gå rundt å tenke alt for mye. Håper at jeg klarer å få tankene over på noe annet snart. Ikke lenge til mitt første legebesøk som gravid, og håper jeg har mulighet til å få en tidlig UL i uke 8 sånn at jeg forhåpentligvis kan se et bankende hjerte og bli tryggere på at det her skal gå bra...

 

Lykke til alle sammen!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fysisk ømme bryster, oppblåst mage og trøtt. Er i uke 4+3. Psykisk litt engstelig da jeg har mistet 2 ganger.

Skal også på tidlig ul når jeg er i uke 7. Håper jeg klarer roe meg litt da. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...