Gå til innhold

Lege eller ikke i forbindelse med ørebetennelse?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Fikk veldig vondt i øret på onsdag,hadde da litt feber og følte meg skikkelig dårlig.Torsdag var den intense smerten borte,men øret føltes helt tett.

Fremdeles føles øret helt tett,og jeg "snakker inni hodet mitt"..Er skikkelig ubehagelig..ble anbefalt nesespray på apoteket,men ingen bedring til nå.

Bør jeg oppsøke lege eller vil dette gå over av seg selv?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Det går mest sannsynlig over av seg selv. Jeg er sånn hver gang jeg er forkjølet og har denne vinteren vært hos legen en gang og det var fordi jeg hadde brukt nesespray i 10 dager uten å merke forbedring i det hele tatt. Da fikk jeg en resept på en nesespray uten begrensning på antall dager og da gikk det over i løpet av en ukes tid, men det er sjeldent det varer så lenge at det ikke holder med vanlig nesespray.

Skrevet

De sier at for de fleste går betennelsen over like kjapt med antibiotika som uten.

Jeg er gravid og har tydeligvis fortykkede slimhinner. Jeg gikk med ørebetennelse i 5 dager nå, men uten bedring på tross av nesespray. Tok kontakt med legen og fikk litt penicillin. Men vanligvis skal det visst gå over kjappere. Jeg var forresten forkjølet i 10 dager i forkant, så er rimelig lei de gravide slimhinnene for å si det slik. he he:)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...