Gå til innhold

min tur til å klage og syte over samboeren.. ARG!!

Anbefalte innlegg

Skrevet

han skulle til byen i går etter jobb for å kjøpe bok på mammutsalg (alle vet at han skulle ta seg ei øl) å han sa han skulle ta en tidlig dag så han ikke ble så sein

jeg fikk melding i seks tiden om at han satt med noen kompiser om han kunne sitte litt lengre..

svarte at jeg ikke har lyst til å si nei, men jeg kunne godt tenkt meg å ta meg en dusj eller bare få meg noe å spise (lillemor var helt gal på å ligge på meg i går å det visste han veldig veldig godt)

jeg var klar på at han måtte komme hjem.

klokka ble åtte å han var fremdeles ikke hjemme. sendte melding å sa at det ikke tar 2 timer å komme hjem.. så begynte å han bable om at han hadde skaffet oss leilighet å spurte når bussen gikk hjem.

klokka ble kvart på ti. fortsatt ingen samboer..

da ringte jeg å spurte hvor i helvete han ble av å var veldig krass fordi jeg var veldig trøtt og sliten. da begynte han og si at han skulle roe ned en kompis. DA ble jeg irritert. sa at HAN var ikke hans ansvar. bli voksen.

jeg ble bare mer og mer sint og følte til slutt at jeg ikke kunne stole på han.. fordi han rangla full på byen uten å si i fra om noe.. føltes nesten som han trassa..

han er ofte ute og farter (ikke på byen, men fisketurer o.l) han skal på nattfiske i dag. å være borte fra tor til søn i slutten av mars.. så han har helt frie tøyler.

grunnen til at jeg ble så forbanna på han i går var pga han ikke sa i fra om noe.. han bare ble. å han hadde lovet å komme hjem.. var jo han som sa han skulle ta bussen i seks tiden om jeg ville.

han er alltid vekke en dag i helgene.. så jeg er alene med lillemor seks dager i uka.. vi koser oss masse vi.. så det er ikke noe å klage på..

men jeg har vært syk med brystbetennelse å ammer nå døgnet rundt for å få opp produksjonen.. å da kommer jeg meg ikke ut. eller får gjort noe særlig ..

får jo gjort masse husarbeid når hun sover da.. eller bare legger ho i vippestolen når jeg skal lage mat og dusje o.l

men prate med folk... jeg sitter jo på DIB hele dagen for å få litt "sosial" omgang.

venninnene mine er hjemme med sine små de også.. ingen av dem har lappen å vi bor på ei øy langt ute i gokk..

sa jeg ikke ville ha han hjem. at han fikk sove et anna sted.. orka ikke begynne å krangle eller diskutere med han nå.. han kom likevel hjem i halv 3 tiden.. (lurer på hvordan han kom seg hjem siden det koster 1400kr med taxi fra byen) jeg skulle egentlig ut neste helg, men jeg kan jo ikke det nå som han har brukt opp det som kan brukes til sånne ting..

sa også at jeg ikke kan være sammen med noen jeg ikke kan stole på. for det kan jeg ikke.. merka bare på lillemor i går.. hun ble kjempegrinete pga jeg var skuffa.. jeg prøvde å ikke vise det.. puste og telle til ti..

fader heller altså.. virker sikkert som en bagatell for mange, men for min del så var det betydelig..

var ikke meninga det skulle bli så langt.. jeg er bare så skuffa og lei meg (mest fordi jeg vet ikke hvordan dette kommer til å ende)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg forstår deg veldig godt. Har hatt mange slike "runder" med samboeren min jeg også. Å det er veldig slitsomt. Spesielt når en sitter og venter og lurer på hva som egentlig foregår. Det er utrolig umoden og ikke minst respektløs oppførsel! Og slik er ikke aksaptabel oppførsel for en nybakt familefar! Sett deg ned med han og forklar hvordan du føler det og at du ikke finner deg i det. Får håpe du når frem. Jeg sliter enda med og nå frem til min...

Skrevet

han vet akkurat hva jeg mener om slike ting.. men det når jo tydeligvis ikke inn.

han kommer bare med den: jeg har ikke gjort noe galt.

høres jo ut som en liten unge..

off, håper at det snart ordner seg for dere to da.. har dere snakket med noen? jeg vurderer å få ordnet noe før det blir for ille..

Skrevet

Huff, jeg skjønner deg veldig godt. Jeg har også hatt noen runder med mannen min når han forsvinner på byen og ikke svarer på telefonen fordi han vet jeg vil ha ham hjem. Dette har han gjort også mens jeg gikk gravid med begge barna. Heldigvis er han ikke ute ofte, og mye hjemme i helgene siden han jobber mye og vil være sammen med barna når han kan.

Det lureste du gjør er å spare kranglingen til han er edru. Da kan man få en skikkelig diskusjon og snakke om hva han tenker om deg og datteren sin i sånne situasjoner.

Du kan jo også forklare ham at du er syk og sliten og trenger litt avlastning.

Dere får bare snakke sammen, så finner dere nok ut av det. Lykke til!

Skrevet

uff ja. Virker nesten som noen mannfolk aldri blir helt voksen. Vi har begynt og gå i samtaler på familievernkontoret. Har ikke vært så veldig mange ganger enda men tror kansje det kan være god hjelp og få der. Vil anbefale deg og ta kontakt med de jeg:)

Skrevet

han svarer når jeg ringer. det gjør han.. så han prøver ikke å sno seg unna. men jeg kjente han ikke igjen i går.. var ikke likt han i det hele tatt..

han har vært veldig snill med meg da jeg var som verst å ikke kunne løfte noe som helst.. da tok han seg av masse..

men jeg har nulltoleranse når noen bryter tillit. spesielt samboeren.. vi snakket på msn tidligere på dagen om at jeg gledet meg til han kom hjem fordi jeg trengte å strekke armene (som sagt så var mini veldig veldig "kosete" i går) å det får hun være. å da var han så veldig på at ja, jeg skal ta en time tidligere fra jobb så jeg bare kan få kjøpt de greiene så kommer jeg hjem..

hadde jeg kjefta masse å holdt han hjemme hele tiden så hadde det vært forståelig, men han nevner ofte hvor glad han er for å være sammen med meg som lar han ha så frie tøyler..

å jeg har alltid klar tale.. jeg hinter ikke. for jeg vet at det ikke nytter med noen.. så jeg sa klart ifra. kom hjem!

Skrevet

han fortalte nå at han følte bare for å gi full f i går..

han satt å tok i mot fordi han vet at han gjorde det på helt feil måte..

herlighet. gutten må jo få truffet kompisene sine.. var bare måten han gjorde det på som jeg ikke takler.

hadde han bare sagt ifra. helt greit..

kranglet ikke eller noe. for han hadde jo ikke noe å komme med..å da er det jo best å bare holde snavla hehe..

men vi har hvertfall ordnet opp :)

Skrevet

?!?! ...spesielt! =P

Skrevet

Når mannfolk får frie tøyler.Dvs kan gjøre HVA de vil uten å bli nekta , trenger de vel ikke bli voksne vel????

Skrevet

Ærlig talt, dette hadde jeg aldri godtatt!!!!!!

Skrevet

Hvor gammel er jenta deres? Kjæresten min var litt sånn helt i starten etter at gutten vår var født (ikke første ukene, da).

Han visste at jeg helst ville ha han hjemme (men jeg vil ikke ha en mann hjemme som ikke vil være hjemme... :P), men dro ut på ett eller annet likevel.

Heldigvis gikk det over! Når jeg ser tilbake på det, gikk det nok ganske fort over også! :)

Håper samboeren din nøyer seg med denne turen, da! :)

Skrevet

hun er 10 uker.. han har ikke vært på byen ettr hun ble født..så det var første gang i går..

Skrevet

ja, dette tilfelle har aldri skjedd før med noen andre hehehe..

vet det er et vanlig "problem" men jeg forventer ikke det av min samboer da.. men men

Skrevet

syns jo egentlig at de burde klare å tenke seg til ting selv.. om det er mye å gjøre hjemme så takker de nei til andre ting..

han har faktisk gjort det..

men han innrømte at han ga f i går.. jeg sa at du kan godt gi f en gang i livet ditt, men ikke legg det frem på den måten.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...