Gå til innhold

Ang. forberedelser til forskjellige kroppssesonger...

Anbefalte innlegg

Skrevet

... bare litt inspirert her:o)

Jeg er laaang og tynn så egentlig vet jeg faktisk ikke hva dette er snakk om, men såpass vet jeg at kroppen har ikke godt av alle disse kurene.

Til julebordet skal du gå på en kur - heftig slanking frem til den store festen, så er det nyttår - heftig slanking frem til den store festen, så er det etagilde frem til den store bunaddagen- heftig slanking for å komme seg inn i stakken, så kommer bikinisesongen - ekstremslanking frem til *nesten-naken-tiden*... det kan da ikke være bra for forbrenningen?

Jeg har stått i situasjoner hvor jeg har vært nødt til å legge på meg og det er fader ikke lett, antageligvis like vanskelig som for de som skal ned i vekt. (Jeg må gå på pulver siden mat ikke virker.) Jeg skjønner at man ønsker en vektreduksjon/livsstilsendring men jeg skjønner ikke fremgangsmåten til enkelte.

Venninnen min som har slanket seg 62 kg vektlegger ikke vekt men centimeter som forsvinner. Er ikke det mest riktig?

Vet egentlig ikke hva jeg vil med dette innlegget men jeg føler at dette kroppshysteriet har gått for langt. Man er jo fader aldri fornøyd:o/

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Så innmari lange er du da ikke. Nå synes jeg du skryter på deg eksessiv høyde her, og den vil jeg tross alt ha for meg selv :)

Skrevet

hahaha...

Jeg er lengre enn mange andre og tynnere enn de fleste. Luksusproblem vil noen si men ikke for meg.

Litt kjipt når mannen må riste pysjen for å finne meg i stripene om morgenen, eller når du kaster like mye skygge som en lyktestolpe:o)

Skrevet

Ikke vekta som er ille her, men fordelinga, og ca 5kg har jeg ikke vondt av å bli kvitt i den prosessen, men ikke det som er målet. Jeg går ikke på kur, men har lagt om kostholdet til fullkornsknekkebrød med magert pålegg framfor feks brødblingser med eggesalat på..spiser mer grønt til middagen, 15min på elipsemaskina, noen repitisjonsøvelser for mage og armer, pluss går tur hver dag.

Helt enig i at heftige slankekurer ikke er bra for forbrenninga, kroppen skal ha næring, så å legge om kostholdet til sunnere og mer aktivitet er veien å gå for de aller fleste tror jeg. Å gå på alle mulige "mirakelkurer" ta slankepiller osv kan umulig være sunt i lengda.

Jeg er vel det folk vil kalle slank, men hva hjelper det når magen er slapp og ræva henger???

Skrevet

Skjønner hva du mener, HI.

Med innlegget mitt mente jeg ikke som noe foreberedelse til sesong, men som en oppvåkning i fht hvordan jeg har latt meg forfalle.

Jeg er imot kurer, jeg er for å leve en normal, sunn livsstil hvor man tar vare på seg selv slik at man er fornøyd, uansett vekt osv.

Jeg kan ikke forstå hvordan jeg i det hele tatt har glemt å ta vare på meg selv det siste året.

hanlder ikke om at jeg sakl ta meg e kur og leve livet til sommeren, det hanlder om å ta vare på identiteten min, SLik jeg vil være resten av livet.

Velstelt og rimelig veltrent, ikke slaskete i både klesstil og kropp.

Skrevet

Nettopp det som har skjedd her også...men har rett og slett vært så mye på programmet at jeg har "glemt" meg selv, ikke prioritert å bruke penger på ting og pleie heller på meg selv...men innser at jeg kansje bør begynne litt med det igjen, ikke bare for min egen del...lever med en også som sikkert ikke er hoppende begeistra for at kjerringa går i joggebukser med sæggeræv og har håret balla i en strikk.

Skrevet

Akk, ja.

Jeg har sluttet å bry meg om at hengerfestet har seget og innsett at jeg ikke kan bekjempe tyngdekraften.

Altså, med det mener jeg at jeg ikke er villig til å vie livet mitt til en fullkornstilværelse. Nei, det orker jeg ikke. Eller løpe beina av meg flere dager i uken. Jeg har da en sofa;-p

Frokosten i dag var altså kaffe og sjokolade + VG på sengekanten. Fy skamme seg, det er snart bikinisesong. Håper jeg ikke tar livet av noen med mine 5-8 kilo for mye.

Forresten, essensen ligger i å være fornøyd med seg selv. En kvinne som bærer seg vel enten som et beinrangel ellermed noen kilo for mye er FLOTTE.

Ja, til kurver og formfulle kvinner;-p

Skrevet

Eller:

Ja til kurver, formfulle kvinner og de som ikke kaster skygge!

Skrevet

Jeg har alltid hatt en slank og veltrent kropp, det vil jeg gjerne fortsette med, men tror det vil kreve mer trening nå enn tidligere.

Jeg vil gjerne se bra ut i bikini, synes ikke det er noe galt i det. Driver ikke med slankekurer eller svinging i vekt, har en sunn livsstil

Skrevet

Nå er det ikke en forbrytelse å ville se nogen lunde ok ut å bekjempe tyngdekraften heller da. Jeg ofrer gjerne en time med sofasliting og en sjokoladebar for å si det slik, ikke noe tap føler jeg framfor følelsen av triumf og velvære når resultatene begynner å melde seg. Nå har jeg goffle i meg sjokkis og gnudd ræva i over 3år, uten at jeg har blitt noe lykkeligere av det, så det er ikke min for for livskvalitet, tvert imot, det gjør meg bare sur og gretten.

Som treneren min sa til meg da jeg sleit ei økt den gang jeg var aktiv: en ting man aldri angrer når man er ferdig med det er en treningsøkt, så hold ut! Og det hadde han jaggu rett i også.

Skrevet

E-he..

Feilen var min.

Ja, til kurver, formfulle kvinner og de som ikke kaster skygge.

Forresten, sååå døllt å bo med en som skriker ved brødboksen,

nei, det hadde ikke helt passet meg.

Skrevet

Enig der. Ingenting er som den energien du får dagene etter en hard treningsøkt:) Og selvtilliten du får av å være fornøyd med egen mestring - at det samtidig gir bra utseende er bare en bonus

Skrevet

Nei, jeg mente kroppssesonger:o)

Julefasong

Nyttårsfasong

Bunadfasong

Bikinifasong

Altså fasonger som passer til sesongen

Skrevet

Sorry, tøysetipp Det over var ikke en kommentar til din kommentar, men et innlegg i debatten Skulle trykket på svar knappen hos HI:))

Skrevet

Er kjempe fornøyd med kroppen min jeg, så vet liksom ikke hvordan det er å IKKE være det.

Er ihvertfall glad det ikke er meg når jeg leser slanke trådene her...samtidige så tenker jeg at hvordan har de latt seg selv "forfalle" på den måten?? Kiloene har jo ikke kommet i en omgang?

Synes det er rart at man ikke tar tak når man ser det går "feil" vei..

Nå er det sikkert noen som blir provosert men men! Vet ikke alle kan være så heldige som meg, gode gener -ikke anlegg for overvekt what so ever og små nette kvinner hele gjengen. Men man kan jo ta vare på seg selv for det om!

Som HL har jeg også måtte opp i vekt o i følge helsepersonell jeg var i kontakt med er det mye vannskligere enn å slanke seg, om man ikke har stoffskifte problemer el. Gikk på cellegift i 4 mnd og mista 20 % av vekten min. Tror jeg hadde det like kjipt som dem med for mange kilo da, men gjorde jo "jobben" å la på meg igjen.

Ble langt dette, men tenkt på det i det siste etter alle disse vekt/slanke/kur trådene som har vært her i det siste.

Skrevet

Eller som treneren min sa til meg: Vi ses aldri- det hadde han jaggu rett i også:-p

Nei, altså kunsten er å finne det som gir livet mening og innhold. For meg innebærer ikke det å tråkke ned gymsaler eller pilatestrene. Eller bruke energi på noen få kilo for å se ut som Cindy på badestranden.

Skrevet

Ikke alle er velsignet med gode gener ! !

Har du tenkt på at ikke alle synes det er like forferdelig og ikke se ut som Barbie?

Jeg skulle gjerne sett slik ut selv, bevares, men foretrekker at madammen har litt "til overs".

Skrevet

Men mine gode gener kunne vært litt tykkere...

Skrevet

Da er jeg vintersesong, gjem deg inne.

Skrevet

Hehe....som du nevner Serin@ så er jeg av de som har våkna mens jeg så det gikk feil vei...lettere å ta det mens det fortsatt er bare 5kg, skulle jeg venta til det var 20kg eller mer så hadde det nok blitt verre å få bukt med dem.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...