Leirha Skrevet 14. mars 2009 #1 Skrevet 14. mars 2009 De fleste har etterhvert hørt om baby Peter (baby P) som ble mishandlet, torturet på groveste vis gjennom mesteparten av hans korte 17mndrs liv. Dette var ikke ukjent for barnevernet, de fikk bare aldri fingen ut til å gjøre noe. Dette er ikke bare uffatelig tragisk, men en stor skam. Baby P har voldt store reaksjoner, ikke bare i England, men verden over, og det avdekkes nå at baby P ikke er den første, og heller ikke den siste dette har hendt med i England. Barnevernet der er for dårlig, det er ingen hemmelighet. Så mye som opp til 4 barn dør i England hver uke, HVER UKE, av mishandlig, og svært mange av disse kunne vært ungått hadde barnevernet gjort den jobben de skulle. Det er snakk om grov mishandling og forsømmelse, og i veldig mange av sakene var/er barnevernet innvolvert, men... Etter det med baby P ble de personene i barnevernet som hadde med denne saken å gjøre, oppsakt, sparket, selve sjefen måtte bøte med jobben. Bra, men... Blir noe gjort videre, for alle barna som kommer etter Peter? Hvis jeg kan gjøre noen forskjell, noe som helst, og hvis jeg kan påvirke andre til å gjøre det samme, så vil jeg gjøre det. Jeg har grått nok og hatt nok søvnløse netter pga dette. Vi kan ikke ta skylapper på, det er en realitet, og vi kan kanskje gjøre en forskjell. Så de som bryr seg (og hvem er ikke det?) skriv under på denne. http://www.gopetition.com/petitions/campaign-for-better-child-protection.html
Leirha Skrevet 14. mars 2009 Forfatter #2 Skrevet 14. mars 2009 Håper veldig dere skriver under her da
LilleVille&StoreBror Skrevet 15. mars 2009 #3 Skrevet 15. mars 2009 Jeg dytter denne, i tilfelle noen ikke har sett den.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå