Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

hei!

har de siste 3 dagene kjent mindre bevegelse enn normalt, er 37+6 i dag, kjenner jo liv hver dag og får respons tilbake hvis jeg dytter, men ikke sånn som jeg synes det har vært hele tiden, enten er det trangere, eller hodet festet seg, hvis det har noe å si , det virker liksom som om hun er litt slapp og trøtt.... hvis noen skjønner hva jeg mener, husker ikke om det er vanlig nå på slutten fra 1 mann, bør jeg ringe føden eller er det andre som også har det slik??

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg hadde det på akkurat samme måte for halvannen uke siden (er 39+3 i dag). Det var bevegelse, men veldig lite og annerledes enn vanlig. Jeg ringte sykehuset og fikk komme på en sjekk. Jeg følte det vel litt klamt, men herregud! En utflukt til Ahus og få en sjekk og en ultralyd er jo ikke å forrakte! Har da virkelig betalt mine skattekroner jeg også ;-)

Ring de og hør hva de synes. Det er derfor de er der :-)

Skrevet

Hei! Er også 37+6 og har det på akkurat samme måten-foruten at jeg ikke synes jeg får respons når jeg dytter. Bare meget små bevegelser innimellom.

Uff,bekymrer meg hele tiden

Skrevet

Jeg har selv vært til sjekk på grunn av lite liv.

Begge jordmødrene og legen sa det var bedre å skjekke en gang formye, enn en gang forlite. Å sa at hvis jeg merket lite liv igjen, så måtte jeg ikke være redd for å ringe selvom alt sto bra til med barnet den gangen.

De sa at som hovedregel var det ikke grunn til beskymring med mindre man hadde gått 6 timer uten bevegelser å at man heller ikke merket bevegelser ca 1 time etter å ha spist to brødskiver med syltetøy/nugatti og drukket et glass med brus.

Men at hvis man var beskymret, så var det bare å ringe å høre om man kunne få en skjekk.

Sa det var bedre med de som skjekket en gang eller tre unødvendig, enn de som skulle være så tøffe at de først ringte etter 4-5 dager uten liv i det hele tatt. Å det fantes faktisk noen sånne.

Skrevet

Godt å høre! Jeg har nettopp ringt og skal inn til sjekk nå.

Skrevet

hei

takk for svar, jeg kjenner bevegelse ganske ofte har tenkt veldig på det i dag, får respons når jeg dytter og spesielt ved jucie, søt drikke, så foreløpelig så tar jeg det med ro.... prøver å sjekke at jeg merker noe i allefall hver time, så er ikke bekymret lenger nå, emn så fort det skulle skje ringer jeg føden, bedre å være sikker som dere sier....

lykke til på sjekk håper alt står bra til ....

Skrevet

Hei! Godt å høre at du kjenner mer liv. Alt sto bra til på sjekk hos meg. De var så greie på fødeavdelingen, og det var deilig å få bekreftet at alt er bra med babyen. Lykke til videre.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...