Gå til innhold

Slimproppen gikk!!


3 prinser prinsesse på vei

Anbefalte innlegg

Endelig.. ett skritt nærmere. MEN,, vet jo at det allikevel kan ta tid. Har tre dager til terminen.

Men herremin så mye det var!!, i forhold til mengden så burde det jo være meter på meter med livmorhals :-) hihi

Hadde noen rier, eller modningsrier i går også en stund, men som vanlig ga det seg igjen.. Vet hvertfall at det har ført til modning, da jordmor sjekket for en uke siden var det modent og mykt og 2 cm åpning.

 

Hvordan går det med dere andre? noen tegn? har aldri hatt så mye tegn og falsk alarmer som denne gangen, de andre gangene har det vært helt stille til det plutselig har satt i gang.

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Blir spennende dette:-) håper du nermer deg nå da, skjer nok snart tenker jeg:-)

 

har en del tegn jeg også, slimproppen min gikk for 2 uker siden, har en god del kynnere (spes på kvelden), småblødninger har jeg hatt, moden og en cm åpning pluss at hode er godt nedi bekken.

vil det skal skje nå........:-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Slenger meg på her... Var moden og hadde 2 cm åpning i går, slimproppen gikk etter at jordmor løsna på noen slimhinner oppi der og nå hadde jeg en tegningsblødning. Det skjer da noe c",) Håper bare de sammentrekningene mine skal gå over i rier, hatt kynnere med 2-4 min mellomrom i 3 dager nå. Men smertene uteblir.. men det er jo fint å slippe å ligge med sinnsyke sterke rier fra 0 cm, vi er jo heldige som modnes over en lang en c",) Lykke til c",)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Oi! Så spennede! Håper du er i gang straks :-)

Er fortsatt rimelig dødt her, bortsett fra at jeg skvatt litt i natt da jeg kjente noen murringer i ryggen som kom og gikk, sammen med murringer i livmora. Var så svakt at jeg er litt usikker på om det var bekkenet mitt som lurte meg, men pleier ikke å ha vondt i ryggen heller... Jaja, det ga seg nå, men førte til en utrolig urolig natt! Jeg går jo inn i siste uka før termin nå, og det er jo da (og uka etter) at de fleste føder, så blir jo litt ekstra spennede nå :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Heldiggrisen... Jeg går og ser etter proppen min hele tida - det var sånn forrige fødsel startet for meg: Storebror var født et døgn etter at proppen gikk.

Har hatt en utrolig urolig natt med sterke kynnere og masse liv, men ikke noe regelmessig, så det blir vel ikke noe med det hos meg foreløpig. Har riktignok 12 dager igjen til termin, men siden Storebror kom en uke før satser jeg på det denne gangen også...

Vi går spennende tider i møte, jenter! Masse lykke til til alle sammen:-D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det høres jo veldig ut som modningsrier, jeg hadde litt murringer i ryggen og nedre del av magen Torsdag kveld..føltes litt som menstruasjonssmerter. Når dem undersøkte meg i går var det jo 2 cm åpning, og jordmor sa at det hørtes ut som jeg hadde hatt modningsrier. Men her trekker det seg jo sammen hele tida så det er vanskelig å si. Den slimproppen er det jo ikke alle som merker?...Jeg spurte alle venninnene mine om hvordan denne såg ut men ingen hadde sett den noengang, så da jeg plutselig såg min i går ble jeg veldig overraska for je hadde ikke regna med å se den. Dessuten er det jo ikke alle den løsner på før midt under fødselen eller.. Det er noen spennende dager dette her. Sjelden jeg har sett på det som et høydepunkt å gå på do for å analysere det meste som kommer ut av meg gitt, høres litt sykt ut men slik er det for min del i hvertfall :) Lykke til alle sammen c",)

 

Klem

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Så spennende... Ser vi er mange som er nær innspurten nå;)

 

Slimproppen min begynte å gå på tirsdag, og resten kom igår...

Var på sjekk på sykehuset pga lite aktivitet... Fikk tatt CTG og ul, registrerte litt rieaktivitet, men det gav seg jo selvfølgelig seinere på kvelden.... Babyen ligger med hodet helt nede i bekkenet og alt ser ut til å være klart, så nå går jeg bare å venter på at riene skal sette inn, og bli der til alt er over :)

 

Lykke til alle sammen, nå håper jeg snart nurkene våre melder sin ankomst:)

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så spennende alle sammen!!! Nå var vi mange med tegn på at NOE er i gang. Tror jeg skal spørre jordmor om stripping neste gang. Skal på kontroll på termindatoen.

 

Og underveis.dk. det høres jo veldig ut som modningsrier,, har hatt noen netter jeg også med sånt for noen uker siden.

Og nå er det hver kveld og flere ganger om dagen... "rier" med 10-15 minutters mellomrom, som stopper opp etter rundt en time.

 

Nå må det skje noe snart. Blir jo slitsomt i lengden dette.

 

MEN dette med slimproppen?? hvordan var det igjen.. kan man bade når den har gått?? burde jo egentlig huske det, har jo lest tusen innlegg om denne proppen men :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg var hos jordmor i dag..hun anbefalte meg å bade selv om proppen har gått...for å myke opp og hjelpe åpningen:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...