Merethe ♂ ♀ ♂ ♀ Skrevet 14. mars 2009 #1 Skrevet 14. mars 2009 Jeg vil gjerne at noen "normale" mødre også svarer her, ikke bare de supermammaene som ikke gir søtt før til konfirmasjonen.. :-) Gutten vår er snart to år, og får lite søtt. Han får av og til kaker etc. når vi er borte eller har besøk, ellers går det i frisk frukt hver dag og yoghurt til kos. Av og til litt kakao etter han har lekt ute i helgene. Når han skal få noe godt, får han bokstavkjeks og rosiner. Sjokolade får han bare hos besteforeldrene. Men han er jo bare to år, da! Dette er vel ganske normalt? Hvis han maser om noe godt, spør han etter banan eller yoghurt eller kakao.
Gjest Lykkeliten2 Skrevet 14. mars 2009 #2 Skrevet 14. mars 2009 hmm, min jente faar igrunn ganske mye. et par mariakjeks et par ganger i uken , sjokolade,og/eller haribo gummisnop eller noe en gang i blandt iskrem dersom vi andre spiser det til dessert eller noe en kakebit dersom vi spiser det hun faar litt sukker paa havregroeten i det hele tatt spiser hun veldig mye det samme som meg (bortsett fra kaffen da..og ikke drikker hun vin heller..) Hun er i aktivitet og spiser alt av middag og gr.saker og masse frukt.
2 gutter og 1 jente Skrevet 14. mars 2009 #3 Skrevet 14. mars 2009 min får sjokolade han. ikke så mye men noen smarties på lørdager og spesielle dager. og han får også innimellom en dropseske å kose seg med og lignende. han får såklart også kaker og kakao når vi voksne spiser det, og han får en sjelden gang litt brus. jeg tror ikke han tar noen skade av små mengder godis. vi begrenser det jo å da kanskje han også lærer å begrense seg? uansett såkoser han seg jo fælt med det lille av godis han får
Ksenia & Anjem Skrevet 14. mars 2009 #4 Skrevet 14. mars 2009 mini på 13 mnd sniker til seg både litt sjokolade, kjeks, is osv..han blir sinna hvis storebror får og ikke han..hehe han får jo ikke mye da..han får han jo vondt i magen
♥Cherrypie♥ Skrevet 14. mars 2009 #5 Skrevet 14. mars 2009 Tulla her spiser mye grønnsaker, frukt osv. Bra middager og drikker mye vann.. På lørdager får hun litt lørdagsgodt.. syns det er greit siden jeg spiser det selv da... Åsså lærer hun at det er kun på lørdager:) Er ellers veldig flink med tannpussen hehe.. Styrer unna rosiner da jeg fant ut hvor usunt det er for tennene, tenker mest på de nå i melketann alderen, er nok like ille med smågodt men gir ikke rosiner midt i uka mere.. vi spiser ikke så mye sånnt usundt egentli men er vi på besøk å få kake/is osv så får hun det selvom det er mandag fks..tar det greiene der ganske medro:) Ikke noe sukkerfri bhg her og kakebaking uten sukker hehe..helt normal vil jeg si!
Gjest Skrevet 14. mars 2009 #6 Skrevet 14. mars 2009 Lykken for min sønn da han var 2 år var rosiner og hveteboller. Da fikk han det innimellom. Jeg ble helt deppe da jeg skjønte at kampen om lørdagsgodtet var tapt etter å ha tilbragt en helg med venner og deres barn. Lørdagsgodtet ble et tema her for en måned siden. Gutten er 3 år og 4 mnd.
Gjest Skrevet 14. mars 2009 #7 Skrevet 14. mars 2009 Småen får mye frukt og fruktpure, paier, yogurt naturell med litt honning i og sjokolade innimellom når det er helg (når mor skal ha må jo nesten småen få også ... selv om det ikke er hans favoritt). Juice får han også innimellom.
Lillebror og stoerebror Skrevet 14. mars 2009 #8 Skrevet 14. mars 2009 Gutten vår får en eventyr sjokolade en gang i uka da vi gjør storhandel. Vi kjøper aldri saft, brus, snop, kaker til hverdagen eller helga utenom denne eventyr sjokoladen. På besøk får han spise det som blir servert av kaker men vi har alltid spist vanlig mat før vi drar hjemmefra så det er ikke all verdens han klarer å spise. Han drikker bare vann og melk og av og til litt juice (lite av det å). Når vi har besøk her hjemme serverer jeg ofte frukt, boller, middag, rundstykker og av og til kake. Vi kjøper av og til yoghurt også og rosiner liker han godt. Jeg er ingen supermor men min mann og meg spiser lite søtt og jeg har utdannet meg innen ernæring så da blir man jo litt påvirket privat også tro jeg.
*Miziz* har smilende barn ;-) Skrevet 14. mars 2009 #9 Skrevet 14. mars 2009 boller, vafler....litt kake og litt is av og til...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå