Gjest Skrevet 14. mars 2009 #3 Skrevet 14. mars 2009 Ja, det går fint...i hvertfall til vafler, pannekaker ol :-)
Gjest Skrevet 14. mars 2009 #4 Skrevet 14. mars 2009 Hvorfor ikke? Er kjent sak at egg holder seg i hvertfall 1mnd etter datoen har gått ut.
Gjest Skrevet 14. mars 2009 #5 Skrevet 14. mars 2009 Ja, det går fint. Egg oppbevart riktig er gjerne fine mer enn en måned etter holdbarhetsdato. Med nye EU-regler for noen år tilbake krympet holdbarheten på egg med over 4 uker. Eggene er de samme, selv om holdbarhetsdatoen er kortere.
cherry coke Skrevet 14. mars 2009 Forfatter #6 Skrevet 14. mars 2009 Ja , det var det jeg tenkte=) Men ville dere ikke spist dem som hardkokte?
Gjest Skrevet 14. mars 2009 #9 Skrevet 14. mars 2009 Du kan teste om de er bra ved å ha vann i en bolle, om eggene flyter opp er de bra. Om de synker er de ikke brae lengre. men de eggene hadde jeg spist glatt jeg altså ! =)
Linnea82 Skrevet 14. mars 2009 #10 Skrevet 14. mars 2009 Oj, trodde vanntesten var omvendt jeg. Har alltid brukt eggene som holder seg under vann, og de har vært helt fine. Tipper du lukter om eggene er dårlig når du knuser dem.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå