Anonym bruker Skrevet 14. mars 2009 #1 Skrevet 14. mars 2009 Jeg har en gutt på 11 uker. Problemet er som følgende: Han gulper opp så og si ALL mat han får fra han står opp i 7 tiden, og det fortsetter til etter han har hadd formiddagsluren sin som bruker og være til i 14-15 tiden. Men etter det og fram til han legger seg i 7-8 tiden klarer han og holde på maten, også når hanfår mat om natta. Hvorfor er det sånn? Det kan da ikke være lukkemuskellen siden det ikke er hele tiden.... Hjelp meg! Hører jo at det rumler i magen hans, så vet at han er sulten..
Tre gutter, en jente og spire Skrevet 14. mars 2009 #2 Skrevet 14. mars 2009 Kankje han ikke er sulten når det rumler, men har mye luft? Har vært plaget med at mine gulper mye i perioder, og ofte har de fått i seg endel luft. Særlig om natten, når jeg bare har ammet og ikke fått de til å rape etterpå.. Er sikkert ikke alt som kommer opp. Er jo blandet med spytt også. Dersom han ikke går opp i vekt, er det værre. Gå innom helsestasjonen og vei ofte om du bekymrer deg.. og snakk med helsesøster.
Anonym bruker Skrevet 14. mars 2009 #3 Skrevet 14. mars 2009 Takk. Jeg raper han etter hvert måltid, også om natten. Og så får han Minifom dråper.. Kan det ha noe og si at han bare får morsmelkerstatning tro?
Tre gutter, en jente og spire Skrevet 14. mars 2009 #4 Skrevet 14. mars 2009 Hm. Ja, det kan jo kanskje være litt tøft for magen i starten.. Vet ikke så mye om akkurat det, siden jeg har ammet alle mine.. lett at vi sovnet begge to og ingen raping gitt Min søsters baby fikk erstatning, synes å huske at hun prøvde flere typer før de ble fornøyd. Tror lillemor reagerte på et par av typene. Kanskje han gjør det også?
chick28 blir trebarnsmamma=) Skrevet 14. mars 2009 #5 Skrevet 14. mars 2009 Slik var jenta mi også... Ga henne hipp først... da sto spruten av spy omtrent etter hvert måltid, prøvde da collett og magen ble en evinnelig plage, vondt og hardt.. Prøvde nan da gulpet hun en del, men avføringen var bra og hun kastet ikke opp lenger. Så her går det i nan og det funker helt fint!! Har også en venninde som var veldig plaget med at gutten gulpet MYE, og det endet vel opp i at hipp var det som virket best selv om ingenting var helt bra. Anbefaler deg å prøve de forskjellige sortene, hørt at noen er veldig fornøyde med småfolk sine produkter. Og ellers ta kontakt med helsesøster om ingenting blir bra og han ikke legger på seg. Men som tidligere sagt, så får han sikkert i seg noe, for det er jo blandet med spytt osv... Lykke til=)
Perledykkeren Skrevet 14. mars 2009 #6 Skrevet 14. mars 2009 Heisann. Min førstefødte gulpet også maaaasse og det vedvarte. Etter hvert måltid når jeg la ham til skulderen så gikk det bare sekunder så kom spruten splæsj i gulvet bak meg. Han la på seg godt og var rolig og god så jeg bekymret meg aldri for at han ikke fikk nok mat, men.....etterhvert syns jeg det ble et problem at han gulpet/kastet opp så mye og han fikk ikke i seg noe som var tykkere enn melk.(etterhvert fikk han det da, emn det gikk mest i melk og velling første året). Så lenge allmenntilstanden er bra og gutten legger på seg så får du bare kjøpe inn flust med gulpekluter og trøste deg med at det ikke er farlig.) VI fikk etterhvert sjekket det og han har et reflux problem (lukkemuskelen) og for mye syre som kommer opp i munnen. Nå er han 8 år, vi har hatt noen tablett runder for å se om det hjelper men uten de helt gode resultatene. Nå gulper han bare hvis han spiser for mye eller mye "dritt" som snop, brus o.l. Han klarer å stoppe det i munnen og svelge det ned eller kaster det opp i do og for ham er det ikke til særlig bry. Noen ganger kan det skje mange ganger til dagen, andre perioder kan det gå uker og mnd mellom hver gang jeg legger merke til det. Hvis han etterhert vil ha en operasjon så får han det, hvis ikke så lar vi det bare være som det er. kanskje er det noe han vokser fra seg
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå