Anonym bruker Skrevet 13. mars 2009 #1 Skrevet 13. mars 2009 jeg var ganske fanatisk på dette i forrige svangerskap også, og tok 2 tester, begge negative. denne gangen er jeg enda mer redd, vi har ikke katter eller noe og jeg holder meg unna rødt kjøtt, men kjenner at jeg nesten får angst av sand og jord. fikk en sandete finger i munnen av datteren min i begynnelsen av svangerskapet og var sikker på at jeg hadde fått dette. testen var negativ (3uker etter) men nå er jeg bekymret igjen. grunnen er at jeg var på besøk hos bestemoren min, som holdt på med jord i potteplanter. hun vet ikke at jeg er gravid og klemte meg uten å vaske seg. hun tok meg ikke i ansiktet eller noe men holdt rundt nakken min. jeg ka jo ikke ha fått jord i munnenen (vet ikke om hun hadde noe på hendene engang) men jeg klarer ikke slutte å tenke på det. føler meg helt psykotisk. vet det ikke er vanlig å være så hysterisk, men klarer ikke la være. måtte dusje for å føle meg " ren" igjen. hva i all verden skal jeg gjøre? redd dette kan utvikle seg til depresjon eller tvangstanker jeg..
Anonym bruker Skrevet 14. mars 2009 #2 Skrevet 14. mars 2009 Synes du virker hysterisk og bør søke hjelp hos legen! Selv har jeg katt i huset og er gravid - finnes ikke redd for toxoplasmose. Dette forekommer svært sjelden! Skal man passe seg for alt her i verden kan man jo bare bure seg inne. Og husk - en stresset mor er mye verre for barnet enn noen bakterier!
Anonym bruker Skrevet 14. mars 2009 #3 Skrevet 14. mars 2009 Det er ikke meningen at man skal bekymre seg så mye! Selv tar jeg mine forhåndsregler (spesielt siden jeg bor i utlandet akkurat nå, i et land hvor det forekommer mye oftere), men jeg går ikke rundt og bekymrer meg. Jeg bare passer på å ikke kose på katter på gata (men katten min hjemme i Norge, har jeg kost masse på), vasker hendene før jeg lager mat og spiser og prøver å være nøye med å kun spise rødt kjøtt som er blitt fryst på forhånd.
Gjest Skrevet 14. mars 2009 #4 Skrevet 14. mars 2009 Kan du ikke bare ta prøver med jevne mellomrom da, i stedet for å bekymre deg gal? Jeg er mye i utlandet og tar derfor prøve med ca 6 ukers mellomrom, bedre det enn å være redd hele tiden.
Anonym bruker Skrevet 14. mars 2009 #5 Skrevet 14. mars 2009 jeg tok en test da jeg var gravid. testen var positiv. jeg har ikke merka at jeg har vært smittet engang.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå