Gå til innhold

En kommentar fra mannen min i kveld

Anbefalte innlegg

Skrevet

Leser det er så mange som er sinte på mennene sine som kommenterer vekta.

I kveld sa mannen min til meg at jeg kanskje burde vurdere å kutte litt ned på sjokoladeinntaket før sommeren!

Hadde jeg vært gravid hadde jeg sikkert blitt såra, men i dag svarte jeg bare at det hadde han rett i, og grunnen til det er at jeg sleit med gravidkg lenge og var lykkelig når de 10kg var vekk i vinter.

Men nå er jeg visst på veg til å legge på meg litt igjen, og blir heller glad når han gir meg et spark i rævva, for det siste jeg vil er å gå opp igjen å måtte gå hele sommeren å dekke meg til, og samboeren min må høre på all sytinga mi om at jeg er så misfornøyd!

Det er utrolig hvor mye bedre man takler sånne kommentarer når de værste hormonene er ute av kroppen gitt :)

Vet ikke helt hva jeg vil med dette innlegget, annet enn å skryte litt av meg selv som endelig klarer å ta i mot sannheten :)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg personlig hadde nok satt mere pris på å ha en mann som hadde skrytt av hvor mye han elsket kroppen min uansett hvordan den så ut... men deg om det HI. Hvis han virkelig ønsket deg alt vel hadde han istede sørget for at dere fant på en aktivitet sammen som dere begge kunne like å gjøre samtidig som dere opprettholdt god helse.

Skrevet

Han er stolt av meg, og sier han liker kroppen min uansett.

Men han kjenner meg godt, og vet at jeg trenger et spark for å komme igang, han vet også hvor skuffa jeg blir hvis jeg eser ut.

Så jeg er ikke i tvil om at han virkelig vil meg vel :)

Skrevet

Jeg mener at dersom man er i et forhold, må man kunne være ærlig og si ting som det er.... Da bør man tåle å høre sannheten, om det sies på en fin og omtenksom måte...

Jeg ønsker ikke at min samboer skal si det motsatte av sannheten, for å glede meg....dersom vi begge vet at han lyver når han sier det...

Jeg er enig med hun som startet tråden - jeg er sikker på at han liker deg akkurat som du er! Det er bare bra at dere har et åpent forhold, og positivt at dere kan fortelle hverandre både de positive og "negative" tingene... Ærlighet varer lengst.

Lykke til.

Skrevet

Kanskje du ikke bør kjøpe deg ny pc, kjære. Vi bør spare slik at du kan fikse på den nesen din vet du...

Skrevet

Samboeren min kom også med en lignende bemerkning, og det gjorde at jeg fant motivasjonen til å virkelig begynne å trene igjen, så jeg er glad han sa ifra. Det er jo ikke sånn at han vemmes over meg, han elsker meg og kroppen min, men han ser jo at jeg ikke trives sånn som jeg ser ut for tiden..

Men når det er sagt, så er det unødvendig å kommentere fasong/vekt hos noen som er gravide/nettopp har vært det.. Det tyder på lite vett oppe i skallen på den som sier det!:)

Skrevet

Fin måte å utløse spiseforstyrrelser på, det å kommentere kropp negativt. Hvis du er så misfornøyd med kroppen din, trenger du ikke andre til å fortelle deg hvor jævelig du ser ut. Da trenger du oppmuntring på det fine du gjør.

Skrevet

Har også en ærlig mann. å det er flott.

Har også fådt beskjed om at vist jeg faktisk mente jeg skulle slanke meg så kanskje ikke 1 kg smågodt var så lurt.. Når jeg syter og klager på at jeg er tjukk, sir han pent at han syntes jeg er fin, men vist JEG ikke vil klage lengre får jeg gjøre noe med det.

men Han Elsker kroppen min uansett heldigvis.

Syntes det er bedre at de er ærlig på sånne ting noen ganger.

Vist jeg så helt jævlig ut hadde jeg villet at han skulle fortelle meg at kanskje jeg trengte og slanke meg, enn at han bare gikk rundt å gremmet over dama som mange menn dessverre gjør..

Skrevet

Nå er det vanskelig å forklare hvordan ting blir sagt, eller hva slags forhold vi har, og vi kjenner hverandre utrolig godt etter ti år og vet hva man kan si uten at den andre blir psykisk nedbrutt.

Skulle noe slikt skje så er vi veldig åpne i forhold til hva vi føler, og ingen av oss er redd for å si ifra hvis noe plager oss, og det styrker vårt forhold gang på gang.

Så for min del kommer ikke sånne kommentarer til å utløse spiseforsyrrelser, men det er viktig å kjenner hverandre godt før man kommenterer andre på den måten.

Han sa det til meg med et smil, det var ikke en krav fra hans side :)

Mitt poeng var mer at gravidhormoner er mektige, og at jeg nå ser sannheten og det gir meg heller motivasjon enn aggrasjon.

HI

Skrevet

Jeg hadde blitt dødelig fornærmet om mannen min hadde kommet med en slik strofe. Hadde nok svart noe sånt som "leter fortsatt etter sixpacken hos deg" . Menn er noen rar vesen, de får tjukkasmagen, lite hår og forfaller, mens jentene skal være strøken.

Men så lever jeg med menn rundt 40 rundt meg, og du sikkert med 25-åringer, stooor forkjell der vennen ;-)

Skrevet

Man gremmer seg ikke over et menneske man elsker må du forstå. Jeg syntes mannen min er den fineste på jord, men det er jo ikke en objektiv dom. Jeg syntes han er så fin fordi jeg beundrer han og syntes han er snill, klok og god. Da blir han også kjekk.

Skrevet

Jeg hadde blitt overrasket om min kjære mann hade kommentert med og min vekt. Han elsker meg uansett. Han driver ikke rundt og "passer" på meg slik at jeg ikke blir tykkere.. Kjære vene..

Vi passer da på oss selv. Om jeg vil være tykk, så liker han meg tykk. Vil jeg være slank, liker han meg slank..

Jeg kommentere ikke ham heller....

Tror dere lurer dere selv litt, damer... Dere innbiller dere at mennene deres sier slikt for å hjelpe dere og hyller dered ærlighet, mens det egentlig betyr at han er livredd for at dere skal bli tykke.

Skrevet

Han er 35, han er ikke helt fornøyd med kroppen sin han heller, så han forventer ikke at jeg skal være ei barbiedokke, hadde han gjort det har han funnet feil jente og det hadde vi oppdaga for mange år siden i såfall.

Han er fornøyd med kroppen min, men han vet etter mange års klaging fra min side at jeg ikke er det hvis jeg har noen kg for mye, han ville vel komme problemet i forkjøpet denne gangen da, siden jeg endelig er fornøyd, og si ifra før de 10kg var på igjen :)

Skrevet

Huff, jeg har nok et ganske så avslappet forhold til dette merker jeg nå, og fint at alle svarene har gjort meg oppmerksom på det da.

Når jeg leser svarene her, og hører at noen mener mannen min er livredd for at jeg skal bli tykk så må jeg bare le.

Hvis han hadde kommentert og hakka på meg hele tiden så hadde det vært en ting, men kommentaren i kveld kom jo i forhold til ting vi har snakket om de siste dagene, men som sagt tidligere så er det vanskelig å få alt tydelig fram her.

Hvis han ikke klarer å være sammen med meg hvis jeg legger på meg 15kg nå, ja da er det faktisk hans problem, og jeg kan nå gå å legge meg i visshet om at jeg ikke har en så overfladisk mann :)

Skrevet

Je er allerede litt tykk jeg, og han liker meg forde. Han driver ikke og passer på meg, eller hva jeg spiser, men når jeg gnåler om vekta, og bestemmer meg får å stappe i meg 1 kg smågodter eller mye anna tull. kan han fint si i fra..

det er nåkk det Hi også mener.

Om jeg ikke hadde gnålt hadde han ikke sakt noe heller..

Min kjære liker ikke spinkle jenter faktisk. og vill ikke jeg skal bli for tynn om jeg slanker meg.

Er jo greit å passe på helsa også, at man ikke bli for tykk.

Mannen min veir litt over 100 kg, har en myk kosemage som jeg elsker. han får ikke låv å slanke seg mye hos meg faktisk. Liker at han er litt kraftig.

Skrevet

Akkurat det jeg mener ja!

Hadde det ikke vært for at jeg klagde på vekta mi, så hadde ikke han kommet med den kommentaren!

God natt alle sammen, ha humor i forholdet da blir alt så mye enklere ;)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...