Moderbodin har født Skrevet 13. mars 2009 #1 Skrevet 13. mars 2009 Stemmer dette? Jeg fikk veldig stor og øm mage i forrige svangerskap. Er ganske kort i overkroppen. Noen som veit om dette er tilfeldig? Det skal også sies at barnet viste seg å være 4470gram;) Og jeg er 164cm høy. Normal slank.
*toppris* Skrevet 13. mars 2009 #2 Skrevet 13. mars 2009 de sier så, men har ikke erfaring på området;) de sa det også på den jordmødrene serien.... var ei lita ei med GIGANT mage der, hehe... det var da pga hu var så lita, hehe, så ungen hadde ikke mye plass inni der, da kom det utover;) jeg er høy, hadde liten mage i forhold til mange andre, også når jeg gikk høygravid... (med min sønn i 06)
☠Diamanda Galas☠ Skrevet 14. mars 2009 #3 Skrevet 14. mars 2009 jeg er 170 høy, men veldig kort i overlivet og lang i beina..jeg er lavere enn venninner som er 10 cm lavere når jeg sitter;-) men med nr 1 hadde jeg veldig liten mage...men da var snuppa 2400 g til termin og 44 cm, og jeg hadde lite fostervann..høres jo logisk ut at magen blir større når man er kort oventil, men det stemte ikke på meg.. men jeg vet at snuppa også lå veldig langt nede hele veien..kjente aldri spark i ribbeina;-) er spent på hvordan jeg blir denne gangen, for magen er like stor nå i uke 16 som den var i uke 26 ca sist;-)
heisim Skrevet 14. mars 2009 #4 Skrevet 14. mars 2009 Jeg er lita, 160 høy, og har kort overkropp. Det er ikke noe plass imellom ribbein og hoftekam, altså ikke så mye midje å skryte av... Jeg har to barn, på vei med mitt tredje, og jeg har vært ganske stor med de to første. Regner med stor mage nå igjen! Første var 3600g og andre 4100g.
*mamma til prinsesse vil ikke* Skrevet 14. mars 2009 #5 Skrevet 14. mars 2009 Jeg er vel ganske gjennomsnittlig og har fått ganske bra mage allerede. er 22+1 nå. Magen kom fort sist også, men så stoppet det opp. Siden hun ble født 5 uker før, så ble ikke magen så voldsomt stor på slutten. Blir nok større denne gang, for er allerede større. Til sammenligning: så har jeg en kollega som er ganske mye høyere enn meg og vi skal ha ca samtidig. Du kan nesten ikke se at hun har mage enda. Hun er lang i ryggen. Så tror nok at det er sant det dem sier.
Nybakt tobarnsmamma Skrevet 14. mars 2009 #6 Skrevet 14. mars 2009 Tror dette stemmer ja.. Jeg er liten, og hadde en SVÆR mage sist.. Alle rundt meg trodde det var tvillinger, til og med på fødeavd da jeg kom inn for å føde! Men hun var "bare" 3850 g, ikke SÅÅ stor som jeg trodde hun skulle være.. Men hadde sikkert mye fostervann også.
Ooops I did it AGAIN Skrevet 14. mars 2009 #7 Skrevet 14. mars 2009 Jeg er 165, og kort i overkroppen. Fikk enorm mage sist. Jordmor lurte på hva jeg hadde gjødslet med da jeg kom på sykehuset;) Gutten var 4200, satser på litt mindre denne gangen..annen far. Men har stor mage allerede ifh til andre som er like langt. (27 uker)
Moderbodin har født Skrevet 14. mars 2009 Forfatter #8 Skrevet 14. mars 2009 Hi hi. Er godt å høre at det er en normal årsak til at man blir så usannsynlig stor. Har mye mage allerede og er 21+3. Jeg ble også i forrige svangerskap spurt om jeg skulle ha 2, men nei det skulle jeg jo ikke;) Mistet jo 10 kilo bare mens jeg var på sykehuset så var nok mye vann ++
Øyboeren med to små <3 Skrevet 14. mars 2009 #9 Skrevet 14. mars 2009 i forrige sv.skap hadde jeg enooorm mage, folk trodde jeg skulle ha når som helst i uke 30, og at det var 2 inni der... er ca 159, og har ikke lang overkropp.. lita jente da, 51 cm og 2460 g i uke 36+0, men hun hadde en misdannelse i tarmsystemet, og pga det hadde jeg myyyye fostervann..! 3-5 liter... normal mengde er 0,8-1 liter, så sier seg egentlig selv hvorfor jeg var stor.. er 15+4 nå, og har allerede en fin liten mage, så er spent på hvor stor den blir denne gangen..! men merker den er mer ubehagelig og øm nå.. håper jeg blir litt mindre denne gang,.
liten spire Skrevet 15. mars 2009 #10 Skrevet 15. mars 2009 Hei på meg stemmer i hvertfall dette Er 165 og normal slank og kort i overkroppen har hatt stoor mage med alle mine Er nå i uke 24 med nr 4 å har fått sprørsmål denne gangen som : ja nå er det ikke lenge igjenn (dette i uke 21 ), eller det må jo være to dere inne hehe Er bare en baby og ikke noe spes stor ennå i hvertfall De andre har vært 4600 g, 3530 g og 4145 g til fødsel men magen har vært like stor hver gang
Moderbodin har født Skrevet 15. mars 2009 Forfatter #11 Skrevet 15. mars 2009 Hei "liten spire". Føler meg veldig lik deg sånn du forteller. Husker jeg møtte ei som hadde termin 3 mnd før meg. Men jeg var alikevel like stor som henne....
Daisy-doo Skrevet 16. mars 2009 #12 Skrevet 16. mars 2009 Jeg er 164 og hadde ikke særlig stor mage, normal str på baby også. Har ikke så veldig lange bein, så da var det sikkert god plass på midten
Moderbodin har født Skrevet 18. mars 2009 Forfatter #13 Skrevet 18. mars 2009 Høres jo logisk ut;) Håper bare jeg får litt mindre barn denne gangen. synes 4470 var drøyt:)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå