Gjest Skrevet 13. mars 2009 #2 Skrevet 13. mars 2009 Det håper jeg virkelig ikke! Jeg synes det er en slags "siste utvei" løsning for å få løst et vedvarende problem. Er det snakk om bruk hos eldre barn som etter gjentatte beskjeder fortsatt ikke hører etter kan jeg vurdere om det er ok
UnePune äntligen hemma! Skrevet 13. mars 2009 #3 Skrevet 13. mars 2009 Jeg trur det. Iom at sønnen min ved et par anledninger(sikkert ett år siden) blei plassert i garderoben(noen benker rett ved siden av), fordi han tulla når de spiste. Men han gjorde ikke noe av det, hehe, så barnehagen lurte på hvordan de skulle håndtere det når han var "uskikkelig". Har ikke hørt noe mer om det, så regner med at han har skikket seg =P
mayaya Skrevet 13. mars 2009 #4 Skrevet 13. mars 2009 Nei, det har jeg aldri hørt om iallefall. Gjør de det hos dere?
MissAntrop Skrevet 13. mars 2009 Forfatter #5 Skrevet 13. mars 2009 Ja, det var helt tilfeldig at det kom frem på et foreldremøte. Jeg stilte spørsmål rundt det, ift rutiner og slikt, men ble møtt av en særdeles offensiv holdning. Nå har jeg tenkt å be om et møte for å ta dette opp. Ikke bare som mamma men mest som fagperson. Jeg synes det er hårreisende og enda verre at de ikke har informert oss foreldre om sine pedagogiske metoder.
mayaya Skrevet 13. mars 2009 #6 Skrevet 13. mars 2009 Det høres veldig merkelig ut ja! Hva sa de om det da?
UnePune äntligen hemma! Skrevet 13. mars 2009 #7 Skrevet 13. mars 2009 Vi gjør det jo hjemme og, så hvorfor skulle det være galt av barnehagen å gjøre det? Men, ja, jeg synes det er greit at barnehagen informerer om/har en diaolg om hva de gjør når ungene ikke oppfører seg!
MissAntrop Skrevet 13. mars 2009 Forfatter #8 Skrevet 13. mars 2009 Jeg har ikke hatt møte enda. Skal først ta det opp i foreldreutvalget for å se om jeg får støtte der. Hvis ikke vil jeg uansett ta det opp. I'll keep you posted
MissAntrop Skrevet 13. mars 2009 Forfatter #10 Skrevet 13. mars 2009 Det er stor forskjell på time out som praktiseres hjemme og å utøve det i barnehagen. Barn skjønner stort sett at foreldre er glade i de. Det er også enklere å være konsekvent hjemme og man har sjelden "tilskuere". En annen ting er at time out er jo ment og brukes på store atferdsproblemer, som en slags siste løsning. Det skal heller ikke brukes på barn under 3 år. Jeg synes det er synd at ikke en barnehage kan finne alternative konsekvenser.
mayaya Skrevet 13. mars 2009 #11 Skrevet 13. mars 2009 En annen ting, Magicka; poden her har plutselig fått en greie med at han ikke vil i bhg. Vi får tilbakemeldinger om at han sutrer my også for tiden, og de ringer fort fordi han er "syk". Noe vi ikke opplever at stemmer her hjemme.. Tror du at for eksempel noe sånt kan være det som påvirker at han ikke vil være der? At vi bør ta opp med dem hva som skjer der om dagen? For det stikker fælt i et mammahjerte når jeg vet at han ikke har det bra der altså..
:::) Frøken Velferdsrett Skrevet 13. mars 2009 #12 Skrevet 13. mars 2009 det tror jeg, ikke det at jeg har sett det noen gang, men jeg bare antar det. både jeg og barnefar praktiserer det og det funker utmerked. ikke det at det er så ofte det trengs men når han foreksempel slår lillebror eller kattepusen så er det inn på rommet for å tenke seg om.
MissAntrop Skrevet 13. mars 2009 Forfatter #13 Skrevet 13. mars 2009 Huff, så kjipt å høre at gutten din ikke vil i barnehagen lenger. Det har gått greit før? kan du ikke stille deg litt undrende til personalet. Spør om de har endret på rutiner, i hvilke situasjoner han blir sutrete og ikke minst, hvordan de møter han når han har det sånn? er det noen nye som har begynt i barnehagen? Ansatte eller barn? Har de satt i gang nye rutiner? Jeg synes du skal være ærlig med de, si at dere ikke opplever han slik hjemme og at du ønsker å vite hvordan du kan gjøre hans hverdag enklere (litt ydmyk må man være). Men som sagt, spør litt når, hvor og hvordan, så håper jeg dere finner litt mer ut av det hva det kan skyldes. Det er ikke uvanlig at barn får en slik periode, men det er ingen grunne til ikke å sjekke det ut. Lykke til!
mayaya Skrevet 13. mars 2009 #14 Skrevet 13. mars 2009 Takk for fint svar, M Ja, vi skal ta det opp med dem. Eneste jeg vet, er at ene vennen hans slutta. Men sånn ellers om dagen aner jeg ikke. Det er pappan som henter og bringer mest, jeg føler ikke at han kanskje spør like mye som meg :-p Dessuten så synes jeg det er litt vanskelig å få tid med dem når jeg er der.. De er alltid så opptatte med masse unger og lite folk, synes jeg da. *sukk*
MissAntrop Skrevet 13. mars 2009 Forfatter #15 Skrevet 13. mars 2009 Ja, jeg synes også det kan være vanskelig å få prata med de i ro og fred. Men be om en samtale, feks rett før dere henter eller etter leveringer. De burde kunne finne et usjenert sted dere kunne få prata fritt.
:::) Frøken Velferdsrett Skrevet 13. mars 2009 #16 Skrevet 13. mars 2009 men hva gjør dere når barna deres bryter helt klare grenser, eller ikke hører på beskjeder? og hva mener dere barnehagen skal gjøre når barnet gjør noe galt? personlig syns jeg det er utrolig viktig at sønnen min hører på meg og andre voksene rundt seg. men jeg vet at jeg er streng i forhold til de fleste andre jeg kjenner.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå