Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

huff. jeg har bestemt meg for å slutte å røyke nå, så kjøpte ikke mer røyk i dag. har igjen 2 stykker og etter dem er det over. MEN samboeren sitter bare å klager over at jeg skal slutte! "du kommer bare til å bli så grinete" "kan du ikke ta det seinere" "Du veit det går ann å bare kutte ned litt isteden, eller røyke mildere røyk" osv. Hva med litt støtte i steden når jeg prøver å slutte for VÅRT barn???!!

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg sluttet å røyke 9 mnd før jeg ble gravid pga vi skulle ha prøverør. Det var en uke før jeg fylte 30 og da hadde jeg røykt siden jeg var 13. La ikke på meg noe særlig for var nøye med kosten og ikke var jeg sur og gretten heller. Nå er jeg 7 mnd på vei og det er den beste investeringen jeg har gjort noengang. Har ikke savnet røyken en dag.

Stå på, dette klarer du. Bare bevis det for han. Kanskje han kjenner seg litt presset hvis du er så flink å klarer det. (Regner med han også røyker)

Skrevet

nei det er i grunn det værste... han røyker ikke selv... har aldri gjort det...

Skrevet

Ikke min mann heller. Og vi har vært sammen siden jeg var 16. Men da burde han jo ihvertfall støtte deg i valget ditt. Men min mann liker heller ikke når jeg er irritert eller hever stemmen. Da kjefter jeg bare sier han. Og jeg kjefter veldig sjelden. Er en utrolig tålmodig person. Stakkars disse mennene våre. Er ikke bare bare å være sånne sarte sjeler. He he.

Jeg er sikker på du klarer dette helt fint. Du har jo verdens beste grunn til å klare det. Blir du litt gretten så bare skyld på hormonene. He he.

Skrevet

Jeg sluttet å røyke dagen før vi begynte prøvingen på første baby. Hadde prøvd div tidligere(trappen ned,nikotin tyggegummi osv osv) men den siste gangen leste jeg boken endelig ikke røyker og da jeg var ferdig med den og dagen jeg hadde valgt(4.juli) var der ga jeg røyk esken med de siste sigarettene til min mann(da kjæreste) og ba han kaste de for jeg hadde sluttet.

Valgte å slutte på ferie slik at jeg var borte fra min vante tilværelse. Hadde litt kortere lunte de første 3 ukene når det sto på som værst og gikk opp ca. 4 kg men det var det virkelig vært.

4.juli i sommer blir det 5 år siden jeg sluttet. Har fått to barn og elsker å være ikke røyker.

Dette klarer du også. Men du må ta deg en prat med samboeren din om dette med å støtte deg.

Skrevet

Hei! :)

Ville bare anbefale deg "Endelig ikke-røyker" av Allen Carr. Den har nå hjulpet mange da, inkl meg :)

Det som hjalp meg ekstra mye var at jeg bevisst ikke var redd for å kjenne på røyksuget når det kom. Det er faktisk er svakt og lite sug når en kjenner etter, så varer det ikke lenge heller. Så det anbefales. :)

Lykke til med røykestoppen! :) Jeg tror at det kommer til å gå bra! :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...