Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Prøver igjen. Trenger mange tips om katt!

Videoannonse
Annonse
Skrevet

hva trenger du tips om da?

Enkelt med katt da :)

Skrevet

Hvor skal jeg kjøpe, type, hva de trenger osv. Hvor gamle bør de vær når en får de?

Skrevet

Jeg har katt :-)

Spørs om du skal ha rasekatt eller en vanlig huskatt.

Bor du i et veldig trafikert område så bør du kansje vurdere å ha innekatt siden det er en viss fare på påkjørsel hvis det er mye trafikk.

Når du får katt så husk at du ikke skal slippe den ut alene når den er kattunge, og en voksen katt må holdes inne i minimum 3uker slik at den føler seg skikkelig hjemme og at dette er dens revir.

Klorestativ er bra! Kjøp skikkelig fòr hos veterinær eller på zoobutikk. Hvis du ikke skal avle på katten så bør du få den sterilisert, husk at hunnkatter blir tidlgi kjønnsmodne så få satt p-sprøyte tidlig og så sterilisere når hun er 9-12mnd helst, hannkatter kastreres i 8-12mnd alder.

Er det flått i området bør du få flåtmiddel hos veterinær.

Husk mark-kur, jeg gir katten min kur 4 ganger i året...

Skrevet

vi fikk en kattunge av en kompis for nesten 2 år siden, som var 10 uker tror jeg. De bør være over 8 uker, helst over 10 uker. Vi gikk på ikea og kjøpte katteseng, kattedo og matskåler. Kjøpte kattesand og mat til kattunger på vanlig butikk. Du bør ha katten inne i alle fall 2 uker etter at du har fått den, naboen slapp katten ut med en gang, og den er vekk nå (enten stukket av eller så har reven tatt den...) De første gangene katten var ute, var vi ute med den og passet litt på.

Ikke gi katten våtfor forresten, vår katt har blitt kresen på maten.. Spiser nesten ikke tørrfor pga at han får litt våtfor innimellom, og står ofte og remjer fordi han ikke vil ha tørrfor, men våtfor...

Skrevet

Takk for svar. Vil ha huskatt. Baby. Kan ikke ha den inne. Stor tomt.

Skrevet

Kan ikke ha den inne? I det hele tatt, aldri liksom? I såfall bør du heller tenke på å skaffe deg et dyr som syns det er helt greit å leve ute året rundt.

Skrevet

Har hatt katt halve livet, og jeg mener at hvis katten bare skal være ute kan du la være å skaffe deg katt.

Hva er vitsen?

Skrevet

Mannen er allergisk! Kan sikkert vær inne litt, men vet ikke.

Skrevet

og så må jeg si at jeg skjønner ikke vitsen med å ha katt dersom den ikke får være inne i det hele tatt.. Når katten vår er ute, er den ikke interessert i å være med oss, det er når den er inne vi og barna kan kose med den.

Skrevet

Skaff dere et annet dyr! Hva med undulat? De kan være veldig artige :o)

Skrevet

Hva i all verden skal dere med katt når den ikke kan være inne.. Skal den sitte å kikke inn på dere når det er 20 minus ute.. Nei, skaff dere ett allergi fri dyr.... gullfisk kanskje....

Skrevet

HALLO???? Da får du faen ta meg la være å skaffe deg katt. MAKAN! Kjenner jeg blir provosert her. Katter MÅ være inne, de elsker varme og trenger varme. De skal ha kos og oppmerksomhet. At katten får lufte seg er en ting, men den skal ha sin plass i huset også og være inne på nettene.

Skaff dere heller en gullfisk...

Skrevet

Håper den kan være inne mens han er på jobb?

Skrevet

Mens han er på jobb.. Uff, du må ikke få deg katt.. stakkars. Så når mannen din kommer hjem må katten ut... Nei nei nei, det er ikke sånn det fungerer å ha katt.. Katter trenger kos, stell og masse kjærlighet. Ikke ett liv ute i all slags vær, katter mistrives ute om vinteren, selv om de har tykk pels.. Og hvis mannen din er allergisk vil han merke allergien selv om "katten er inne når han på jobb"... Nei, ikke få dere katt,, Please..

Skrevet

Et lite utklipp til dere provoserte damer. Fra dyrenes velferd: " De fleste katter i Norge lever fremdeles som utekatter, selv om det ikke lenger er uvanlig å høre om katter som aldri er ute. Hvis man bor i et beskyttet nabolag med lite trafikk eller andre farer, vil selvsagt et fritt uteliv være det beste for en katt."

Skrevet

Det er sikkert mulig, men hva skal dere med denne katten?? Se på den fra kjøkkenvinduet? Du vil jo aldri få en kosete og trygg utekatt.. den vil bli skeptisk og alltid på vakt.

Skrevet

Hvis mannen din er allergisk vil jeg sterkt fraråde deg å anskaffe katt.

Det er for det første ganske høy risiko for at babyen arver allergien, og for det andre, med mindre du har planer om å støsuge alle flater og nekte katten å ligge på noen stoler mannen din skal bruke, så vil han nok reagere om katten er inne når han er på jobb.

Jeg ville nok ha vurdert et annet dyr, eventuelt akvarium.

Skrevet

En utekatt er faktisk ikke en katt som er ute hele tiden men en katt som kan være ute noen timer for døgnet!

Du provoserer meg , og jeg håper du skaffer deg en gullfisk for katter trenger varme,omsorg og kos !

Skrevet

Vil anbefale deg å sjekke Sibirkatt, mange allergikere som tåler den type katt :-) Koster litt, men er nok verdt pengene :-)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...