Gå til innhold

Jordmor

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hallo folkens!

Jeg skal snart til jordmor for første gang, og lurte på hva en gjorde der? Tar hun ultralyd for å se om det fortsatt er liv? Er det vanlig at bf er med? Er forresten i uke 23 når jeg skal til jordmor, vet ikke om det har noe å si?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Tror neppe hun tar ultralyd, det tror jeg en lege må gjøre, men hun bruker nok en doppler for å høre på hjerteslagene til babyen. I tillegg måler hun kanskje blodtrykk og magestørrelse. Du skal sikkert også ha med deg en morgenurinprøve som de tester der. Jeg tok med Bf på første time, var ok det. Første time vil hun sikkert bli kjent med deg, høre hva du synes om fødsel og slikt. Håper du får en koselig jordmor,- det er viktig!

Skrevet

Lurer jeg også på... Er 12 år siden sist, og denne gangen får jeg ikke jordmor før uke 32.. Da er liksom alt "for seint" dersom det er noe informasjon jeg burde hatt.

Men forrige gang jeg var gravid veide de, tok Hb, urinprøve, BT, sjekket hjertelyd, sjekket for ødemer, målte mage og snakket ellers om hvordan jeg hadde det og forberedelse til fødsel, amming, hvordan babyen er når den blir født, hva en kunne forvente. Greit for en førstegangs iallfall:) Var koselig å gå til jordmor..

Legen har det stort sett så travelt at det blir bare det rent praktiske..

Skrevet

Legen min sa at jeg kunne velge meg en jordmor allerede da(var 12 uker på vei da)og så velge om jeg ville ta kontrollene hos jordmor eller hos lege.

Skrevet

Vi snakket, målte SF-mål og lyttet til fosterlyd. Tok blodtrykk og urinprøve.

Skrevet

Takk for tilbakemeldinger. jeg er ikke sammen med bf, men bør jeg spørre han om han vil være med?

Skrevet

Hvorfor ikke? Dersom dere har et godt forhold tror jeg han vil sette pris på å høre hjerteslagene, jeg har i alle fall ikke sett et større glis på min samboer siden første ul (vi mistet vår første og har derfor vært til 2 ul-er før den vanlige). Fint at dere kan være sammen om dette :-)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...