Anonym bruker Skrevet 13. mars 2009 #1 Skrevet 13. mars 2009 Samboeren min og jeg skal gå fra hverandre, han eier bilen,hiuset,lånet ja alt. Jeg får bare utbetalt 7500 kr i måneden, er for tiden sykemeldt. Sammen har vi et barn på 10 mndr. Bf skal bo i huset og jeg må skaffe meg leilighet, men aner ikke hvordan jeg skal få råd til det, har jo ikke engang råd til husleie! Vet jo jeg har krav på diverse stønader. Men aner ikke hvor mye. Får ikke time på familieverns kontoret før om ca 3 uker. Etter vi har vert til samtale hvor lang tid tar det før det "skjer" noe? Jeg skal ha hoved omsorgen for barnet.
Anonym bruker Skrevet 13. mars 2009 #2 Skrevet 13. mars 2009 Få deg time på NAV:) Du trenger ikke vente til timen på familievernkontoret. Bare dere har hver deres adresse, så holder det. Om du midlertidig flytter adressen til dine foreldre, så har du rett på stønader. Du får litt redusert overgangsstønad. Full stønad er i dag 11 534,- pr mnd. Du skal tjene 360 000 brutto i året før den forsvinner helt. Du får en barnetrygd mer enn antall barn. Du får bidrag fra barnefar. Du vil også få 64% av barnepassutgiftene dekket. Stønad til barnepass, heter det. Du kan også søke om bostøtte fra kommunen. Du skal også ha skatteklasse 2.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå