Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

hva ligger deres på?? er i uke 36 og har bare vokst med 3 cm på 9 uker er dette normalt??? ligger nå helt nederst på det grønne feltet..

Videoannonse
Annonse
Skrevet

har ikke kortet mitt her nå, men mener det er vanlig å ligge så sånn cirka samme mål som uke du er i. Altså, er du i uke 25, så er sf-målet 25 liksom... Så da skulle du vel kanskje helst ha vokst 9 cm på de siste 9 ukene da. Men uansett, så lenge du er innenfor normalområdet så er nok alt bra. Sa ikke legen/jordmora noe om det???

Skrevet

Hei på deg.

Jeg har hele svangerskapet lagt på øverste streken, men nå har sf målet sunket ned til rødstreken.

Med meg har det nok veldig sammenheng med at magen plutselig henger ned på knærne :) Altså magen min har sunket kraftig.

Skrevet

er i samme situasjon som deg. ligget under rød streken hele veien, men vokst utrolig lite de siste ukene. ligger nå på streken nederst mellom det skraverte og uskraverte feltet. pratet med legen om dette, og hun mente det viktigste var at jeg kjente liv hver dag. har ny time hos jordmor til mand. bare for å sjekke opp målet. har forøvrig kjent mindre liv de siste dagene oxo, kjenner jo liv, men mindre. fortsetter det sånn utover kvelden, vurderer jeg ringe sykehuset i morgen. sikkert bare meg som er overnervøs, men ikke noe moro å gå og bekymre seg:-/

Skrevet

Hmmm... Skal målet være samme som uke nr? Når jeg målte hos jordmor sist (uke 30) skulle det ideelt sett ligge på 27, og det gjorde det, så jeg ligger akkurat på gjennomsnitts linjen.

Så når jeg måler neste gang (uke 34) burde sf målet ha vokst 7, høres veldig mye ut!

Litt forvirret jeg nå ;)

Skrevet

Sånn som jeg har skjønt det så skal du følge din egen kurve. Så uansett om du ligger under el over den røde streken skal du vokse jevnt med din kurve. Jeg har hele tiden ligget helt i overkant på grensen til litt for stort, og da har ukene fulgt sf målet, så i uke 25 var sf målet 25 og uke 34 var det 34 osv... Så hvis du ligger under den røde streken vil vel sf målet være mindre.... Men magen min har sunket nå så sist jeg målte hos legen hadde det stoppet opp litt.... (uke 38 nå). Magen min er ikke så høy lenger så er vel derfor.

Men tror ikke det er noe å bekymre seg over hvis kurven vokser jevnt. Hvis den ikke pluttselig går masse opp eller ned da. Men dette kan jo legene.

Skrevet

Da husker jeg sikkert feil fra sistgang...sorry!! Ikke meninga å komme med feil info. Bare mente jeg huska det så sikkert se...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...