Gå til innhold

Dere som har 4 år i mellom nr 1 og 2..

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hvordan reagerte 4 åringen da babyen ble født?

Var sjalusi et problem? Oppstod andre problemer?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Vi har 3 1/2 år i mellom og det har ikke vært noe sjalusi. Det har gått overraskende bra og storesøster er veldig stolt av lillebror.

Skrevet

Nå er ikke babyen født ennå, men storebror er veldig stolt og ivrig på å ordne i stand til babyen.....

...men vi er forberedt på problemer likevel da,

Skrevet

Vi har 4 år mellom. det går kjempe bra, ikke noe sjalusi eller andre reaksjoner mot oss foreldre:-) han er bare kjempe stolt storebror til Lillesøster;-)

Skrevet

3.5 år her. Ingen sjalusi, bare verdens flinkeste og snilleste storbror. Derimot litt hissigere nå når lillebror begynner å ta lekene hans, Hehe.

Skrevet

Her har ikke beibi kommet enda, men det blir ca 3 år og 11 mnd mellom... ;-) Vi snakker mye om babyen i magen og prøver å få guttungen til å føle at hun er litt hans også... At han er like mye med på dette som jeg og mannen min! Så foreløpig gleder han seg! Håper ting går som jeg ser for meg...

Skrevet

Skal motsi de andre her inne litt...

Det er 4 år mellom vår nr 1 og 2...

Det gikk egentlig ganske greit i begynnelsen, men det endte opp med en del sjalusi... Problemet var nok ikke lillesøsteren i og for seg,men alle snakket først til babyen og når de først snakket til han spurte de OM søsteren...

Tok en runde med folk og gjorde dem bevisst på det og da ble det raskt bedre.. :)

Men man må fortsatt passe på at han får for oppmerksomhet...Er veldig viktig for han å få bekreftelse på sin posisjon i familien og at vi fortsatt anser han som å være veldig spesiell..

Så han er vår skatt og hun er vår prinsesse..

Men dere skal høre han om hun kommer og rører lekene hans..

"det er på tide at lille vennen går å legger seg nå" kommer det øyeblikkelig..hehe... ;)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...